0

شغل نقاشی چه فایده ای برای جامعه دارد

شغل نقاشی چه فایده ای برای جامعه دارد

ممکن است به عنوان یک معلم یا صاحب استودیو، اشتیاق غیر قابل انکاری به هنر داشته باشید. چه در باله، پیانو یا نقاشی رنگ روغن تخصص داشته باشید، می‌دانید که عاشق هنر بودن چگونه است. اهمیت هنر در جامعه قابل انکار نیست و از مرزها یا فرهنگ‌ها فراتر می‌رود. این چیزی است که ما در مورد مزایای عمده ملموس و ناملموس آن می‌دانیم.

فواید نقاشی

هنر در اطراف ما است. چه آهنگ مورد علاقه خود را از رادیو بشنوید یا به یک نقاشی دیواری زیبا نگاه کنید، هر روز هنر را تجربه می‌کنید. هدف ما در این مقاله پرداختن به موضوع اهمیت شغل نقاشی و مهم بودن هنر است. در زیر چند مورد از فواید شغل نقاشی آمده است:

تاثیر نقاشی بر مغز

نقاشی بیان و خلاقیت را تقویت می‌کند. انسان‌ها، به طور طبیعی به هنر به عنوان شکلی از بیان و ارتباط کشیده می‌شوند. کودکان نوپا عاشق نقاشی کردن، آواز خواندن و رقصیدن هستند. این راهی است که آنها قبل از اینکه کلام خود را بیان کنند، انجام می‌دهند.
در واقع، شرکت در هنر حتی ممکن است به کودکان در زمینه زبان، مهارت‌های حرکتی و رشد یادگیری بصری کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که جوانانی که به طور منظم در هنر شرکت می‌کنند، چهار برابر بیشتر احتمال دارد که بعداً برای پیشرفت تحصیلی شناخته شوند.
در محیط‌های درمانی، هنر همچنین فرصتی برای عمیق‌تر کردن و بیان احساساتی فراهم می‌کند که بحث در مورد آنها دشوار است.

هنر در دنیای کودکان

فعالیت‌های هنردرمانی می‌تواند به کودکان (و بزرگسالان) کمک کند تا با شرایط خود، چه در گذشته و چه در حال، کنار بیایند. در یک مطالعه مهم، از کودکان بین شش تا 12 سال خواسته شد پس از فکر کردن به چیزی ناراحت‌کننده، خانه‌ای را به عنوان عاملی که باعث حواس‌پرتی می‌شود، ترسیم کنند.
این گروه در مقایسه با کودکانی که به آنها آموزش داده شده بود که یک رویداد منفی را بکشند یا به سادگی نقاشی دیگری را کپی کنند، توانستند خلق و خوی خود را بهبود بخشند.

توسعه مهارت‌های نرم

اهمیت هنر در جامعه بسیار فراتر از آن چیزی است که ما در اوقات فراغت خود انجام می‌دهیم. همچنین می‌تواند به افراد کمک کند تا بهتر کار کنند. وقتی شخصی برای شغلی درخواست می‌کند، مهارت‌های سخت خاصی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها یا حسابداری باید داشته باشد.
با این حال، برای بسیاری از کارفرمایان نیز بسیار مهم است تا کارمندانش مهارت‌های نرم را درک کنند. اندازه‌گیری این ویژگی‌های ناملموس دشوار و تعریف آن اغلب دشوارتر است. برخی از مثال‌ها برای مهارت‌های نرم شامل توانایی فرد برای سازگاری با تغییرات، تفکر خلاق یا همکاری با اعضای تیم است.
هنرها راهی جهانی برای توسعه این مهارت‌های نرم ضروری محسوب می‌شود که ما را به افراد و همکاران بهتری در محل کار تبدیل می‌کند.

زمینه تاریخی را فراهم می‌کند

هنر و تاریخ بشر دست به دست هم می‌دهند. به همین دلیل است که مردم زندگی خود را وقف مطالعه نقاشی‌های قدیمی، نمایشنامه‌های شکسپیر و بسیاری موارد دیگر می‌کنند.

وقتی برای مطالعه در هنرهای خلق شده در گذشته وقت بگذاریم، می‌توانیم درباره نسل‌ها و دوره‌های دیگر بیاموزیم. ما می‌توانیم هنر را مطالعه کنیم تا بفهمیم کسانی که قبل از ما بودند با چه چیزی روبرو بودند و چگونه بر آن غلبه کردند. به همین ترتیب، نسل‌های آینده از طریق هنری که از خود به جای می‌گذاریم، با رویدادهای کنونی ما آشنا خواهند شد.

 هنر و نقاشی منجر به بحث‌های فرهنگی سالم و متفکرانه می‌شود

هنر اغلب بحث برانگیز یا راهگشا است. هنگامی که هنر شور و هیجانی ایجاد می‌کند، پتانسیل ایجاد گفتگوهای سالم را دارد که منجر به پیشرفت در سراسر جامعه می‌شود. به جای بحث پرشور، هنر به ما فرصتی برای تحلیل، پاسخ و ایجاد تغییرات اجتماعی می‌دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دبیرستانی که در مدرسه به هنر و نقاشی مشغول هستند، دو برابر بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند، در مسائل پیش آمده داوطلب می‌شوند.

همبستگی نقاشی

فراتر از توسعه شخصی، درک تأثیر اجتماعی کلی هنر، ضروری است. فرهنگ‌های کوچک و بزرگ از طریق هنر متحد می‌شوند تا جوامع بهتری بسازند.
از نمایش‌های هنرهای زیبا گرفته تا نمایشگاه‌های نقاشی در پارک، هنرها فرصتی برای جمع شدن با افراد دیگر از هر طبقه‌ای را فراهم می‌کنند. چندین مطالعه موردی در واقع نشان داده‌اند که هنر در جوامع روستایی به طور خاص می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند. علاوه بر این، پیوند بین افراد در این مکان‌ها را تقویت می‌کند.

رشد کودک و نقاشی

شغل نقاشی چه فایده ای برای جامعه دارد

یکی دیگر از موضوعات مهم امروزی رشد صحیح ادراک و درک کودک است. خب، بله، نقاشی نیز به آن کمک می‌کند. وقتی والدین کودکان خود را تشویق به یادگیری نقاشی می‌کنند، رشد ماهیچه‌های بزرگ و کوچک و همچنین هماهنگی چشم و دست او را تقویت می‌کنند.
استفاده از مداد رنگی و قلم مو به کودکان کمک می‌کند تا کنترل حرکتی ظریفی را که برای نوشتن در آینده به آن نیاز دارند، تمرین کنند. همان‌طور که کودکان در مدارس هنر با یکدیگر کار می‌کنند، یاد می‌گیرند که به اشتراک بگذارند، با دیگران تعامل کنند، مسئولیت نظافت را بر عهده بگیرند. اینها تغییرات مثبت و مهمی برای یادگیری اجتماعی هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *