0

معرفی کسب و کار تدوینگر فیلم و ویدیو

معرفی کسب و کار تدوینگر فیلم و ویدیو

یک تدوینگر فیلم یا ویرایشگر ویدئو، مسئول تبدیل فیلم بریده نشده و خام از یک فیلمبرداری به یک پروژه نهایی منسجم و تمام شده است. وظایف آن‌ها شامل مطالعه فیلمنامه‌ها و استفاده از آنها برای هدایت توسعه صحنه، تعیین زوایای دوربین برای استفاده و هماهنگ کردن جلوه‌های صوتی و بصری در پس‌ تولید است.

شغل تدوینگری چیست؟

تدوینگر فیلم/ویدئو مسئول کار با موادی مانند فیلم دوربین فیلمبرداری، دیالوگ، جلوه‌های صوتی، گرافیک و جلوه‌های ویژه برای ایجاد یک فیلم کامل یا محصول ویدیویی هستند. ویراستاران فیلم وظیفه ویرایش، افکت و رندر فیلم های سینمایی و ویدئو ها را بر عهده دارند.
تدوینگران فیلم در تولید هر فیلم، نمایش تلویزیونی، پخش اخبار تلویزیونی، تبلیغات تجاری یا موزیک ویدیو نقش دارند. ویراستاران فیلم، تصاویری را که روی دوربین گرفته می‌شود، تحویل گرفته و آن‌ها را به‌گونه‌ای ترکیب یا تغییر می‌دهند که به منظور سرگرم کردن یا اطلاع‌رسانی به مخاطب باشد.

چگونه تدوینگر شویم

برای تبدیل شدن به یک تدوینگر خوب و حرفه‌ای، مهارت‌های زیر را باید داشته باشید:

زمانی که برخی از مراحل کلیدی را برای آماده شدن دنبال می‌کنید، شروع یک حرفه به عنوان یک ویرایشگر ویدیو لازم نیست چالش برانگیز باشد. مهم است که به یاد داشته باشید راه‌های بی‌شماری برای کسب تجربه برای یک شغل جدید خارج از مدرک سنتی چهار ساله وجود دارد. در زیر چند توصیه برای شروع تدوینگری آورده شده است:

1- ویرایش ویدئو در مقابل موشن گرافیک را درک کنید

برخی از کارهای روزانه و نرم‌افزارهای مورد استفاده در این نوع موقعیت‌ها مشابه هستند، اما هدف کلی یک ویرایشگر ویدیو با کسانی که در موشن گرافیک کار می‌کنند متفاوت است. به عبارت ساده، ویرایشگرهای ویدئویی برای گفتن یک داستان کار می‌کنند، در حالی که متخصصان موشن گرافیک، داستان را از طریق عناصر پیشرفته مانند انیمیشن یا گرافیک سه بعدی بهبود می‌بخشند.

2- اصطلاحات را یاد بگیرید

چه در زمینه خلاقیت ویرایش ویدیو تازه کار باشید یا یک حرفه‌ای در این صنعت، مهم است که با اصطلاحات ویرایش استاندارد آشنا باشید. یکی از اهداف اصلی یک ویرایشگر ویدئو، ترکیب محتوا برای برقراری ارتباط با یک داستان است، که به استفاده از اصطلاحات برای برقراری ارتباط موثر در حین کار بر روی یک پروژه بازمی‌گردد.

3- مدیریت زمان

اگرچه یک مهارت فنی نیست، اما مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک تدوینگر فیلم و ویدیو باید داشته باشد، صرف نظر از اینکه در یک موقعیت تمام وقت کار می‌کند یا از طریق فریلنسری. کار به عنوان یک ویرایشگر ویدیو به این معنی است که ممکن است چندین پروژه به طور همزمان اتفاق بیفتد، که باید هر روز بین بسیاری از وظایف مختلف تعادل ایجاد کنید.

4- با روندها در جریان باشید

درک مهارت‌های اساسی برای موفقیت به عنوان یک ویرایشگر ویدیو حیاتی است، اما یادگیری پس از دوره‌های آموزشی اولیه شما به پایان نمی‌رسد. دنیای تولید و ویرایش ویدیو به طور مداوم در حال رشد و تغییر است با تکامل فناوری، به این معنی که شیوه‌های استاندارد صنعت می‌توانند برای مواجهه با پیشرفت‌های جدید تغییر کنند.

