0

طراحی لباس چیست؟ و چگونه طراح لباس شویم

طراحی لباس چیست؟ و چگونه طراح لباس شویم

طراحی و ایجاد یک لباس بسیار ساده است و توسط هر کسی می‌تواند انجام شود. تا زمانی که شما یک ایده، مقداری کاغذ، پارچه، وسیله‌ای برای علامت گذاری، چیزی برای برش و دوخت آن داشته باشید، می‌توانید طراحی لباس انجام دهید!
در این مقاله قصد داریم شما را با دنیای طراحی لباس آشنا کنیم:

طراحی لباس چیست؟

یک طراح لباس شخصی است که الگوها و سبک‌های جدید لباس را ایجاد و طراحی می‌کند. طراحان لباس معمولاً در زمینه طراحی لباس تخصص دارند. آنها از طرح‌ و جنس پارچه نیز اطلاعات دارند. دانش آنها محدود به لباس نیست بلکه همه جنبه‌های مد، از جمله جواهرات، کیف‌های دستی و سایر لوازم جانبی را شامل می‌شود.
طراحان لباس از آنجا که الگوهای پوشاک را برای افراد طراحی می‌کنند، نقش مهمی در مد بازی می‌کنند. در عین حال، آنها مطالعات پژوهشی مختلفی را در مورد طراحی انجام می‌دهند و روندهای جدید در طراحی را شروع می‌کنند.

چگونه طراح لباس شویم

برای تبدیل شدن به یک طراح مد موفق، هیچ آموزش و یا دریافت گواهینامه‌ای لازم نیست، اما این امر بدون داشتن مدرک، کمی سخت می‌گردد. شما نیاز به ترکیبی از مهارت‌های نقاشی، خیاطی و طراحی، دانش صنعت مد و پشتکار بی نظیر دارید. همچنین باید یک سبد مد قوی ایجاد کرده و دانش خود را در مورد تجارت و امور مالی به طور کلی تقویت کنید.

برای طراح لباس شدن چه کار باید کرد

در زیر چند مرحله برای تبدیل شدن به طراح لباس آورده شده است:

به مهارت‌های طراحی مد خود احترام بگذارید

مهارت‌های خود را توسعه دهید. طراحان مد موفق مهارت‌های گسترده‌ای از جمله نقاشی، رنگ و بافت، توانایی تجسم مفاهیم در سه بعد و مهارت‌های مکانیکی درگیر در خیاطی و برش انواع پارچه‌ها را دارند.

بیشتر یاد بگیرید

طراحی لباس چیست؟ و چگونه طراح لباس شویم

اگر می‌توانید، مطالعه خود را در این زمینه افزایش دهید. گرفتن گواهینامه یا مدرک در رشته طراحی لباس، کمک زیادی به شما خواهد کرد. شما چیزهای زیادی را یاد خواهید گرفت و فرصت کافی برای نشان دادن مهارت‌های خود در یک محیط آموزشی خواهید داشت.

یک نمونه کار از طرح‌های خود ایجاد کنید

اگر می‌خواهید یک طراح مد شوید، باید در اسرع وقت شروع به توسعه یک آرشیو از طرح‌های خود کنید. تمام طرح‌ها، مجموعه‌ها و نمونه‌های اولیه شما، از جمله مواردی که شما به عنوان بخشی از دوره‌های خود توسعه داده‌اید، باید در نمونه کار شما باشد. نمونه کار شما مهارت، سبک و پتانسیل آینده شما را برای کارفرمایان نشان می‌دهد.

رزومه طراح مد ایجاد کنید

پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه، باید تجربه‌ای در صنعت مد کسب کنید. شما باید نمونه کارهای خود را با یک رزومه طراح مد قوی که شما را از سایر متقاضیان جدا می‌کند، تقویت کنید. رزومه شما باید شامل سوابق آموزشی، تجربه حرفه‌ای، مهارت‌ها و پیوندها به نمونه کارها باشد.

در صنعت مد تجربه کسب کنید

با توجه به رقابت در صنعت مد، شما باید کار خود را با کارآموزی استراتژیک شروع کنید. شما می‌توانید با سازمان‌های مستقر به دنبال فرصت‌های کارآموزی باشید یا به طراحان با تجربه مد کمک کنید. این کمک می‌کند مهارت‌های شغلی عملی را به دست آورید.

به روز باشید

با روند و مد همراه باشید. صنعت طراحی لباس از فصلی به فصلی در حال تغییر است، با حضور در نمایش‌های مد و خواندن مجلات مد می‌توانید غرایز خود را تقویت کنید.

تفاوت طراحی لباس با طراحی دوخت

در زیر تفاوت‌های بین طراحان لباس و طراحان دوخت (خیاط) آورده شده است:

تعریف

خیاط شخصی است که پوشاک را می‌سازد یا تغییر می‌دهد، در حالی که یک طراح لباس شخصی است که الگوهای و سبک‌های جدید لباس را ایجاد و طراحی می‌کند.

ماهیت اصلی

خیاط‌ها لباس را تولید، تعمیر و تغییر می‌دهند، در حالی که طراحان لباس الگوها و سبک‌های جدید لباس را طراحی می‌کنند.

الگوها و طرح‌ها

خیاط‌ها معمولاً الگوها و طرح‌های خیاطی را از مشتری‌های خود، مجلات مد یا از طریق اینترنت می‌گیرند، اما طراحان لباس لباس‌های کاملاً جدید و اصلی را تحت مارک‌ها و برچسب‌های جدید ایجاد می‌کنند.

آموزش

اگرچه خیاط‌ها آموزش خیاطی دارند، اما طراحان لباس آموزش ویژه‌ای در زمینه طراحی مد دارند. درعین‌ حال، طراحان لباس ممکن است قبل از شروع کار به عنوان طراحان حرفه‌ای لباس، به عنوان کارآموز کار کنند.

طرح‌های سفارشی

اگرچه خیاط‌ها الگوهای لباس سفارشی را برای مشتری ایجاد می‌کنند، اما بیشتر طراحان لباس الگوهای بازار انبوه را طراحی می‌کنند.

به طور خلاصه خیاط‌ها و طراحان لباس دو حرفه مشترک در زمینه مد هستند. تفاوت اصلی بین خیاط و طراح لباس در این است که خیاط‌ها تولید، تعمیر و تغییر لباس را انجام می‌دهند، در حالی که طراحان لباس الگوهای و سبک‌های جدید لباس را طراحی می‌کنند.

طراحان لباس معروف ایرانی

1- نغمه کیومرثی: از رنگ‌های جسورانه و ترکیب الگو برای بیان، استفاده می‌کند. انتخاب‌ها یک ظاهر طراحی شده با سبک‌های سنتی ایرانی روندهای غربی را به وجود می‌آورد.

2- فرناز عبدولی: طراح مد، سبک و مدیر خلاق برای برند پیشرو ایرانی Pooshema است. مجموعه‌های Pooshema نگاهی تازه به لباس‌های سنتی است.

3- پرند شادی: به گفته The Guardian، پرند شادی از مدت‌ها قبل از مد و مدل سازی به عنوان سرگرمی‌های قابل قبول در فرهنگ اسلامی، لباس‌های منحصر به فرد و جالب را تهیه کرده است.

4- نغمه صادقی: طرح‌های مد و جهت هنری نغمه صادقی یک دوخت خیره کننده از هنر است.

5- ندا صادقی: برچسب Neda Sadeghi Yasqueen “طبق گفته اینستاگرام خود، نمادی پر زرق و برق از تجملات ایرانی است. از سال 2013 لباس و لوازم جانبی لباس مردانه را ایجاد می‌کند.

6- صبا راد و سانا راد: Creation Anargol یک برند ایرانی با تمرکز بر نمایندگی و تجلیل از فرهنگ است. طبق اخبار و رسانه‌های متمرکز در خاورمیانه، طراحان برای موفقیت خود به رسانه‌های اجتماعی اعتبار می‌دهند.

طراحان لباس معروف دنیا

لیست زیر شامل نام مشهورترین طراحان لباس جهان است. بیایید 6 تن از بهترین طراحان برتر مد در جهان را باهم بشناسیم:

1- کالوین کلین: نسخه کوتاه کالوین کلین (CK) تقریباً در سراسر دنیا برندی مشهور و محبوب است. در سال 1968 این مارک توسط کالوین کلین، یک طراح مشهور مد آمریکایی تأسیس شد. او کار خود را با افتتاح فروشگاهی از کت مردان و زنان در شهر نیویورک آغاز کرد.

2-دوناتلا ورساچه: او رئیس و طراح اصلی گروه ورساچه است. وی هنگام ترویج مارک خود در هالیوود، مدونا، جنیفر لوپز، کریستینا آگویلرا، دمی مور و دیگران را انتخاب کرد تا به هدف ارتقاء برند خود خدمت کند.

3– والنتینو گاروانی: او بنیان‌گذار برند معروف “Valentino Spa” است. او یک طراح ایتالیایی است. طراحی‌های وی بیشتر برای افراد معروف دنیا بوده است. شاهزاده خانم مارگارت، ملکه پائولا بلژیک، ژاکلین کندی و الیزابت تیلور برخی از مشتریان مشهور او هستند.

4- جورجیو آرمانی: Giorgio Armani تنها طراحی است که پس از ایجاد برند “Armani” در سال 1975 روند صنعت مد را تغییر داد.

5- کوکو شانل: کوکو چنلاو قطعاً چهره برجسته‌ای در صنعت مد است. او یک طراح فرانسوی بود و به دلیل نام تجاری معروفش “Chanel” مشهور بود. تا کنون، او تنها طراح مجردی است که در مهمترین افراد قرن توسط مجله تایم نامگذاری شده است.

6- رالف لورن: او به دلیل طراحی عالی خود و برای برند “Polo Ralph Lauren” شناخته شده است. در سال 1972، هنگامی که یک پیراهن آستین کوتاه قابل توجه را با آرم چوگان روی آن معرفی کرد، شهرت خود را به دست آورد.

درآمد طراح لباس

متوسط درآمد یک طراح لباس بیش از 57000 دلار در سال است. بسته به خلاقیت، مهارت و ارتباط با مشتری، این رقم می‌تواند متغیر باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *