0

مشاغل کارشناسی ارشد اقتصاد

مشاغل کارشناسی ارشد اقتصاد

اگر مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد دارید، دانستن برخی از گزینه‌های شغلی می‌تواند به شما کمک کند تا شغل مناسب خود را پیدا کنید. در این مقاله چند شغل برای کارشناسی ارشد اقتصاد را به همراه حقوق و توضیحات برای هر شغل فهرست کرده‌ایم.

8 شغل برای کارشناسی ارشد اقتصاد

مشاغل کارشناسی ارشد اقتصاد

مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد یک مدرک تحصیلات تکمیلی است که می‌تواند به فرصت‌های شغلی مختلف منجر شود. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد در این زمینه ممکن است در دانشگاه، بخش خصوصی، بخش دولتی، سازمان‌های غیردولتی و جاهای دیگر کار کنند. اگر علاقه‌مند به یافتن شغل برای کارشناسی ارشد در اقتصاد هستید، برخی از گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید:

مهندس مالی

یک مهندس مالی از تکنیک‌های ریاضی برای تجزیه و تحلیل و حل مسائل مالی استفاده می‌کند. رشته مهندسی مالی شامل اقتصاد، ریاضیات، آمار و حتی عناصر علوم کامپیوتر است. مهندسان مالی می‌توانند با استفاده از این روش‌ها به مشکلات مالی رسیدگی کنند و محصولات مالی جدیدی را توسعه دهند.

آنها معمولاً در بخش بانکداری برای صندوق‌های تأمینی، بانک‌های تجاری و بانک‌های سرمایه‌گذاری کار می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند مدل‌های کمی یا ریسک مالی را برای تعیین نحوه عملکرد سرمایه‌گذاری در یک محیط بازار معین ایجاد کنند. مهندسان مالی می‌توانند روی مشتقات، مدیریت ریسک، امور مالی شرکت و قیمت‌گذاری گزینه‌ها کار کنند.

مشاور اقتصادی

مشاور اقتصادی یک اقتصاددان حرفه‌ای است که تقریباً تنها بر ارائه مشاوره به مشتریان و سازمان‌ها تمرکز می‌کند. آنها ممکن است به‌عنوان بخشی از یک تجارت مشاوره اقتصادی، یا به طور مستقل کار کنند، جایی که مشتریان خود را مدیریت و کسب‌وکار خود را اداره می‌کنند.

آنها تفکر، تحقیق و تحلیل اقتصادی را برای ارزیابی شرایط یک سازمان در زمینه شرایط اقتصادی فعلی یا آتی به کار می‌گیرند. آنها می‌دانند که چگونه داده‌ها را تجزیه‌ و تحلیل کنند، انواع مختلف تحقیقات را انجام دهند، سیاست‌ها را ارزیابی کنند، مدل‌های پیش‌بینی را توسعه دهند و این اطلاعات را به مدیران کسب‌ و کار یا دیگر رهبران سازمان ارائه کنند تا به آنها در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند.

اقتصاددان

اقتصاددانان در بخش‌های مختلف برای ارائه تحلیل و توصیه در مورد مسائل اقتصادی کار می‌کنند. این متخصصان از ریاضیات، آمار و تحقیقات کمی و کیفی برای تجزیه و تحلیل سیاست‌ها و ارزیابی روندها استفاده می‌کنند. آنها ممکن است مدل‌های ریاضی را برای پیش‌بینی روندهای آینده و بررسی سیاست‌ها جهت ارزیابی اثربخشی آنها توسعه دهند. برخی ممکن است در تحقیقات دانشگاهی فعالیت کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در سازمان‌های بخش خصوصی در مورد تأثیر سیاست‌های اقتصادی بر فعالیت‌های آن سازمان کمک کنند.

مدیر پورتفو یا سبدگردان سهام

مدیر پورتفو یا سبدگردان سهام، دارایی‌های یک صندوق سهام را مدیریت می‌کنند، معاملات روزانه را انجام می‌دهند و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را اجرا می‌کنند. یک سبدگردان ممکن است منفعل یا فعال باشد. مدیریت سبد سهام منفعل، شامل استفاده از یک شاخص بازار خاص به‌عنوان معیار است که به سرمایه‌گذار بازده بلندمدت مشابهی می‌دهد.

هدف مدیریت فعال پورتفوی این است که از طریق استراتژی‌های منحصر به فرد، که به مدیر مورد نظر بستگی دارد، به طور مداوم از میانگین‌های بازار بهتر عمل کند. مدیریت فعال نیاز به بینش سرمایه گذاری خوب دارد و ممکن است ریسک بیشتری را در بر داشته باشد، در حالی که مدیریت منفعل مستلزم انتخاب شاخص مناسب است.

تحلیلگران سرمایه گذاری

تحلیلگران سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، معامله گران سهام، کارگزاران سهام و مدیران صندوق کمک می‌کنند تا تصمیمات سرمایه گذاری را بگیرند. این می‌تواند شامل تحقیق و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری جدید، تجزیه و تحلیل داده‌ها، تهیه گزارش برای مدیران، ارزیابی اثرات سیاست‌های جدید، تجزیه‌ و تحلیل عملکرد مالی شرکت‌ها، بررسی حساب‌های شرکت‌ها و به روز نگه داشتن تحولات سیاسی و اقتصادی باشد.

تحلیلگران سرمایه گذاری در مورد چارچوب‌های نظارتی می‌دانند و می‌توانند توصیه‌هایی را در مورد تصمیمات سرمایه‌گذاری ارائه یا ارزیابی کنند. آنها می‌دانند چگونه ابتکار عمل به خرج داده و از روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و حسابداری استفاده و مشکلات را حل کنند.

مدرس اقتصاد

با داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی در اقتصاد، می‌توان معلم خصوصی اقتصاد شد. این می‌تواند به معنای آموزش و حمایت از دانشجویان اقتصاد، چه در سطح مدرسه و چه در مقطع کارشناسی باشد. معلمان اقتصاد می‌توانند یک برنامه درسی یادگیری را ارزیابی کنند و سپس آموزش‌ها یا کلاس‌هایی را برای کمک به دانش آموزان در درک مفاهیم و اقدامات در اقتصاد آماده کنند. آنها می‌توانند به سوالات پاسخ دهند، روش‌های تحلیلی را نشان دهند و به دانش آموزان کمک کنند تا نمرات خوبی را در تحصیل خود کسب کنند. معلمان ممکن است به صورت خصوصی یا به عنوان بخشی از یک سازمان آموزشی مانند مدرسه و دانشگاه کار نمایند.

اکچوئر

یک اکچوئر یا تحلیلگر اکچوئری ریسک‌های بلندمدت در رابطه با امور مالی و سرمایه گذاری را تحلیل و پیش بینی می‌کند. آنها دانش خوبی از ریاضیات، اقتصاد، حسابداری و امور مالی دارند. و از تحلیل، منطق، استدلال، تحقیق و قضاوت صحیح برای انجام کارکردهای مختلف استفاده می‌کنند که شامل تجزیه و تحلیل آمار است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *