0

شغل اینفلوئنسر چیست؟ و تفاوت آن با بلاگر

شغل اینفلوئنسر چیست؟ و تفاوت آن با بلاگر

به گفته بسیاری از کارشناسان، اینستاگرام بهترین مکان‌ برای اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینستاگرام پایگاه کاربری عظیمی دارد و قالب‌های محتوای بصری به این نوع فعالیت‌ها کمک خوبی می‌کنند. همچنین برای بسیاری از اینفلوئنسرهایی که تبلیغات پولی انجام می‌دهند، اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم است.
به هر حال یک اینفلوئنسر اینستاگرام چیست؟ و چگونه باید در همکاری‌های برند با آنها کار کنیم؟ بیایید نگاهی عمیق به این موضوع بیندازیم.

اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسرهای اینستاگرام گروه متنوعی از افراد هستند. بسته به موقعیت شغلی، می‌توانند افراد با هر سن، ملیت یا طبقه‌ اجتماعی داشته باشند. علایق شخصی طیفی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود، از سفر و ماشین گرفته تا آشپزی یا صنایع دستی. علاوه بر این، افراد می‌توانند برای موضوعات تجاری یا شخصی تأثیرگذار باشند.

مشخصه های اینفلوئنسر چیست

حال که با تعریف اینفلوئنسر آشنا شدید، بیاید مشخصه‌های آن را هم بررسی کنیم:

کاربران اینستاگرام توسط دیگران به عنوان صاحب نفوذ شناخته شده‌اند

این افراد در چه چیزهایی با هم مشترک هستند؟ نفوذ. وقتی می‌پرسیم یک اینفلوئنسر اینستاگرام چیست، ساده‌ترین پاسخ این است که سایر کاربران آن‌ها را به‌عنوان یک تأثیرگذار در مسائل زندگی خود تشخیص می‌دهند. به عنوان مثال، افراد زیادی هستند که در مورد بهترین رستوران‌هایی که تا به حال بازدید کرده‌اند صحبت می‌کنند. افراد به نظرات آن ها در مورد غذا و رستوران ها گوش می‌دهند و تصمیم می‌گیرند کدام یک را امتحان کنند.
به طور مشابه، بسیاری از مدل‌های مد در مورد برندهای لباس مورد علاقه خود یا بهترین کت و شلوار تجاری که تا به حال پوشیده‌اند صحبت می‌کنند. این مدل‌ها مانند تأثیرگذار مواد غذایی، به افراد کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرند کدام لباس را بخرند و کدام یک را کنار بگذارند. نکته اینجاست: مردم در طول زمان یاد می‌گیرند که به قضاوت اینفلوئنسرها اعتماد کنند و محصولات و خدمات را در پاسخ به این توصیه‌ها خریداری می‌کنند. این سطحی از اعتماد است که ایجاد آن به زمان نیاز دارد.

برندها برای همکاری با آنها تماس می‌گیرند

یکی دیگر از مشخصه‌های موفق‌ترین اینفلوئنسرها این است که برندها از آنها می‌خواهند همکاری کنند. این همکاری‌ها می‌تواند به سادگی یک قطعه از محتوای مارک‌دار که در نمایه اینفلوئنسر پست می‌شود، یا به پیچیدگی یک خط محصول با برند مشترک باشد.
اگر کنجکاو بودید، می‌توانید برای #ad یا #sponsored در هر شبکه اجتماعی جستجو کنید تا ببینید که کاربران در حال حاضر با چه برندهایی همکاری می‌کنند.

آنها هنگام ارسال پست، تعداد زیادی فالوور یا تعامل دریافت می‌کنند

بسیاری از مردم محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها را می‌بینند، زیرا نظر آنها برای دنبال کنندگان اهمیت دارد. علاوه بر این، پست‌ها احتمالاً در طول زمان به اشتراک گذاشته می‌شوند، لایک می‌شوند و در مورد آنها نظر داده می‌شود. به عنوان بخشی از محتوای تولید شده توسط کاربر، مواد تأثیرگذار معمولاً در فید ارگانیک دیده می‌شود. همه این موارد به برندها کمک می‌کند تا سروصدا را کاهش دهند و راحت‌تر از آن‌ها به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

انواع اینفلوئنسر اینستاگرام

شغل اینفلوئنسر چیست؟ و تفاوت آن با بلاگر

اکنون که فهمیدیم اینفلوئنسر اینستاگرام چیست، مهم است که انواع مختلفی از اینفلوئنسرها را که می‌توان در این پلتفرم پیدا کرد، بشناسیم. بیایید نگاهی به انواع اینفلوئنسر اینستاگرام بر اساس تعداد فالوورها بیندازیم:

فرد مشهور

این اصطلاح معمولاً تصاویری از نام‌های خانوادگی مانند تام کروز، کالین کپرنیک و التون جان را تداعی می‌کند. با این حال، منظور ما در اینجا این نیست. در اینستاگرام، اینفلوئنسر سلبریتی فردی است که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد. آنها می‌توانند فقط در اینستاگرام افراد مشهوری باشند یا در برخی موارد مانند کیم کارداشیان، چه در فضای مجازی و چه در زندگی واقعی یک سلبریتی باشند.

اینفلوئنسر ماکرو

اینفلوئنسرهای ماکرو در رسانه‌های اجتماعی بسیار محبوب هستند و بین 500.000 تا حدود یک میلیون نفر دنبال کننده دارند. این افراد به اندازه یک اینفلوئنسر سلبریتی معروف نیستند، اما مؤثرتر هم هستند. چرا؟ زیرا بسیاری از افراد، اشخاص مشهور را دنبال می‌کنند تا ببینند آنها چه می‌گویند. با این حال، آنها ممکن است به دلایل مختلف محصولاتی را خریداری نکنند. اینفلوئنسرهای کلان مخاطبان زیادی دارند، اما هدفمندتر هستند.

اینفلوئنسر میکرو

اکثر کارشناسان می‌گویند که اینفلوئنسرهای میکرو بین 10.000 تا 499.000 دنبال کننده دارند. برخی از ما این دسته را به دو بخش تقسیم می‌کنیم، با یک “اینفلوئنسر متوسط” بین 50.000 تا 499.000. در هر صورت، این گروه از اینفلوئنسرها مخاطبان بسیار هدفمندی دارند. قبلاً 10.000 اینفلوئنسر کمترین چیزی بود که می‌توانستید برای حمایت مالی داشته باشید.

اینفلوئنسر نانو

اینفلوئنسرهای نانو کسانی هستند که 1000 تا 9999 فالوور دارند. قبلاً این افراد نادیده گرفته می‌شدند، اما امروزه آنها نرخ تعامل بسیار بالایی دارند. آنها همچنین اغلب برای تبلیغ بسیار ارزان کار می‌کنند. اگر در تلاش برای دستیابی به مخاطبان خاص هستید، آنها یک انتخاب محکم هستند.

اینفلوئنسر های ایرانی

در زیر چند مورد از اینفلوئنسرهای معروف ایرانی را به ترتیب تعداد فالوور آورده‌ایم:
حسن ریوندی hassan_reyvandi
سرنا امینی serna_amini
میلاد قاسمی خواه milad_khahhh
محمد امین کریم‌پور mohamadaminkarimpor
امیر حمدالله زاده کامیار kamyar696
عرفان علی رضایی erfanalirezai
محسن ایزی iz.mohsen
نیکا فلاحی ovin_org
علی صبوری saburi_ali
پریسا پورمشکی pooorblack

فرق بلاگر و اینفلوئنسر

اصطلاحات بلاگر و اینفلوئنسر اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما واقعاً نباید اینطور باشد. بسیاری از بلاگرها اینفلوئنسر هستند، اما همه اینفلوئنسرها بلاگر نیستند.
برخی از بلاگرها از طریق نوشتن خود موفق می‌شوند اینفلوئنسر شوند، اما اینفلوئنسرها مجبور نیستند وبلاگ داشته باشند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر فردی را فقط با نام وب سایتش می‌شناسید اما نمی‌توانید نام کامل او را به خاطر بیاورید، او یک بلاگر است، نه یک اینفلوئنسر.

درآمد اینفلوئنسر اینستاگرام چقدر است؟

سطوح درامد برای اینفلوئنسرها تا حدودی نامشخص است. بسیاری از آن به مذاکرات بین برندها بستگی دارد. برای بسیاری از اینفلوئنسرها، قیمت‌ها تا حدی معقول و مشخص است. در حالی که دیگران قیمت‌هایی را تعیین کرده‌اند که شما باید برای به دست آوردن همکاری، هزینه بیشتری بکنید. اینفلوئنسرهای ماکرو و افراد مشهور در این زمینه مشهورترین هستند.
می‌توان گفت درآمد اینفلوئنسر به میزان محبوبیت آنها بستگی دارد. درآمد 30 تا 100 میلیون تومانی را می توان برای این شغل به طور حدودی متصور شد.

آیا هنوز هم می‌توانید در سال 2022 یک اینفلوئنسر شوید؟

بله، شما همچنان می‌توانید در سال 2022 یک اینفلوئنسر باشید و از آن درآمد کسب کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ به رشد خود ادامه می‌دهد و حتی در 5 سال آینده نیز جایگاه خود را دارد. برندهای بیشتری بودجه بازاریابی خود را بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ تغییر می‌دهند و در واقع، 66 درصد از آنها انتظار دارند پول بیشتری را به آن اختصاص دهند. این تنها به این معنی است که بازاریابان ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ را می‌بینند و اکنون در استفاده از آن اطمینان بیشتری دارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *