0

بازاریابی پیامکی چیست؟ و نقش آن در کسب و کار

بازاریابی پیامکی چیست؟ و نقش آن در کسب و کار

نرم افزار بازاریابی پیامکی پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد متنی را به چندین مخاطب به طور هم‌زمان ارسال کنید. همچنین با برخی از این پلتفرم‌ها مانند SimpleTexting می‌توانید پیام‌های دو طرفه را به یک مخاطب در یک زمان ارسال کنید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی به ارسال پیام‌های متنی تبلیغاتی (SMS) توسط یک کسب‌ و کار گفته می‌شود که برای برقراری ارتباط اطلاعات در مورد محصولات و خدمات یا اشتراک‌گذاری هشدارها و به‌روزرسانی‌ها اشاره دارد. این استراتژی بازاریابی دیجیتال معمولاً به عنوان پیامک انبوه نیز شناخته می‌شود. بازاریابی پیامکی مانند بازاریابی ایمیلی عمل می‌کند؛ اما به طور قابل توجهی موثرتر است.

نمونه‌های رایج بازاریابی پیامکی:

اجرای نظرسنجی‌ها

پیشنهادات ویژه و فروش

تبلیغات شخصی

بازاریابی مجدد

یادآوری قرار ملاقات

یادآوری صورت‌حساب

اهمیت بازاریابی پیامکی بر کسب و کارها

بازاریابی پیامکی به یک جزء مهم از استراتژی بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است و می‌تواند توسط مشاغل برای دستیابی به چندین هدف بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. از بازاریابی از طریق کمپین‌های پیامکی می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد:

افزایش فروش: از بازاریابی پیامکی برای به اشتراک گذاشتن تبلیغات، تخفیف‌ها و پیشنهادات با زمان محدود برای افزایش درآمد استفاده کنید.

ایجاد روابط: با مکالمات دو طرفه خدمات و پشتیبانی پیامکی به مشتریان ارائه دهید

مخاطبان خود را درگیر کنید: به‌روزرسانی‌های مهم و محتوای جدید را از طریق ارسال پیامک به سرعت به اشتراک بگذارید

ایجاد هیجان: میزبانی قرعه کشی پیامک با متن‌هایی برای شرکت در نظرسنجی‌ها

مزایای بازاریابی پیامکی

در یک گزارش بازاریابی پیامکی، بیش از 1300 مصرف کننده، صاحبان مشاغل و بازاریابان آمریکایی مورد بررسی قرار گرفتند تا ترجیحات و انگیزه‌های اصلی آنها را در رابطه با بازاریابی پیامکی تعیین کنند.

بر اساس داده‌ها، 60 درصد از کسب و کارها گزارش دادند که قصد دارند بودجه بازاریابی متنی خود را در سال آینده افزایش دهند. از رضایت بیشتر مشتری گرفته تا افزایش نرخ تبدیل، مشاغلی که از پیام‌های متنی انبوه استفاده می‌کنند از مزایای آن بهره می‌برند. بیایید کمی عمیق‌تر به مزایای آن بپردازیم.

گوشی‌های هوشمند همه جا هستند

بازاریابی پیامکی چیست؟ و نقش آن در کسب و کار

نمی‌توان انکار کرد که این روزها گوشی‌های هوشمند همه جا هستند. در واقع، بیش از 83 درصد از مردم در سراسر جهان اکنون صاحب یک گوشی هوشمند هستند. این برای کسب و کارها چه معنایی دارد؟ این بدان معناست که آنها باید در جایی که هستند جلوی چشمان مشتریان خود بگیرند و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار بازاریابی پیامکی است.

ارسال پیامک بهترین نرخ تعامل را ارائه می‌دهد

وقتی صحبت از تعامل به میان می‌آید، پیامک بر تمام اشکال دیگر ارتباط غلبه می‌کند. نرخ باز شدن متون نزدیک به 98 درصد است. آن را با ایمیل مقایسه کنید، که نرخ باز شدن آن در حدود 21٪ است و به راحتی می‌توان فهمید که چرا بازاریابی پیامکی تا این حد موثر است.

خودکارسازی بازاریابی پیامکی

یکی از بهترین چیزها در مورد بازاریابی پیامکی این است که می‌توان آن را خودکار کرد. به این معنی است که می‌توانید متن‌های خود را از قبل تنظیم کنید و بدون نیاز به بلند کردن انگشت، آنها را به طور خودکار انجام دهید. اتوماسیون می‌تواند زمان و دردسر زیادی را برای شما صرفه‌جویی کند و همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در بازاریابی خود پیشرفت کنید.

پیشرفت قابل پیگیری است

با بازاریابی پیامکی، می‌توانید پیشرفت خود را پیگیری کنید و ببینید که کمپین‌هایتان چگونه کار می‌کنند. این اطلاعات ارزشمندی است که می‌تواند به شما کمک کند تا کمپین‌های خود را تنظیم و اطمینان حاصل کنید که آنها تا حد امکان مؤثر هستند.

کاربران می‌توانند از محتوای تعاملی استفاده کنند

بازاریابی پیامکی فقط ارسال پیامک نیست. همچنین می‌توانید از آن برای ارسال محتوای تعاملی مانند نظرسنجی و کوپن استفاده کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را درگیر کنید و آنها را در بازاریابی خود مشارکت دهید.

تحویل فوری متون

پیام‌های متنی تقریباً بلافاصله تحویل داده می‌شوند، به این معنی که مشتریان شما بلافاصله پیام شما را دریافت خواهند کرد. این یک راه عالی برای انتقال سریع و کارآمد پیام شماست.

پیام‌ها را می‌توان شخصی کرد

پیام‌های متنی را می‌توان به گونه‌ای شخصی‌سازی کرد که شامل نام گیرنده باشد، که به ایجاد ارتباط شخصی‌تر کمک می‌کند. همچنین می‌توانید اطلاعات دیگری مانند مکان یا علایق آنها را نیز درج کنید. این کمک می‌کند تا متون شما مرتبط‌تر و جذاب‌تر شوند.

سخن پایانی

بازاریابی پیامکی ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به مشتریان خود در جایی که هستند دسترسی پیدا کنید. مقرون به صرفه، کارآمد و آسان برای استفاده است، و نرخ تعامل بالایی را ارائه می‌دهد. اگر از بازاریابی پیامکی استفاده نمی‌کنید، فرصت عالی برای ارتباط با مشتریان خود را از دست می‌دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *