0

معرفی کسب و کار شمع سازی در منزل

معرفی کسب و کار شمع سازی در منزل

هنگامی که بیشتر مردم به موم فکر می‌کنند، مومی که به طور کلی به ذهن آنها خطور می‌کند، احتمالاً موم پارافین است. این یکی از موم‌های فراوان و چندمنظوره است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارافین محصول جانبی فرآیند پالایش نفت خام است و شکل خام آن، یک رنگ سفید، بی بو، بی مزه و “مومی” جامد دارد.
اگر در زمینه ساخت شمع تازه کار هستید، ممکن است از تعداد انواع موم‌های موجود در بازار، اطلاع کمی داشته باشید. ما امیدواریم که این مقاله درک بهتری از موم پارافینی مورد استفاده در شمع سازی را در اختیار شما قرار دهد.

موم پارافین

موم پارافین ماده جامدی است که از نفت و زغال سنگ به دست می‌آید. این ترکیبی از مولکول‌های هیدروکربن با 20 تا 40 اتم کربن است. ماهیت بسیار غیر واکنشی دارد. موم پارافین کاملاً تصفیه شده، حاوی کمتر از 0.8 درصد روغن است و عاری از ناخالصی است.
موم پارافین نیمه تصفیه شده همچنین مقرون‌ به ‌صرفه‌ترین و در دسترس‌ترین موم برای ساخت شمع است. شکل خام آن، یک جامد سفید، بی‌بو، بی‌مزه با دمای ذوب طبیعی در حدود 110 تا 150 درجه فارنهایت است و در حالی که بسیار بی اثر است، اما به طور مؤثر می‌سوزد.

مزایای موم پارافین برای ساخت شمع

رایحه قوی: در حالی که شمع پارافین می‌سوزد، رایحه‌ای فوق العاده در هوا ساطع می‌کند. رایحه خوب آن باعث می‌شود که عطر شمع نه تنها بعد از سوزاندن، بلکه حتی همان‌طور که هست، قوی باشد.

دامنه رنگ بالا: موم پارافین بی رنگ است، بنابراین از نظر طیف رنگی کاملاً متنوع است، به این معنی که می‌توانید با استفاده از این موم، شمع‌های دست ساز با هر رنگی را درست کنید.

چسبندگی عالی: موم پارافین مؤثرترین تنظیم کننده ویسکوزیته است که قادر به کاهش ویسکوزیته ذوب، افزایش سیالیت و خیس شدن، افزایش استحکام پیوند، جلوگیری از مصرف در چسب در ذوب گرم و افزایش سختی سطح است.

کاملاً قابل تنظیم: موم پارافین کاملاً متنوع است و باعث می‌شود که به راحتی قابل تنظیم باشد. این موم را می‌توان برای ساخت شمع‌های تزئینی مانند شمع ستون، شمع‌های Tealight، شمع شیشه‌ای و غیره استفاده کرد.

ساخت شمع در منزل

معرفی کسب و کار شمع سازی در منزل

از آنجا که ما فرآیند ساخت شمع را به چند مرحله ساده تقسیم‌بندی کرده‌ایم، دستور تهیه شده یک راهنمای عالی برای افراد تازه کار و سازندگان با تجربه است. برای شروع، از دستور زیر استفاده کنید:

موم را برای ذوب آماده کنید

با برش یا خرد کردن موم پارافین، ممکن است آن را به صورت تکه‌های کوچک تبدیل کنید. تکه‌های کوچک‌تر موم سریع‌تر از بخش‌های بزرگ‌تر ذوب می‌شوند. اگر از بخش‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنید، این امر همچنین اطمینان حاصل می‌کند که موم به طور مساوی ذوب می‌شود.
یک ظرف متوسط یا بزرگ را تا نصفه با آب پر کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف شما فضای کافی برای یک ظرف کوچک‌تر دارد.

روند ذوب موم

در یک ظرف کوچک‌تر و مقاوم در برابر گرما، تکه‌های موم پارافین یا خرد شده را قرار دهید. لطفاً در نظر داشته باشید که قرار دادن موم در معرض گرمای مستقیم، ممکن است باعث آتش سوزی یا تبخیر شود. میزان گرما را افزایش دهید و بگذارید آب به جوش بیاید. با گرم شدن آب، موم به تدریج ذوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که تمیز کردن موم دشوار است. شما می‌توانید یک قابلمه ارزان و ایمن را خریداری کنید.

موم شمع خود را شخصی سازی کنید

از روغن‌ها می‌توان برای رایحه موم ذوب شده خود استفاده کرد. کدام رایحه را انتخاب می‌کنید، کاملاً به شما بستگی دارد، اگرچه می‌توانید از روغن اسطوخودوس یا اسانس وانیل استفاده کنید.

قالب‌گیری موم

یک فتیله شمع را در مرکز قالب شمع یا شیشه‌های شمع قرار دهید. برای نگه داشتن فتیله شمع، از یک نگهدارنده فتیله استفاده کنید، که فتیله را مستقیماً به وسط قالب آویزان می‌کند. موم ذوب شده باید درون قالب ریخته شود. به آرامی بریزید تا سرریز نشود. احتیاط کنید که به اشتباه فتیله را از قالب بیرون نکشید.

 بگذارید موم خنک شود

به آنها اجازه دهید در صورت امکان 24 ساعت خنک شوند. هرچه بیشتر به آنها اجازه دهید سرد شوند، بهتر خواهند بود. شمع‌های پارافین به طور معمول 24 ساعت طول می‌کشد تا خنک شوند. بعد از خنک شدن به آرامی شمع‌ها را از قالب جدا کنید.

درامد شمع سازی

شمع سازی جزء مشاغلی است که می‌توان به راحتی در خانه انجام داد. برای راه‌اندازی کسب و کار شمع سازی نیازی به مدرک و تخصص نیس. فقط کمی سلیقه و خلاقیت می‌تواند باعث ترقی شما شود. برای فروش بیشتر و دیده شدن، حتماً در رسانه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

برای شروع پول کمی نیاز است. هزینه‌های شما در این مرحله خرید موم، فتیله، قالب شمع و ابزارهای جانبی مورد نیاز است. به طور مثال هزینه 1 کیلوگرم موم 100 هزار تومان، قیمت فتیله متری 3 هزار تومان و قالب شمع عددی 10 هزار تومان است.
درآمد شمع سازی به میزان تولید، کیفیت و زیبایی شمع شما بستگی دارد. مسلماً قیمت شمع ساده با شمع‌های تزئینی متفاوت خواهد بود. اما به طور متوسط قیمت شمع‌های پارافینی از 30 تا 150 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

ایمنی شمع سازی

موارد ایمنی زیر برای شمع سازی در منزل ضروری است:

– موم ذوب شده را بدون مراقبت رها نکنید.

– هرگز موم را مستقیماً گرم نکنید.

– به حیوانات خانگی یا کودکان اجازه ندهید در محل کار که ممکن است موم داغ وجود داشته باشد، تردد کنند.

– هرگز موم را در فاضلاب نریزید.

– نقطه اشتعال مومی که استفاده می‌کنید را بدانید. در نقطه اشتعال، موم خود به خود می‌سوزد.

– همیشه از یک دماسنج برای نظارت دائمی دمای موم استفاده کنید و قبل از اینکه گرم شود آن را خاموش کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *