0

معرفی رشته ریاضی کاربردی و بازار کار آن

معرفی رشته ریاضی کاربردی و بازار کار آن

ریاضیات کاربردی برای مسائل دنیای واقعی با هدف دوگانه یعنی توضیح پدیده‌های مشاهده‌ شده و پیش‌بینی پدیده‌های جدید گسترش یافته است. در این مقاله قصد داریم شما را با رشته ریاضی کاربردی آشنا کنیم:

ریاضی کاربردی چیست

اگر آن را به زبان ریاضی توصیف کنیم، می‌توان گفت که ریاضی کاربردی = ریاضی + دانش تخصصی. به‌ عبارت ‌دیگر، ریاضیات کاربردی استفاده از مدل‌ها و تکنیک‌های ریاضی برای حل مسائل در زمینه‌های مختلف مانند: فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، پزشکی، مهندسی، پایداری و غیره است.
بنابراین، ریاضیات کاربردی از تفکر ریاضی دقیق، منطقی و قوی استفاده می‌کند و آن را برای مقابله با مسائل دنیای واقعی هدایت می‌کند و دنیا را به صورت روزانه تغییر می‌دهد. ریاضیات کاربردی مفاهیم و تکنیک‌های ریاضی را به زمینه‌های مختلف علوم و مهندسی متصل می‌کند.
با ظهور فناوری محاسباتی جدید، ریاضیات کاربردی از سبک سنتی خود فراتر رفت و اکنون اهمیت و حیاتی جدید را به خود می‌گیرد.

بازار کار رشته ریاضی کاربردی

معرفی رشته ریاضی کاربردی و بازار کار آن

ریاضیات کاربردی پیوند علوم کمی است. انتزاعیات قدرتمند آن (سیستم‌های جبری، سیستم‌های دیفرانسیل، توصیفات هندسی، توزیع‌های احتمال، ساختارهای گسسته، و غیره) توسط همه رشته‌های کمی دیگر تغذیه می‌شوند. همچنین نتایج توسعه‌ یافته در یک حوزه، به همه حوزه‌های دیگر که انتزاعیات مشابهی دارند، اطلاع می‌دهد.

بنابراین، ریاضیدانان کاربردی می‌توانند انتخاب کنند که در هر شغلی فعالیت داشته باشند، از کار گروهی مشترک در برنامه‌های کاربردی گرفته تا تحقیقات مستقل در مورد انتزاعیات، و آزادانه در این مسیر به جلو حرکت کنند.
ریاضیدانان کاربردی و دانشمندان محاسباتی برای پیشرفت در علم و مهندسی از آیرودینامیک تا زیست پزشکی، از ژئوفیزیک تا علم مواد، از کرومودینامیک کوانتومی تا رتبه‌بندی صفحات وب ضروری هستند.

چشم‌انداز شغلی ریاضیدانان کاربردی قوی است زیرا آنها می‌توانند مستقل از دستگاه‌های آزمایشی اصلی و برنامه‌های تحقیقاتی بزرگ کار کنند. ابزار اصلی آنها، کامپیوتر، پیوسته قدرتمندتر می‌شود، به این معنی که در طول حرفه آن‌ها درجه فزاینده‌ای از کار علمی و مهندسی ابتدا شبیه‌سازی می‌شود و در مرحله دوم نشان داده می‌شود.
ریاضیدانان از همه نوع به عنوان معلم مورد تقاضا هستند و می‌توانند در نقش‌های حرفه‌ای و داوطلبانه به عنوان مربی و مشاور مشغول به کار باشند.

پردرآمدترین رشته های ریاضی در خارج از کشور

اگر علاقه‌مند به کار با اعداد و استفاده از داده‌هایی که کشف می‌کنید هستید، شغلی که از ریاضیات کاربردی استفاده می‌کند ممکن است ایده آل باشد. در اینجا چند شغلی که رشته‌های ریاضی کاربردی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی دنبال کنند آورده شده است:

مدیر مزایا

میانگین حقوق ملی: 70869 دلار در سال

مسئول برنامه‌های مزایای کارکنان سازمان از جمله بیمه سلامت، دندانپزشکی، عمر و از کارافتادگی است. آنها همچنین برنامه‌های بازنشستگی، سیاست‌های مزایایی را که یک شرکت به کارکنان ارائه می‌دهد را برعهده دارند.

تحلیلگر زنجیره تأمین

میانگین حقوق ملی: 71242 دلار در سال

یک تحلیلگر زنجیره تأمین مسئول منبع‌یابی داده‌ها برای بهبود عملیات زنجیره تأمین سازمان است. آنها پیشنهادها و برنامه‌های بهبود را توسعه می‌دهند تا یک کسب‌ و کار بتواند تا حد امکان برای تولید سفارشات، تولید محصولات و تحویل کالا کارآمد عمل کند.

تحلیلگر مالی

میانگین حقوق ملی: 71574 دلار در سال

یک تحلیلگر مالی مسئول ارائه راهنمایی به مشتریان و کسب و کارها در مورد تصمیمات مالی است. آنها فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تجزیه‌وتحلیل و روند سرمایه‌گذاری‌های مختلف مانند سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌ها را دنبال می‌کنند.

تحلیلگر داده

میانگین حقوق ملی: 75362 دلار در سال

یک تحلیلگر داده مسئول کار با مجموعه‌ داده‌های بزرگ برای درک مشکلات یک شرکت و نحوه حل آنها است. داده‌هایی که جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل می‌کنند می‌تواند به تیم رهبری سازمان کمک کند تا تصمیمات تجاری درستی بگیرد. همچنین برای تحلیلگران داده معمول است که سیستم‌هایی را توسعه دهند که داده‌ها را نگهداری می‌کنند.

 پذیره‌نویس

میانگین حقوق ملی: 79525 دلار در سال
پذیره‌نویس مسئول ارزیابی توانایی فرد در بازپرداخت وام است. آنها از شخص وام‌گیرنده اطلاعاتی جمع‌آوری می‌کنند تا مشخص شود فردی توانایی بازپرداخت وام را دارد یا خیر.

 مدیر حسابداری

میانگین حقوق ملی: 79714 دلار در سال

یک مدیر حسابداری مسئول نظارت بر حسابداران در یک بخش حسابداری است. آنها همچنین سیستم‌های حسابداری را توسعه می‌دهند، ابزارها را ترکیب می‌کنند، گزارش‌های مالی تهیه و خط‌مشی‌ها را می‌نویسند.

مهندس عمران

میانگین حقوق ملی: 87461 دلار در سال

یک مهندس عمران مسئول طراحی سیستم‌ها و سازه‌های حمل‌ و نقل است. آنها اغلب از ابزارهای طراحی خاص برای انجام وظایف خود استفاده می‌کنند که شامل طراحی، ساخت و نگهداری مواردی مانند جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها و فرودگاه‌ها می‌شود.

تحلیلگر سرمایه‌گذاری

میانگین حقوق ملی: 90964 دلار در سال

یک تحلیلگر سرمایه‌گذاری مسئول هدایت مشاغل و افراد در سرمایه‌گذاری‌هایشان از جمله سهام، اوراق قرضه و کالاها است. آنها بازار را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند، به داده‌ها و روندها نگاه می‌کنند و به مشتریان خود توصیه می‌کنند که کدام سرمایه‌گذاری ارزش بررسی دارد.

تحلیلگر ریسک

میانگین حقوق ملی: 93568 دلار در سال

یک تحلیلگر ریسک مسئول تجزیه‌ و تحلیل ریسک‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های خاص و سایر تصمیمات مالی است. آنها سبدهای مالی یک سازمان را ارزیابی می‌کنند و ریسک هر تصمیم مالی را برای شرکت ارزیابی خواهند کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *