0

معرفی شغل نقاش و انواع سبک‌های نقاشی

معرفی شغل نقاش و انواع سبک‌های نقاشی

وقتی مردم کلمه نقاش را می‌شنوند، اغلب به کسی فکر می‌کنند که دیوار خانه‌ها، ادارات یا مراکز خرید را با رنگ‌های مختلف زیبا می‌کند. اما در مورد هنرمندان با استعدادی که آثارشان دیوار گالری‌ها و موزه‌ها را زیبا می‌کند، چطور؟ اگر آماده‌اید به‌عنوان یک نقاش به دنیای هنر جهش کنید و تجربه کنید که هنر شما توسط مردم مورد تحسین قرار می‌گیرد، پس حرفه‌ای به عنوان یک نقاش ممکن است برای شما مناسب باشد.

معرفی شغل نقاش

اصطلاح «نقاش» را می‌توان برای کسانی که تصاویر هنری را با رنگ روی بوم یا مواد دیگر خلق می‌کنند، به کار برد. یک نقاش هنری، تصاویری از مناظر، مردم، حیوانات و چیزهای دیگر را برای نمایش و/یا فروش می‌سازد. آنها معمولاً از اندازه‌های مختلف قلمو رنگ برای ایجاد تصاویر خود با رنگ اکریلیک، روغن، آبرنگ و موارد دیگر استفاده می‌کنند.
به عنوان یک نقاش هنری، شما خود را از طریق نمایش مضامین یا ایده‌ها در انواع رنگ‌های روغنی و آب بیان می‌کنید. می‌توانید آثار هنری را به تنهایی یا به سفارش مشتریان ایجاد کنید. این اثر می‌تواند شامل پرتره، منظره یا تصاویر انتزاعی باشد. نقاشی‌های شما ممکن است در گالری‌ها نمایش داده شود یا مستقیماً به افراد فروخته شود.

برای تبدیل شدن به یک نقاش هنرهای زیبا به چه آموزشی نیاز داریم؟

نقاش هنری می‌تواند خودآموز باشد و نقاش شدن نیازی به آموزش رسمی ندارد. با این وجود، بسیاری از نقاشان و هنرمندان دیگر در برنامه‌های آموزشی و دوره‌ها شرکت می‌کنند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند. بسیاری از آموزشگاه‌ها برنامه‌های متنوعی را در زمینه نقاشی ارائه می‌دهند، از برنامه‌های گواهی کوتاه مدت تا دوره‌های طولانی‌تر ۲ساله کاردانی و برنامه‌های ۴ساله کارشناسی دانشگاه هنر.
دروس شما در این برنامه‌ها شامل مطالعه کلی و متمرکز در ابزارها، سبک‌ها و جنبه‌های فنی نقاشی و همچنین دوره‌های تاریخ هنر، نقد هنر و مطالعات منطقه است. شما همچنین نمونه کارها را ایجاد می‌کنید که به عنوان معیاری برای پیشرفت شما و نمایش گسترده‌ای از کار شما عمل می‌کند.

سبک های نقاشی

معرفی شغل نقاش و انواع سبک‌های نقاشی

پنج سبک معروف نقاشی در زیر آمده است:

رئالیسم

رئالیسم یک سبک هنری نقاشی، که هدف آن ارائه بازتابی از دنیای واقعی به بیننده است. بسیاری از مشهورترین نقاشی‌ها به این سبک نقاشی می‌شوند و برای بسیاری از افراد، وقتی به هنر و نقاشی فکر می‌کنند، درواقع به این سبک می‌اندیشند.
با این حال، مهم است که بین رئالیسم و فوتو رئالیسم تمایز قائل شویم، اولی به یک صحنه واقع گرایانه می‌پردازد اما هدفش این نیست که یک تصویر واقعی باشد.

فوتورئالیسم

همچنین ممکن است فوتو رئالیسم را مشاهده کنید که به آن هایپر رئالیسم یا ابر واقع گرایی گفته می‌شود. این سبک نقاشی با هدف ایجاد نقاشی غیرقابل تشخیص از زندگی واقعی یا یک عکس است، از این رو این نام برای این سبک برگزیده شده است. زمانی که به یک نقاشی فوتو رئالیسم نگاه دقیق‌تری نداشته باشید، نمی‌توانید متوجه شوید که واقعاً یک نقاشی است.

اکسپرسیونیسم

اکسپرسیونیسم سبکی از هنر است که خود را به رئالیسم شبیه نمی‌داند، تصاویر و صحنه‌ها اغلب تحریف شده یا با رنگ‌های ماورایی و زنده رنگ آمیزی می‌شوند که با واقعیت همخوانی ندارند. در عوض تمرکز بر ایده‌ها یا احساسات هنرمند است که از طریق رسانه هنر بیان می‌شود.

امپرسیونیسم

امپرسیونیسم یک سبک نقاشی است که معمولاً با قرن نوزدهم مرتبط است، جایی که از قلموهای کوچک برای ایجاد یک تصویر بزرگ‌تر استفاده می‌شود. این سبک هنری در جایی بین اکسپرسیونیسم و رئالیسم قرار دارد، با تمرکز بر نورپردازی دقیق اما بدون تاکید بر یک صحنه واقع گرایانه.

انتزاعی

نقاشی‌های انتزاعی به طور کلی از رئالیسم دوری می‌کنند. موضوع نقاشی هر چه که باشد، ممکن است اصلاً در اثر هنری به طور دقیق نشان داده نشود. ممکن است اشیا با یک رنگ یا یک شکل به جای آن نمایش داده شوند و تفسیر به بیننده واگذار شود.
تأثیر یک نقاشی انتزاعی را نمی‌توان دست کم گرفت، زیرا بسیاری از آنها از نمایش‌های تکان‌دهنده رنگ و فرم برای گیج کردن حواس استفاده می‌کنند.

نقاشی رنگ روغن

نقاشی‌های رنگ روغن یکی از قدیمی‌ترین اشکال نقاشی است و تا به امروز یکی از محبوب‌ترین انواع سبک نقاشی باقی مانده است. هنگام رنگ آمیزی با رنگ روغن، ترکیب رنگ‌ها آسان است، اما پاک کردن اشتباهات ممکن است دشوار باشد.
برخی از مشهورترین نقاشی‌های جهان با رنگ روغن نقاشی شده‌اند که پرتره‌ها تخصص خاص بسیاری از هنرمندانی است که در این رسانه کار می‌کنند.

آبرنگ

رنگ‌های آبرنگ معمولاً ارزان هستند، اما مانند رنگ‌های روغنی، تسلط بر آن دشوار است. رنگ‌ها با آب رقیق می‌شوند به این معنی که باید از آب دوری کرد. اما وقتی رنگ‌ها روی بوم قرار می‌گیرند، برای اصلاح اشتباهات کاری نمی‌توان انجام داد. نقاشی‌های آبرنگ به زیبایی با نور کار می‌کنند و اغلب برای نقاشی مناظر استفاده می‌شوند.

منظره

نقاشی منظره یکی از سبک‌های معروف نقاشی است که مناظر طبیعی و موضوعاتی همچون زمین، درختان، رودخانه، دره، جنگل و … را بر روی بوم به تصویر می‌کشد. برای خلق یک نقاشی منظره از تصاویر خیالی نیز می‌توانید استفاده کنید.

آیا نقاشی درآمد دارد؟

این یک پاسخ راحتی نیست که بگوییم یک نقاش چقدر درآمد دارد. عوامل متعددی در تعیین میزان درآمد نقش دارند، از جمله اینکه نقاش خود اشتغال است یا پیمانکار، چقدر تجربه دارد و اینکه چقدر معروف است. دستمزد یک هنرمند با بالا رفتن تجربه و کیفیت کار افزایش می‌یابد.
به طور متوسط قیمت هر تابلو، حدوداً بین 1 تا 200 میلیون تومان متغیر است. قیمت تابلو به ابعاد نقاشی، خالق اثر، مواد استفاده شده و … بستگی دارد.

درآمد نقاشی رنگ روغن

به طور کلی، نقاشی‌های رنگ روغن روی بوم یا تخته، ارزش بیشتری نسبت به نقاشی‌هایی که با آبرنگ نقاشی می‌شوند، خواهند داشت. با این حال، این قاعده در مورد همه هنرمندان صدق نمی‌کند.

پردرآمدترین سبک نقاشی

طی سال‌ها انواع جدیدی از هنرها ظهور کرده‌اند. شناخته‌ترین سبک‌ها در بالا شرح داده شد. در میان انواع هنرهای پر تقاضا و پرفروش در سال 2020، نقاشی منظره محبوب‌ترین است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *