1

معرفی کسب و کار عروسک سازی در منزل

معرفی کسب و کار عروسک سازی در منزل

در اینجا چند واقعیت جالب درباره عروسک وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند: آیا می‌دانستید که عروسک‌های باربی از سال 1338 وجود داشته‌اند؟ آیا باورتان می‌شود که قدمت عروسک‌های سنتی ژاپنی به 2000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد؟ صنعت عروسک بزرگتر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید.
عروسک‌ها قدیمی‌ترین اسباب بازی شناخته شده هستند. عروسک‌ها چه به‌عنوان اسباب‌بازی، نمادها یا اقلام کلکسیونی، مثل همیشه محبوب‌اند. در این مقاله سعی داریم درباره شغل عروسک سازی صحبت کنیم:

عروسک سازی در منزل

هنر عروسک سازی پیچیده است و مراحل پیچیده زیادی را شامل می‌شود. در حالی که این یک سرگرمی برای برخی افراد است، برخی دیگر آن را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند. اگر عاشق عروسک هستید، می‌توانید با ساختن عروسک برای دیگران امرار معاش کنید.
در حالی که طراحان و سازندگان عروسک خود اشتغال لزوماً به هیچ دستاورد آموزشی خاصی نیاز ندارند اما آموزش کلاس‌های خیاطی، نجاری، مجسمه‌سازی، طراحی، طراحی کامپیوتری و هنر مفید خواهد بود. با آموختن این مهارت به راحتی می‌توانید کسب و کار عروسک‌سازی را در منزل خود انجام دهید.

طرز درست کردن عروسک پارچه ای

معرفی کسب و کار عروسک سازی در منزل

انواع مختلفی از عروسک‌ها وجود دارد که هر کدام با مواد و اندازه‌های مختلفی ساخته شده‌اند. در نظر گرفتن نوع عروسکی که بیشتر دوست دارید به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چه نوع عروسکی می‌خواهید بسازید.

عروسک‌های پارچه‌ای نیز بسیار پرطرفدار هستند اما برای ساخت نیاز به مهارت‌های متفاوتی دارند. ابتدا سازنده عروسک باید الگویی را برای عروسک پارچه‌ای که می‌خواهد بسازد انتخاب کند. می‌توان از الگوی خریداری شده از فروشگاه یا مدلی که توسط عروسک ساز تهیه شده است استفاده کرد.

پس از انتخاب الگو، سازنده عروسک باید مواد مورد نظر خود را انتخاب کند. سپس مواد را به هم می‌دوزند، با پنبه، پشم یا نوع دیگری از چاشنی عروسک پر و سپس تزئین می کنند. ممکن است ویژگی‌های صورت و همچنین لباس، مو و کفش اضافه شود.

چگونه عروسک ساز حرفه‌ای شویم؟

حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه سرگرمی عروسک‌سازی خود را به شغل تبدیل کنیم؟ خب ما در زیر چند مرحله و توصیه برای شما آورده ایم:

 در مهارت دست خود مسلط شوید

عروسک‌های شما باید حرفه‌ای، کیفیت و اصالت را منعکس کنند. این مرحله مهم‌ترین، اما سخت‌ترین و در عین حال زمان بر است. لازم نیست برای شروع فروش عروسک‌های خود بهترین باشید، بلکه به آن به عنوان یک هدف بلند مدت فکر کنید. هر عروسکی که می‌سازید باید به نوعی بهتر از عروسک قبلی باشد.

از خلاقیت‌های خود قدردانی کنید اما به طور انتقادی تحلیل کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. وقتی صحبت از تسلط بر هنر شما می‌شود، اتخاذ این طرز فکر ضروری است. فراموش نکنید که مخاطبان وفادار شما هر چه باشد عروسک‌های شما را دوست خواهند داشت! شما باید کسی باشید که از محدودیت‌های توانایی‌های خلاقانه خود عبور می کنید.

در رسانه های اجتماعی فعال باشید

عروسک‌ها شکل بسیار بصری و منحصر به فردی از هنر هستند، با استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام از آن نهایت استفاده را ببرید. از عکس‌های باکیفیت در رسانه اجتماعی خود استفاده کنید و بیننده را با عکاسی خیره کننده شگفت زده کنید.

با پس‌زمینه‌های مختلف آزمایش کنید، اگر دوربین DSLR ندارید، آن را قرض بگیرید. فراموش نکنید که مردم نمی‌توانند عروسک های شما را از نزدیک ببینند یا آنها را لمس کنند، برای نشان دادن همه زیبایی‌ها، عکاسی خوب ضروری است!

یک وبلاگ بنویسید

نوشتن یک وبلاگ به ایجاد ارتباط در سطحی عمیق‌تر از پست‌های رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که وبلاگ شما را می‌خوانند مشتری خواهند شد. با دیدن پشت صحنه، کارها و زحماتی که برای ساخت عروسک انجام می‌دهید، ارزش و پیشینه عروسک یا خدماتی که دریافت می‌کنند را درک خواهند کرد.

اگر دانش خود را به اشتراک بگذارید و به دیگر هنرمندان عروسک کمک کنید، از حمایت آنها برخوردار خواهید شد که به اشتراک‌گذاری مقالات، منشن‌ها در اینستاگرام و به طور کلی به یک تبلیغ واقعی تبدیل می‌شود.

تعیین اهداف و رسیدن به آنها

اگر دائماً یک هدف کوتاه مدت برای خود تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید، آسان‌تر خواهد بود. نکته کلیدی این است که تمام این اهداف را به عنوان بخشی از یک تصویر بزرگتر داشته باشید، تبدیل سرگرمی عروسک خود به یک حرفه.
به این ترتیب شما همیشه چیزی برای کار کردن خواهید داشت و آن را طاقت فرسا نمی‌بینید. در مورد آن به عنوان داشتن یک لیست کار فکر کنید. به خودتان یک کار بدهید و یک چارچوب زمانی برای آن تعیین کنید، به عنوان مثال، یک عروسک جدید در یک اندازه جدید بسازید.

تجربه کسب کنید

الزامات تجربه برای طراحان و سازندگان عروسک بسته به موقعیت شغلی خاص آنها متفاوت است. افراد خود اشتغال ممکن است به سادگی تعدادی عروسک طراحی و ایجاد کنند و آنها را در نمایشگاه صنایع دستی بفروشند. زیرا برای موفقیت به مهارت‌های تجاری و بازاریابی نیاز دارند.

کسانی که به دنبال شغل در تولیدات اسباب بازی یا عروسک هستند، به تجربه نیاز دارند، چه به عنوان یک کارآموز یا دستیار طراح عروسک. در بسیاری از موارد، تحصیل به جای تجربه پذیرفته می‌شود. با ترتیب دادن یک دوره کارآموزی در حالی که هنوز در مدرسه هستید، تجربه کسب کنید.

کارآموزی به شما کمک می‌کند تا در مورد مشاغل مختلف طراحی بیاموزید و یا شبکه حرفه‌ای خود را توسعه دهید.

هزینه های راه اندازی یک کسب و کار عروسک سازی در منزل چیست؟

اکثر مردم می‌توانند بدون پول زیاد شروع به کار کنند. ساخت عروسک ممکن است فقط چند صد هزار تومان هزینه داشته باشد. که می‌تواند راه خوبی برای شروع کار برای کسانی باشد که نمی‌خواهند وام بگیرند. سازندگان عروسک همچنین باید روی تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند.

زیرا یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند تا حد زیادی تقاضا برای ساخت عروسک‌ساز را افزایش دهد. تکنیک‌هایی مانند وبلاگ‌نویسی و رسانه‌های اجتماعی راه‌های بسیار خوبی هستند تا بدون نیاز به صرف هیچ پولی در معرض دید عموم قرار گیرند.

سازندگان عروسک می‌توانند هزینه‌های خود را پایین نگه دارند، اگر به تنهایی کار کنند و از استراتژی‌های تبلیغاتی رایگان مانند رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسی استفاده کنند. آنها ممکن است فقط نیاز به مواد خام برای عروسک‌ها، ایزارهای لازم و شاید یک استودیوی خانگی برای تبلیغات داشته باشند.

درامد عروسک سازی

مانند سایر انواع هنر، عروسک سازی حقوق بالا را تضمین نمی‌کند. عروسک سازان باید برای فروش عروسک‌های خود سخت کار کنند. این ممکن است به معنای کار کردن در تعطیلات آخر هفته در نمایشگاه‌های صنایع دستی یا راه‌اندازی وب‌سایت‌های خود برای نمایش تصاویر آثارشان و فروش آنلاین آنها باشد.

بسته به نوع عروسک، مواد مصرفی، مهارت و دقت و سرعت ساخت، درآمد عروسک سازی متغییر خواهد بود. عروسک سازان معمولا هزینه موادی را که برای ساخت عروسک استفاده کرده‌اند را دو برابر می‌کنند. بنابراین، اگر برای سازنده عروسک 100 هزار تومان برای مواد اولیه هزینه داشته باشد، آن را 200 هزار توامن قیمت می‌دهند.

با این حال، اگر عروسک بسیار پیچیده باشد یا اگر سازنده عروسک بتواند از تکنیک هایی استفاده کند که هیچ کس دیگری از آن استفاده نمی‌کند، آنگاه می تواند بر اساس تقاضای خود هزینه بسیار بیشتری را بپردازد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فاطمه گفت:

    سلام و درود خدمت شما
    بابت معرفی کار و مطالب خیلی ممنون
    من خودم پارسال بصورت حرفه آیی بیشتر مدلهای عروسک رو یاد گرفتم و از توی خونه شروع کردم
    و الان یه قسمت خونه رو یه کارگاه کوچیک زدم و کلی هنرآموز علاقمند دارم که دارن آموزش میبینن
    مطالب شماهم برای هنرآموز ها کسانی که تازه میخان وارد این حرفه بشن عالیه ممنونم