5- یک ریلز و وب سایت قوی بسازید

متخصصان خلاق و ویراستاران ویدیو باید بر ساخت یک ریلز و وب سایت قوی تمرکز کنند تا مجموعه مهارت‌های منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارند و مشتریان بالقوه را جذب کنند. تبلیغات شفاهی استاندارد و شبکه‌های صنعتی راه‌های بسیار خوبی برای به دست آوردن کسب‌وکار و رشد آن هستند. اما یک ریلز یا وب‌سایت نمونه کارها، نشان‌دهنده واضحی از توانایی‌های فنی و سبک منحصر به فرد شما است.
چندین وب سایت و پلتفرم میزبانی برای ویرایشگرهای ویدئویی وجود دارد تا کارهای خود را به نمایش بگذارند، اما بسیاری از حرفه‌ای‌ها Adobe Portfolio را انتخاب می‌کنند. این پلتفرم میزبانی و صفحات نامحدود، سازگاری با سایر برنامه ها و استفاده از تم‌ها را ارائه می‌دهد.

نرم افزار ادیت فیلم

معرفی کسب و کار تدوینگر فیلم و ویدیو

اگر به دنبال ورود به یک حرفه تدوینگری هستید، شرکت در کلاس‌های ویرایش ویدئو به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ها و تجربه عملی مورد نیاز برای تضمین موقعیت را به دست آورید. حتی اگر در زمینه خلاقیت ویرایش تازه کار هستید، انواع مختلفی از نرم افزارها وجود دارد که به شما در زمینه تدوین کمک می‌کند که یادگیری آنها مهم است:

1. Adobe Premiere Pro

Adobe Premiere Pro یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویرایش ویدئو است که امروزه برای همه چیز از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا فیلم‌های بلند استفاده می‌شود. این نرم افزار جامع برای کامپیوترهای مبتنی بر مک و ویندوز در دسترس است و به عنوان یک ویرایشگر غیر خطی طبقه‌بندی می‌شود.
این یک ابزار ویرایش قدرتمند است که یک رابط کاربری تمیز ارائه می‌دهد و می‌تواند با نرم افزارهایی مانند Photoshop و After Effects ادغام شود.

2. Adobe After Effects

اگرچه این یکی از برنامه‌های اصلی مورد استفاده توسط ویرایشگرهای ویدئو نیست، After Effects یک برنامه گرافیکی متحرک و جلوه‌های بصری است. برای طراحان معمول است که از After Effects در سطح حرفه‌ای استفاده کنند، در حالی که ویرایشگرهای ویدیو از درک اولیه استفاده و عملکرد نرم افزار بهره می‌برند.

3. Final Cut Pro

یکی دیگر از نرم افزارهای ویرایش غیرخطی ویدیو که متخصصان در این زمینه باید به آن تسلط داشته باشند، Final Cut Pro اپل است. این برنامه منحصراً بر روی رایانه‌های مک اجرا می‌شود و می‌تواند برای ویرایش فیلم‌های ضبط ‌شده در آیفون در حالت سینمایی ادغام شود. Final Cut Pro نرم‌افزار ویرایش حرفه‌ای اپل است که رابط کاربری تمیز و افکت‌های فراوانی دارد.

4. AVID

Avid که با نام Avid Media Composer نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از نرم‌افزارهای ویرایش غیرخطی ویدئو است که در بین حرفه‌ای‌های این صنعت رتبه‌بندی برتر را دارد. در میان ویرایشگرهایی که به قابلیت‌های اشتراک گذاری پروژه و قابلیت‌های بین پلتفرمی نیاز دارند، محبوبیت بیشتری دارد.
Avid در رایانه‌های Windows و Mac در دسترس است و برای رایانه‌هایی که فقط بر روی یک سیستم کار می‌کنند، مزیت رقابتی می‌دهد.

5. Adobe Audition

Adobe Audition یک نرم افزار ویرایش صدا دیجیتال است که ویرایشگرهای ویدئویی به دلیل قابلیت ادغام با Premiere Pro و Final Cut Pro از آن استفاده می‌کنند. Audition به دلیل تنوع زیاد جلوه‌ها به ویرایشگرهای ویدیو کمک می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا کنترل کاملی بر پروژه خود داشته باشند.

درآمد تدوینگری

مانند هر کاری، این به تجربه شما، مشتری/کارفرما و توانایی شما در مذاکره بستگی دارد. اگر فریلنسر هستید، پس میزان درآمد شما بستگی به نرخ‌هایی دارد که می‌توانید با آن مذاکره کنید و هزینه کنید. انتظار نداشته باشید که در ابتدا درآمدهای زیادی کسب کنید.
متوسط دستمزد سالانه برای تدوینگران فیلم در کشور های خارجی تقریباً 52100 دلار است. محدوده دستمزد برای تدوینگران فیلم از 35000 دلار تا 79000 دلار است. در کشورمان نیز از ماهی 10 میلیون تا 100 میلیون تومان بسته به میزان تجربه و سابقه متغییر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *