0

شروع کسب و کار تولید لیوان کاغذی

شروع کسب و کار تولید لیوان کاغذی

به فکر راه‌اندازی کسب‌ و کار تولید لیوان کاغذی هستید؟ اگر بله پس این مقاله برای شما مناسب است. در اینجا ما یک راهنمای مفصل در مورد نحوه شروع کسب‌ و کار ساخت لیوان کاغذی با هزینه پروژه، ماشین‌آلات، مواد مورد نیاز و حاشیه سود داریم.

تولید لیوان کاغذی

اگر قصد راه‌اندازی کسب‌ و کار خود را دارید، تولید لیوان کاغذی گزینه خوبی برای شماست. لیوان‌های کاغذی با محیط‌ زیست سازگار هستند. همچنین لیوان‌های کاغذی را می‌توان از بین برد؛ اما لیوان‌های پلاستیکی تجزیه‌ناپذیر بوده که برای محیط‌ زیست و سلامتی مضر هستند.

اگر به کسب‌ و کار ساخت لیوان کاغذی علاقه دارید، باید بدانید که این صنعت چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید با تلاش و درک خود تفاوت ایجاد کنید. هر کسب‌وکاری برای رسیدن به موفقیت نیاز به سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و اراده دارد. در اینجا چند مرحله برای راه‌اندازی موفقیت‌آمیز کارخانه لیوان کاغذی آورده شده است:

پتانسیل بازار تولید لیوان کاغذی

همان‌طور که می‌دانید آلودگی همچنان در حال افزایش است و پلاستیک توسط دولت و سازمان بهداشت نیز ممنوع شده است. به همین دلیل بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ تولید محصولات پلاستیکی، به سمت محصولات مبتنی بر کاغذ روی می‌آورند.
همراه با تغییر سریع سبک زندگی، لیوان‌های کاغذی در چای‌فروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها، سوپرمارکت‌ها، مؤسسات آموزشی، غذاخوری‌ها و همچنین در مجالس عروسی بسیار استفاده می‌شود. همچنین تقاضا برای بشقاب‌ها و فنجان‌های کاغذی به‌سرعت در حال افزایش است.
لیوان کاغذی با انواع طرح‌های مختلف، زیبا و جذاب به نظر می‌رسد و به دلیل سازگاری با محیط‌زیست آسیبی به آن وارد نمی‌کند. پس از درنظرگرفتن این عوامل، می‌توان دریافت که شروع یک طرح ساخت لیوان کاغذی کوچک بسیار سودآور است.

برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار ساخت لیوان کاغذی

قبل از شروع هر کسب‌ و کاری باید برای موفقیت آن برنامه‌ریزی کرد. یک برنامه خوب نوشته شده به‌عنوان نقشه راه برای کسب‌ و کار شما عمل می‌کند. باید برای تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تجارت آماده شود، به‌عنوان‌مثال، سرمایه‌گذاری اولیه ماشین‌آلات، اجاره منطقه، مواد اولیه، هزینه‌های کارکنان، هزینه‌های بازاریابی کسب‌ و کار و غیره؛ بنابراین هیچ مشکلی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار وجود ندارد.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

در تولید لیوان کاغذی، سرمایه‌گذاری تجاری را می‌توان به دو دسته سرمایه‌گذاری ثابت و سرمایه‌گذاری متغیر تقسیم کرد. سرمایه‌گذاری ثابت شامل خرید ماشین‌آلات، زیرساخت ساختمان، مواد اولیه و غیره است.  از سوی دیگر موارد جاری، حقوق کار، هزینه حمل‌ونقل، قبض برق و آب در دسته دوم قرار می‌گیرند. عمده هزینه ها شامل موارد زیر است:

اجاره محل: 10 تا 50 میلیون تومان ماهانه

قیمت هر دستگاه تمام اتوماتیک : 220 میلیون تومان

هزینه کارمند: هر کارمند 6 میلیون تومان

برق و آب: ماهانه 1 میلیون تومان

هزینه مواد اولیه: ماهانه 5 میلیون تومان

به غیر از این، هزینه‌های دیگری مانند قبوض تعمیر و نگهداری، هزینه حمل و نقل، فروشگاه و غیره نیز وجود دارد. همچنین، برای راه‌اندازی واحد تجاری لیوان کاغذی خود به تعدادی کارمند نیاز دارید. این تجارت تنها با سه نفر انجام می‌شود که ممکن است شامل یک مدیر تولید، یک کارگر ماهر و یک کارگر غیرماهر باشد.

خرید مواد اولیه لیوان کاغذی

شروع کسب و کار تولید لیوان کاغذی

در ساخت لیوان‌های کاغذی از مواد اولیه مانند رول‌های چاپی و همچنین کاغذهای مواد غذایی یا روکش پولی استفاده می‌شود تا در صورت سرد یا گرم نگه‌داشتن لیوان کاغذی به‌راحتی بتوان لیوان را در دست گرفت. شما می‌توانید مواد اولیه را از بازار محلی و بازارهای آنلاین نیز خریداری کنید.

قیمت دستگاه تولید لیوان کاغذی

برای ساخت لیوان کاغذی از دو نوع ماشین‌آلات تمام اتوماتیک و دیگری نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود. اما اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار تولید لیوان کاغذی را دارید، توصیه می‌کنیم دستگاه تمام اتوماتیک را خریداری کنید زیرا نیاز به نیروی انسانی کم و ظرفیت تولید بالایی دارد.

1- دستگاه تمام اتوماتیک: یک دستگاه تمام اتوماتیک که می‌تواند 45 تا 60 لیوان در دقیقه در اندازه‌های 45 تا 330 میلی‌لیتر را تولید کند.

2- دستگاه نیمه اتوماتیک: دستگاه نیمه اتوماتیک که می‌تواند حدود 25-35 لیوان کاغذی در دقیقه را با کمک نیروی کار تولید کند.

دستگاه تولید لیوان کاغذی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک را می‌توان از سایت‌های مختلف خریداری کرد و قیمت دستگاه ممکن است در شرکت‌های مختلف متفاوت باشد.

مجوز و ثبت‌نام کسب‌وکار ساخت لیوان کاغذی

راه‌اندازی این نوع کسب‌وکار کوچک به مدارک زیادی نیاز ندارد، اما برای ایمن نگه‌داشتن شرکت خود باید قبل از آن کارهای اداری انجام دهید که از هرگونه شرایط نامطلوب جلوگیری می‌کند. برای ثبت کسب‌وکار به‌عنوان شرکت انفرادی و فعالیت کسب‌وکار، اخذ مجوز قانونی الزامی است.

مساحت مورد نیاز برای تجارت لیوان کاغذی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار تولید لیوان کاغذی حداقل به مساحت 50 تا 70 مترمربع نیاز دارد. همچنین، شما باید حدود 80 مترمربع را برای بسته‌بندی و سایر موارد کوچک مانند عملکرد ماشین‌آلات، بارگیری، تخلیه مواد و غیره نگه دارید.
شما می‌توانید این تجارت را با اتصال برق در فضای 50 متری در خانه راه‌اندازی کنید. اگر خانه شما بزرگ است و فضای خالی زیادی در خانه شما وجود دارد، می‌توانید این تجارت را از خانه نیز شروع کنید.

فرایند ساخت لیوان کاغذی

برای شروع کسب‌وکار تولید لیوان کاغذی باید فرایند ساخت آن را بدانید. فرایند تولید لیوان کاغذی بسیار ساده و قابل‌درک است. لیوان کاغذی در چهار مرحله ساخته می‌شود:

مرحله اول: دستگاه، کاغذ پلی روت شده را مطابق شکل لیوان‌های کاغذی برش می‌دهد سپس در دستگاهی که کمی خیس است اعمال می‌شود و مخروط گرد آن تشکیل می‌گردد.

مرحله دوم: یک دور کاغذ زیر مخروط ظاهر می‌شود.

مرحله سوم: لیوان‌های کاغذی پس از انجام مراحل تست در یک مکان جمع‌آوری می‌شوند.

مرحله چهارم: تمام لیوان‌های کاغذی تولید شده به سمت بسته‌بندی رفته و سپس به مقصد نهایی منتقل می‌شود. می‌توانید بسته‌بندی و شمارش را از طریق دستگاه تمام اتوماتیک انجام دهید. اما اگر از دستگاه نیمه اتوماتیک استفاده می‌کنید، شمارش لیوان‌ها نیز به‌صورت دستی عمل می‌کند.

وام برای تولید لیوان کاغذی

برای کسب‌وکارهای نوپا در طرح‌های مختلف می‌توان از بانک وام دریافت کرد. تحت وام کارآفرینی، وام‌هایی تا سقف 500 میلیون تومان را می‌توان از بانک‌ها یا مؤسسات مالی مختلف دریافت کرد.

بازاریابی و فروش لیوان های کاغذی

برای فروش لیوان‌های کاغذی خود، می‌توانید عمده‌فروشان کوچک، قهوه، چای‌فروشی‌ها و غیره را هدف قرار دهید. بازار محلی بهترین فرصت برای فروش محصولات شما خواهد بود. جدای از آن، اگر قادر به سرمایه‌گذاری در تبلیغات هستید، می‌توانید محصول خود را از طریق کانال‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها و بنرها، رسانه‌های اجتماعی و غیره تبلیغ کنید.

سود تولید لیوان کاغذی

قیمت لیوان کاغذی به بافت، اندازه، کیفیت نوع دستگاه، نیروی کار و میزان کار بستگی دارد. در آمد خالص دستگاه‌های لیوان کاغذی بین 40 الی 50 میلیون تومان در ماه هست. دستگاه تولید لیوان کاغذی به طور میانگین 250 میلیون تومان قیمت دارد. اگر ماهانه 50 میلیون درآمد داشته باشید در ماه پنجم هزینه دستگاه شما برمی‌گردد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *