0

معرفی شغل منشی صحنه و درآمد آن

معرفی شغل منشی صحنه و درآمد آن

صنعت نمایش از طیف وسیعی از متخصصان برای کمک به ایجاد برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی استفاده می‌کند. هر یک از این متخصصان دارای یک مجموعه مهارت و کار منحصر به فرد هستند و تخصص‌های مختلفی را برای پروژه‌ها ارائه می‌دهند. یادگیری در مورد نقش‌های مختلف ممکن است به شما کمک کند تا تعیین کنید که چه فرصتی برای آینده شغلی شما مناسب است.

در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که یک منشی صحنه چیست، چه کاری انجام می‌دهد و چگونگی تبدیل شدن به یک منشی صحنه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منشی صحنه چیست

یک منشی صحنه شخصی است که بر تمام اقدامات در مجموعه نظارت دارد تا اطمینان حاصل کند که نمایش با آنچه در فیلمنامه نوشته شده است مطابقت دارد. منشی صحنه می‌تواند یک کارمند تمام وقت یا یک پیمانکار مستقل باشد و نقش آنها بسته به میزان کنترلشان بر تولید متفاوت است.
منشی صحنه بخش مهمی از روند فیلم‌سازی است. آنها با کارگردانان، تولیدکنندگان و ویراستاران کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام جزئیات موجود در هر ضبط به درستی انجام می‌شود.
یک منشی صحنه فیلمنامه حرفه‌ای است که در فیلم و تلویزیون کار می‌کند و تداوم تولید را در هنگام فیلم‌برداری نظارت می‌کند. آنها غالباً به عنوان یک بخش یک نفره برای نظارت بر همه جنبه‌ها عمل می‌کنند تا از عملکرد نهایی پروژه و همچنین یک محصول کامل اطمینان حاصل کنند.

یک منشی صحنه چه کاری انجام می‌دهد؟

در حالی که مسئولیت‌های دقیق منشی صحنه ممکن است متفاوت باشد، وظایف مشترک یک منشی صحنه شامل موارد زیر است:

ایجاد یک اسکریپت: سرپرستان صحنه، اسکریپت را در طول پیش تولید مرور می‌کنند تا به تجزیه و تحلیل بپردازند که هر صحنه به چه عناصری نیاز دارد، مانند لباس، لوکیشن‌ها و جزئیات تنظیمات. آنها این اطلاعات را با سایر بخش‌ها به اشتراک می‌گذارند تا به آماده‌سازی برای تولید کمک کنند.

حفظ اسکریپت فعلی: منشی صحنه تمام تغییرات نقشه‌ای را که ممکن است در طول فیلم‌برداری رخ دهد، ثبت می‌کند. این  برای کمک به آنها در پاسخ به هرگونه سؤال احتمالی و تلاش برای حفظ استمرار مهم است.

تهیه یک کتاب تولید: سرپرستان صحنه اغلب یادداشت‌های خود یا گزارش‌های تولید را در یک کتاب تولید ادغام می‌کنند. اعضای تیم پس از تولید، مانند هنرمندان و ویراستاران جلوه‌های بصری، ممکن است برای ایجاد یک محصول نهایی که از فیلمنامه پیروی می‌کند، به کتاب تولید مراجعه کنند.

یادداشت‌برداری در حین فیلم‌برداری: یک سرپرست فیلمنامه، فیلم‌برداری هر صحنه را تماشا می‌کند و یادداشت‌های مفصلی را در مورد آنچه می‌بینند، جهت تلاش برای جلوگیری از خطاها، ضبط می‌کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است یادداشت کنند که چه مدت ضبط یک صحنه طول می‌کشد، جزئیات مربوط به اشیا و حتی مدل راه رفتن یک بازیگر در طول صحنه را یادداشت می‌کنند.

چگونه منشی صحنه شویم

این مراحل را دنبال کنید تا یک منشی صحنه شوید

مدرک دانشگاهی کسب کنید

مدرکی کسب کنید که مربوط به فیلم‌سازی باشد. در حالی که حضور در مدرسه فیلم برای تبدیل شدن به یک سرپرست فیلمنامه الزامی نیست، اما ممکن است برای یادگیری بیشتر در مورد فیلم و فرایندی که در آن وجود دارد مفید باشد. هدف از آن به دست آوردن مدرک لیسانس در فیلم، مطالعات فیلم یا یک زمینه مرتبط، یا حداقل، برخی از دوره‌های مربوط به فیلم است.

مهارت‌های مربوطه را توسعه دهید

به دنبال فرصت‌هایی برای توسعه مهارت‌هایی باشید که ممکن است به شما در موفقیت به عنوان سرپرست فیلمنامه کمک کند. برخی از مهارت‌های مهم برای ساخت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

توجه به جزئیات: این متخصصان مسئول شناسایی جزئیات کوچک در طول فیلم‌برداری هستند. این امر به اطمینان از فیلم‌ها به درستی کمک می‌کند، از خطاهای متداوم جلوگیری می‌کند و مانع از مواردی می‌شود که ممکن است بر نحوه مشاهده مخاطبان محصول نهایی تأثیر بگذارد.

مهارت‌های ارتباطی: این متخصصان بسیاری از متخصصان تولید دیگر را در مورد جزئیات روند فیلم‌برداری مطلع می‌کنند. برای آنها مهم است که ایده‌های خود را به صورت سازنده به اشتراک بگذارند و به خوبی به بازخورد گوش دهند.

اعتماد به نفس: منشیان صحنه اغلب به عنوان یک خدمه یک نفره در مجموعه فعالیت می‌کنند. برای آنها ضروری است که اگر یک عکس نادرست به نظر برسد، اعتماد به نفس خود را برای به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های خود در هنگام فیلم‌برداری داشته باشند.

مهارت‌های بین فردی: این متخصصان مسائل احتمالی تداوم یا فیلم‌برداری را شناسایی می‌کنند. برای آنها بسیار مهم است که بتوانند این نگرانی‌ها را به روشی دوستانه به اشتراک بگذارند و روابط خوبی را با همه در مجموعه ایجاد و حفظ کنند.

سازماندهی: سرپرستان اسکریپت هر روز در طول تولید یادداشت‌برداری می‌کنند. نگه داشتن سوابق کامل و نگه داشتن تمام اطلاعات به منظور جلوگیری از خطاها با استمرار در هنگام فیلم‌برداری مهم است.

فرصت‌هایی را برای به دست آوردن تجربه کار با فیلم دنبال کنید.

یک موقعیت کارآموزی که ممکن است مفید باشد را انتخاب و به عنوان دستیار تولید کار کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا در مورد آنچه که دوست دارید در یک مجموعه فیلم بعهده بگیرید و یا در مورد هر یک از بخش‌های مختلف اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

شبکه‌ای از سایر متخصصان در صنعت ایجاد کنید

این امر از آنجا که شروع به کار روی مجموعه‌ها می‌کنید، بسیار مهم است. ایجاد و حفظ روابط خوب با دیگران در صنعت ممکن است فرصت‌های مربیگری را برای رشد حرفه فراهم کند یا به شما در یافتن شغل بهتر کمک نماید.

حقوق منشی صحنه

اطلاعاتی در مورد حقوق منشی صحنه وجود ندارد. با این حال، عوامل مختلفی بر میزان کسب درآمد یک منشی صحنه تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، منشی صحنه با تجربه بیشتر ممکن است نرخ پایه بالاتری کسب کند. همچنین، عواملی مانند نوع پروژه و برنامه‌ای که در آن قرار دارد ممکن است بر درآمد تأثیر بگذارد. موقعیت جغرافیایی همچنین ممکن است در میزان کسب یک منشی صحنه تأثیرگذار باشد. حقوق دریافتی یک منشی صحنه به طور میانگین از 10 تا 100 میلیون تومان در هر پروژه متغیر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *