0

معرفی شغل های ناشناخته در ایران

معرفی شغل های ناشناخته در ایران

در دوران کودکی، همیشه این سوال از ما پرسیده شده است که در آینده می‌خواهید چه کاره شوید. پاسخ‌های ظنز و شوخی وار ما باعث لبخند والدین ما می‌شد. اما آن‌ها نمی‌دانستند که بیشتر چیزهایی که می‌گفتیم در واقع حرفه‌های تمام عیار و پول‌ساز بوده‌اند. در این مقاله به چند مورد از شغل‌های ناشناخته شده در ایران می‌پردازیم:

شغل‌های ناشناس در ایران

در زیر چند مورد از شغل ناشناس در کشورمان ایران را معرفی می‌کنیم:

سازنده چشم شیشه‌ای

در اصطلاح فنی، به سازنده چشم شیشه‌ای چشم پز(Ocularist) می‌گویند. شغل او ساخت پروتز چشم برای افرادی است که به دلایل مختلف چشم خود را از دست داده‌اند. شما نمی‌توانید چیزی را با چشم شیشه‌ای ببینید، اما باید تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. در یک دوره آموزشی شش ساله، چشم پزشکان آینده‌نگر ترکیبی از دانش پزشکی، مهارت‌های دستی و نحوه برخورد صحیح با مشتریان را می‌آموزند.

گریه کن

بسیاری از مجالس ختم به دلیل نبود فامیل و اقوام کافی، کمی خلوت‌تر از حالت معمول هستند. در این بین افرادی وجود دارد که در ازای دریافت پول، مجلس را گرم می‌کنند و گریه و زاری به راه می‌اندازند.

غواص توپ گلف

در هر زمین گلف یکی از خطرات آب وجود دارد. به ویژه گلف بازان آماتور به طور تصادفی یک یا دو توپ را در آب می‌اندازند. غواص توپ گلف از این مزیت استفاده می‌کند. او در جستجوی توپ‌های گم شده به داخل آب می‌رود توپ‌ها را جمع آوری کرده و سپس و با قیمت مناسب دوباره می‌فروشد. کاری که به نظر یک کار نسبتاً خسته کننده به نظر می‌رسد نه تنها برای انجام آن احتیاج به مهارت‌های غواصی خوب است، بلکه به تناسب اندام نیز نیاز دارد. خزنده‌های متعددی در آب‌ها وجود دارند که اگر غواص در آنها گرفتار شود، می‌توانند به سرعت برای غواص کشنده شوند.

حکاکی

چه جایزه اسکار یا یک جایزه چالشی، همیشه یک حکاکی وجود دارد که به شما یادآوری می‌کند که جایزه برای چه چیزی اهدا شده است. مسئول این کار یک حکاک است که انواع کتیبه‌ها را با بالاترین دقت ایجاد می‌کند یا حداقل می‌داند که چگونه دستگاه فرز VNC را دقیقاً تنظیم کند. علاوه بر مهارت‌های طراحی، مهارت‌های دستی نیز مورد نیاز است و توجه به جزئیات و دقت به همان اندازه مهم است. کسانی که از این ویژگی‌ها برخوردارند، بهترین شرایط را برای دوره سه‌ساله کارآموزی دارند.

مسدود کننده پلاک خودرو

در تلاش برای کاهش ازدحام در داخل شهر، سیاست طرح ترافیک به کار گرفته شده است که در آن خودروهایی با شماره پلاک‌های زوج و فرد تنها در روزهای متناوب مجاز به تردد در خیابان هستند. افرادی هستند که پشت ماشین راه می‌روند تا دوربین‌ها پلاک را ثبت نکند.

کوهنورد صنعتی

کوهنوردی در حال حاضر بسیار مرسوم است. با این حال، این ورزش تفریحی ارتباط چندانی با کوهنوردان صنعتی حرفه‌ای ندارد. آنها کارهای مونتاژ، نگهداری و تمیز کردن نماها، پل‌ها، کلیساها یا توربین‌های بادی را در ارتفاعات زیاد انجام می‌دهند. این شغل بیشتر برای نظافتچیان ساختمان، صنعتگران و تکنسین‌هایی است که به معنای واقعی کلمه هدف بالایی دارند. در دوره‌های چند روزه، داوطلبان فنون لازم کوهنوردی و تمام جزئیات مهم ایمنی شغلی را فرا می‌گیرند.

نگهدارنده صف

نه تنها در میان عجایب فن‌آوری که در جستجوی جدیدترین دستگاه‌ها هستند محبوبیت دارد بلکه صف کش‌های حرفه‌ای صندلی‌های ارزشمندی را در جلسات برای وکلا یا لابی‌ها تضمین می‌کنند. به‌عنوان مثال زمانی که نمایشگاهی برگزار می‌شود یا صف خرید چیزی به وجود آید که زمان انتظار زیادی لازم دارد، قطعاً ارزش استخدام یک نگهدارنده را دارد. درآمد این شغل مانند حقوق متوسط شغل دانشجویی است، اما مطمئناً راه‌های سخت‌تری برای کسب درآمد نسبت به نشستن یا ایستادن وجود دارد.

تخریب گر

تخریب‌کننده‌ها در زمینه‌های مختلف کاری مانند منفجر کردن تکه‌های سنگ در معادن برای استخراج مواد خام مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلسترهای مجاز، که به طور رسمی کارشناسان تخریب نامیده می‌شوند، به ویژه برای تخریب دقیق ساختمان‌ها شناخته شده هستند. به خصوص در مناطق متراکم ساخته شده، همه چیز باید طبق برنامه پیش برود و یک خانه نباید به سادگی و بدون کنترل تخریب گردد.

عکاس صحنه جنایت

عکاس صحنه جرم تقریباً در هر فیلم جنایی در صحنه جرم ظاهر می‌شود. در حالی که سایر عکاسان حرفه‌ای از طبیعت، حیات وحش و افراد عکس می‌گیرند، این عکاسان خود را وقف جنبه تاریکی می‌کنند. در صحنه جنایت، از تمام آثار و سرنخ‌هایی که بعدا می‌تواند به حل جرم کمک کند، عکس می‌گیرند. در جریان تأمین شواهد، او یکی از اولین کسانی است که در صحنه جنایت آثار کفش، گلوله‌ها و اسلحه‌های قتل را قبل از اینکه افراد دیگر یافته‌ها را لمس کنند، در یک تصویر ثبت کرده است.

سخن پایانی

لیست مشاغل غیر معمول بسیار طولانی است. هرکسی که آرزوی شغلی دارد مطمئناً چیزی را پیدا می‌کند که با مهارت‌ها و علایق شخصی خود مطابقت داشته باشد. با هر شغلی، هر چقدر هم که عجیب، می‌توان حداقل یک حقوق اولیه دریافت کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *