0

معرفی بازار کار رشته زیست شناسی و مشاغل آن

معرفی بازار کار رشته زیست شناسی و مشاغل آن

مشاغل زیست شناسی می‌تواند شما را به مطالعه موجودات زنده برای کمک به توسعه دانش بیولوژیکی و درک فرآیندهای زنده برای تعدادی از اهداف مختلف از جمله درمان بیماری و حفظ محیط طبیعی هدایت کند. در این مقاله قصد داریم مشاغلی که می‌توان با مدرک زیست شناسی در آنها فعالیت داشت را خدمت شما عزیزان شرح دهیم:

بازار کار رشته زیست شناسی

بسیاری از فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی به منظور افزایش تخصص خود و کمک به پیشرفت شغلی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در یک رشته تخصصی یا مرتبط انتخاب می‌کنند، اگرچه مطالعه بیشتر اغلب برای بسیاری ضروری نیست. در زیر مشاغلی که مرتبط با رشته زیست شناسی هستند و یک زیست شناس می‌تواند در بازار کار این مشاغل باشد، آورده شده است:

مشاغل زیست شناسی در تحقیقات

تحقیقات علمی نه تنها در جامعه حیاتی است، بلکه یک شغل بسیار محرک برای فارغ التحصیلان زیست شناسی است. به عنوان یک زیست شناس محقق، هدف شما توسعه دانش جهان پیرامون با مطالعه موجودات زنده است. مشاغل در پژوهش شاید گسترده‌ترین دامنه را در بین تمام مشاغل با مدرک زیست شناسی فراهم کنند، زیرا تحقیقات می‌تواند در همه تخصص‌ها انجام شود.

رایج‌ترین تحقیقات در زمینه علوم پزشکی و زیستی است که حوزه‌هایی مانند سلامت و بیماری، عصب شناسی، ژنومیک، میکروبیولوژی و فارماکولوژی را پوشش می‌دهد. محققان به توسعه دانش اجتماعی در بسیاری از زمینه‌ها کمک می‌کنند و با صلاحیت‌های اضافی مناسب، می‌توانند در دانشگاه، موسسات تحقیقاتی، امکانات پزشکی و بیمارستان‌ها، و همچنین در تجارت و صنعت یافت شوند.

مشاغل زیست شناسی در مراقبت های بهداشتی

کار در بخش مراقبت‌های بهداشتی به عنوان یک زیست شناس باعث می‌شود که کمپین‌هایی برای کمک به درمان بیماری‌هایی مانند ایدز، سرطان، سل، بیماری قلبی و بسیاری از بیماری‌ها و بیماری های کمتر شناخته شده ایجاد کنید. اگرچه بسیاری از نقش‌ها برای دانشجویانی که فقط دارای مدرک کارشناسی هستند(مانند نقش‌های دکتر و شاغل) دور از دسترس است، این بخش ظرفیت استخدام زیادی دارد و زیست‌شناسان در دنیای پزشکی بسیار مورد توجه هستند.

زیست شناسان مراقبت‌های بهداشتی با صلاحیت‌ها و تجربه لازم نیز به عنوان دامپزشک، پزشک، پرستار، دندانپزشک و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند. بیولوژیست‌ها نه تنها در بیمارستان‌ها و سایر مراکز پزشکی استخدام می‌شوند. آنها همچنین توسط سازمان‌هایی مانند سپاه صلح استخدام می‌شوند تا مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته را به مناطق در حال توسعه و جنگ زده ارائه دهند.

مشاغل زیست شناسی در حفاظت از محیط زیست

شما به عنوان یک زیست شناس محیطی علاقه‌مند به حل مشکلات زیست محیطی و کمک به حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش گیاهی و جانوری برای حفظ و نگهداری آنها برای نسل های آینده خواهید بود. مشاغل با مدرک زیست شناسی که تحت این مسئولیت قرار می‌گیرند شامل زیست شناس دریایی و/یا آبزیان، زیست شناس باغ وحش، زیست شناس حفاظت، بوم شناس و مدیر محیط زیست است. زیست شناسان در این نقش‌ها برنامه‌های بازیابی گون‌ های در خطر انقراض را اجرا می‌کنند و برای عموم مردم آموزش می‌دهند. صنایع استخدامی شامل موسسات غیرانتفاعی، دولت و بخش دولتی و مشاوران محیط زیست است.

مشاغل زیست شناسی در آموزش و پرورش

معرفی بازار کار رشته زیست شناسی و مشاغل آن

با مدرک زیست شناسی و مدرک تدریس، شما برای کار در آموزش مجهز خواهید شد. شما از کار با جوانان و تشویق آنها به یادگیری درباره جهان لذت خواهید برد، خواه در کلاس درس، تئاتر سخنرانی، آزمایشگاه یا موزه. هرچه در دنیای آموزش بالاتر بروید، به مدارک بیشتری نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، یک مدرس دانشگاه اغلب باید مدرک کارشناسی ارشد یا حتی دکترا گرفته باشد، در حالی که یک معلم مدرسه ابتدایی یا متوسطه معمولاً فقط به مدرک کارشناسی و مدرک تربیت معلم نیاز دارد. اگر تصمیم به انجام مطالعات بیشتر و ادامه کار در آموزش عالی دارید، ممکن است بتوانید تحقیقات خود را انجام دهید، کار خود را منتشر کنید و/یا عضو یک هیئت مشاوره در حوزه خود شوید.

مشاغل در بیوتکنولوژی

بیوتکنولوژی استفاده از اصول علمی در توسعه و ارتقای فناوری در تعدادی از بخش‌ها، از جمله بازار کالاهای مصرفی، بازار فناوری و تجارت و صنعت است. تمرکز اغلب در کشاورزی، علوم غذایی و پزشکی است، جایی که بیوتکنولوژیست‌ها می‌توانند با مهندسی ژنتیک، توسعه دارو و فناوری‌های پزشکی پیشرفته مانند فناوری نانو درگیر شوند.

مشاغل در پزشکی قانونی

به عنوان یک دانشمند پزشکی قانونی، در بخش حقوقی، در کنار ادارات پلیس یا سازمان‌های اجرای قانون، به منظور آزمایش و پردازش شواهد جمع‌آوری شده در تحقیقات جنایی کار خواهید کرد. بسیاری از دانشمندان پزشکی قانونی در زمینه‌های خاصی مانند ادنتولوژی قانونی(شواهد دندانپزشکی)، انسان شناسی قانونی(آزمایش انسان در حال تجزیه)، معاینه صحنه جرم و نقش‌های بازرس پزشکی تخصص دارند.

مشاغل در دولت و سیاست

مشاغل زیست شناسی در دولت شامل همکاری نزدیک با مقامات دولتی و سیاست‌گذاران به منظور مشاوره و ایجاد قوانین جدید برای موضوعات رو به رشدی مانند تحقیقات زیست پزشکی و مقررات زیست محیطی است. نقش شما این خواهد بود که اطمینان حاصل کنید که تغییرات در سیستم حقوقی بر اساس علم استوار انجام می‌شود. شما می‌توانید در سطح منطقه‌ای یا ملی به عنوان مشاور سیاسی برای سازمان‌ها و آژانس‌های علمی یا نهادهای غیر انتفاعی کار کنید. شما همچنین می‌توانید به عنوان نماینده یک کمیته یا گروه سیاسی عمل کنید.

مشاغل در تجارت و صنعت

بخش داروسازی یک صنعت چند میلیارد دلاری است و دائماً به زیست شناسان برای کار در تحقیق و توسعه و آزمایش محصولات جدید و آماده‌سازی آنها برای بازار نیاز دارد. سایر صنایع تجاری که ممکن است زیست شناسان نقشی در آنها پیدا کنند شامل شرکت‌های خدمات علمی، بازاریابی، فروش و روابط عمومی است.

مشاغل در اقتصاد

اگر مغز محاسبه‌گر قوی دارید، ممکن است بخواهید شغلی را در اقتصاد بیولوژیکی دنبال کنید. این امر مستلزم آن است که در داخل دولت یا سایر سازمان‌ها برای بررسی تأثیر اقتصادی مشکلات بیولوژیکی بر جامعه، از جمله مشکلاتی مانند انقراض، جنگل‌زدایی و آلودگی کار کنید. نقش‌های مرتبط شامل اقتصاد اجتماعی(متمرکز بر انسان)، اقتصاد محیطی(متمرکز بر حفظ سرمایه طبیعی) و اقتصاد اکولوژیکی(متمرکز بر ارتباط بین اکوسیستم‌های طبیعی و اقتصاد انسانی) است.

مشاغل در انتشارات علمی و ارتباطات

در نهایت، اگر به دنیای رسانه نیز علاقه دارید، با مدرک زیست شناسی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که مشاغل رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری با مدرک زیست شناسی نیز نسبتاً گسترده هستند. اگر به انتشارات یا روزنامه‌نگاری علاقه دارید، ممکن است بخواهید از مدرک زیست شناسی خود برای ورود به صنعت به عنوان یک نویسنده علمی یا کار بر روی یک نشریه علمی مانند یک مجله، وب سایت، برنامه تلویزیونی یا فیلم استفاده کنید. در این نقش‌ها می‌توانید نقشی در اطلاع‌رسانی و آموزش عموم مردم در مورد مسائل بیولوژیکی که در جامعه معاصر مرتبط می‌شوند، ایفا کنید.

بازار کار رشته زیست شناسی در کانادا

فردی که به عنوان زیست شناس در کانادا کار می‌کند معمولاً حدود 246000 دلار کانادا در سال درآمد دارد. دستمزدها از 125000 دلار کانادا (کمترین) تا 379000 دلار کانادا (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق زیست شناسان به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *