0

شغل وکالت چیست و مهارت‌های لازم برای وکیل شدن

شغل وکالت چیست و مهارت‌های لازم برای وکیل شدن

اگر به شغل وکالت فکر می‌کنید، احتمالاً از مذاکرات لذت می‌برید و روابط عمومی بالایی دارید. وکلا می‌توانند در زمینه‌های مختلفی کار کنند و به طور معمول از رشد مداوم شغلی و درآمد زیاد برخوردار شوند و آن را به یک شغل محبوب تبدیل کنند.
یادگیری در مورد وظایف یک وکیل و چگونگی تبدیل شدن به آن، می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا این یک مسیر شغلی خوب برای شما است یا خیر. در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که یک وکیل چه کاری انجام می‌دهد:

شغل وکالت

وکیل شخصی است که مجوز اجرای قانون را دارد. آنها به نمایندگی از مشتریان خود طرف‌داری می‌کنند، یا در یک ظرفیت دیگر در حوزه حقوقی کار می‌کنند. وکلا در بخش دولتی و بخش خصوصی کار می‌کنند. وکلایی که نماینده مشتری هستند به مشتریان خود کمک کرده تا قانون را درک کنند و روند عملی را دنبال کنند که برای موقعیت مشتری آنها مفیدتر باشد.
کمک آنها ممکن است از ارائه مشاوره به مشتری خود در مورد نحوه اعمال قانون در پرونده آنها برای نمایندگی رسمی مشتری خود در یک دادگاه باشد. وکلا ممکن است اسناد حقوقی را تهیه کنند، با شاهدان مصاحبه کنند، مجوزهایی انجام دهند، جلسات دادگاه و محاکمات را انجام دهند.

انواع وکالت

فرصت‌های شغلی زیادی برای وکلا وجود دارد، اما پس از اتمام دانشکده حقوق می‌توان تصمیم گرفت که چه نوع وکالتی را می‌خواهید دنبال کنید. مسیرهای شغلی بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید بر اساس برنامه‌ها، جاه‌طلبی‌ها و شاید مهم‌تر از همه، علایق خود را انتخاب کنید.
4 مورد از مهمترین انواع وکالت در زیر آمده است:

وکیل تجارت

وکلای تجاری یا وکلای شرکت‌ها اطمینان می‌دهند که کلیه فعالیت‌های یک شرکت در چارچوب قانونی انجام می‌شود. یک وکیل تجاری در همه چیز از مسئولیت و اختلافات مالکیت معنوی گرفته تا ادغام و تجدید نظر در انواع مستندات قانونی درگیر است.

وکیل مدافع

وکلای مدافع جنایی از افرادی که متهم به ارتکاب جرم هستند، دفاع می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، این وکلای جزایی از حقوق متهم محافظت می‌کنند. وکلای مدافع می‌توانند به عنوان مدافع عمومی یا وکلای خصوصی فعالیت کنند.

وکیل خانواده

وکلای خانواده در مورد کلیه قوانین مربوط به روابط داخلی و مسائل مربوط به خانواده به خوبی آگاه هستند. وقتی مردم به وکلای خانواده فکر می‌کنند، معمولاً در مورد طلاق فکر می‌کنند. اما بسیاری از انواع دیگر وکلا وجود دارند که همه چیز را از فرزند خواندگی کودک و جانشینی گرفته تا بزهکاری کودک و خشونت خانگی اداره می‌کنند.

وکیل حقوق مدنی

وکلای حقوق مدنی با تخلفات حقوق مدنی که توسط دولت، آژانس‌های آن یا هر نوع ارگان دیگری انجام شده است، بر عهده دارند.

شرایط وکیل شدن

وکلا برای تمرین قانون باید الزامات گسترده آزمایش و آموزش را تکمیل کنند. برای تبدیل شدن به یک وکیل، ابتدا باید در رشته انسانی تحصیل کنید. در کنکور کارشناسی، رشته حقوق آزمون داده و پس از 4 سال در رشته حقوق فارغ‌التحصیل خواهید شد.
سخت‌ترین قسمت وکیل شدن، قبولی در آزمون وکالت است. پس از موفقیت در آزمون وکالت می‌توانید به عنوان یک وکیل فعالیت داشته باشید.

مهارت‌های لازم برای وکیل شدن

وکلا به طیف گسترده‌ای از مهارت‌های دانشگاهی و بین فردی نیاز دارند. در حالی که اکثر مردم به احتمال زیاد می‌دانند که وکلا به مهارت‌های تحلیلی و بحث و گفتگو نیاز دارند. در زیر به چند مورد از این مهارت‌ها می‌پردازیم:

مهارت‌های فناوری

وکلا باید بدانند که چگونه از فناوری استفاده کنند. این که آیا یک وکیل پرونده خصوصی دارد یا در ارگانی استخدام شده باشد باید با سیستم‌های نرم افزاری مختلف آشنا باشد. بیشتر موسسات حقوقی برای مدیریت پرونده‌ها و صورت‌حساب مشتری از یک سیستم مدیریت پرونده استفاده می‌کنند. حداقل، وکلا باید سیستم‌های نرم افزاری را برای تهیه اسناد اساسی تایپ کرده و از آنها استفاده کنند.

گوش دادن و درک

متخصصان حقوقی نمی‌توانند به طور مؤثر برای مشتریان خود کار کنند، مگر اینکه بتوانند به موکلین خود گوش دهند و درک کنند. یک وکیل باید بتواند برای درک مشخصات وضعیت خود به مشتری گوش کند. موارد اغلب به جزئیات بستگی دارد و یک وکیل باید بتواند این جزئیات را انتخاب کند.

صبر

وکلا شغل خود را صرف دریافت خبرهای خوب و بد می‌کنند. بعضی اوقات، چرخ‌های عدالت به آرامی می‌چرخند. وکلا باید صبر و شکیبایی در برابر این فراز و نشیب‌ها را داشته باشند.

مدیریت کسب و کار

برای وکلا در پرونده خصوصی، تجارت قانون به معنای اداره یک تجارت است. وکلا باید بدانند که چگونه با مشتری‌ها قرارداد ببندند، چگونه صورت‌حساب و نحوه پردازش پرداخت‌ها را امضا کنند. آنها باید یاد بگیرند که چگونه تجارت خود را به بازار عرضه کنند و چگونه عاقلانه در بین مشتریان بالقوه انتخاب کنند.

ارتباط کتبی و کلامی

وکلا باید مقادیر زیادی از اطلاعات را درک و تجزیه و تحلیل کنند. آنها باید به سرعت بخوانند و بفهمند که برای پرونده آنها چه چیزی مهم است. سپس، آنها باید به طور مؤثر این اطلاعات را به صورت کتبی ارائه دهند. برخی از تخصص‌های حقوقی در درجه اول به صحبت کردن تکیه می‌کنند، در حالی که سایر مشاغل کاملاً روی نوشتن تمرکز دارند. با این حال، همه وکلا باید بتوانند به طور مؤثر بخوانند، بنویسند و صحبت کنند.

تفکر منطقی

وکلا باید بتوانند حقایق را برای قانون اعمال کنند. آنها باید بتوانند به یک وضعیت نگاه کنند و مشخص کنند که آیا این قانون اعمال می‌شود و آیا استثنائات مربوط به این قانون اعمال می‌شود یا خیر. آنها برای یافتن تقصیر در استدلال‌های طرف مقابل، باید از مهارت‌های منطقی خود استفاده کنند.

درامد وکیل

همانطور که می‌دانید حقوق وکلا در ایران به سابقه، شهرت و میزان فعالیت وکیل بستگی دارد. اگه در ارگانی استخدام شده باشید از حقوق وزارت کاری بهره‌مند خواهید بود و اگر مستقل فعالیت کنید حقوقی بین 10 تا 100 میلیون در ماه درآمد خواهید داشت.

درآمد وکیل در آمریکا

متوسط حقوق وکیل در ایالات متحده 71.847 دلار در سال است، اگرچه برخی از حقوق از 33.823 دلار تا 152440 دلار در سال متغیر است. حقوق دریافتی ممکن است به سطح تجربه، زمینه عمل حقوقی و محل وکالت بستگی داشته باشد.

چند سال طول میکشد تا وکیل شویم

حدود هفت سال تحصیل تمام وقت طول می‌کشد تا وقتی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شوید، وکیل شوید. این شامل چهار سال تحصیلات تکمیلی و پس از آن سه سال در یک دانشکده حقوق است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *