0

ارز دیجیتال کازماس چیست؟ و آینده ارز اتم

ارز دیجیتال کازماس چیست؟ و آینده ارز اتم

ارز دیجیتال کازماس به دنبال تبدیل شدن به “اینترنت برای بلاک چین‌ها” است و به بلاک چین‌ها اجازه می‌دهد آزادانه داده‌ها و توکن‌ها را در تمام بلاک چین‌هایی که در اکوسیستم کیهان هستند به اشتراک بگذارند.
ATOM توکن بومی Cosmos است، یک شبکه غیرمتمرکز که ابزارهای منبع باز را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند تا بلاک چین‌های قابل همکاری خود را ایجاد کنند. در این مقاله با ارز کازماس بیشتر آشنا خواهید شد:

ارز دیجیتال کازماس

بلاکچین Cosmos یک بلاکچین منحصربه‌فرد و اثبات کننده است که بر آینده‌ای چند بلاکی و قابلیت همکاری، متمرکز است. این توکن در سال 2014 توسط Jae Kwon تأسیس شد. توکن اصلی بلاک چین Cosmos Hub ATOM-USD است. در تکامل شبکه‌های بلاک‌چین مبتنی بر برنامه، Cosmos می‌تواند گام بعدی فراتر از اتریوم و رقیب مستقیم Polkadot باشد.
Cosmos مشکل استفاده از پل‌های زنجیره‌ای متقاطع را در دنیای چند بلاک‌چینی حل می‌کند، که بارها و بارها ثابت شده است که یک خطر امنیتی و احتمالاً در درازمدت ناپایدار هستند. اگر فکر می‌کنید دنیا آینده‌ای چند زنجیره‌ای دارد، ممکن است کازماس به بازیکن غالب در آن فضا تبدیل شود.

تاریخچه ارز کازماس

توسع‌دهندگان Jae Kwon و Ethan Buchman شبکه Cosmos را در سال 2014 تأسیس کردند و در آن زمان Tendermint را ایجاد کردند، الگوریتم اجماع که در ادامه به Cosmos قدرت می‌داد. Kwon و Buchman بعداً مقاله سفید Cosmos را نوشتند و نرم افزار آن را در سال 2019 منتشر کردند.
بنیاد Interchain یک عرضه اولیه سکه (ICO) دوهفته‌ای توکن ATOM را در سال 2017 برگزار کرد که در آن زمان بیش از 17 میلیون دلار جمع آوری کرد. شرکت Tendermint نه میلیون دلار برای ادامه توسعه پروژه از طریق دور سرمایه گذاری سری A در سال 2019 جمع آوری نمود.

ارز اتم

با این همه قابلیت همکاری (برنامه‌ریزی‌شده)، ممکن است از خود بپرسید: چرا به توکن خود نیاز دارید؟ با توجه به کاغذ سفید، توکن Atom باید کاربر را قادر به انتخاب، تایید و تفویض اختیار کند، مطابق با مکانیسم اجماع اثبات سهام. همچنین، توکن Atom امکان پرداخت هزینه برای جلوگیری از اسپم در شبکه را فراهم می‌کند.
در سال 2017، تیم توسعه، توکن Atom را از طریق ICO صادر کرد. جمع‌آوری سرمایه، سریع و موفقیت آمیز بود. Cosmos در عرض 28 دقیقه به هدف بودجه خود رسید و 168 میلیون توکن فروخت و 17.3 میلیون دلار جمع آوری کرد. این تیم سهم 50 میلیون ATOM را برای پیشبرد پروژه حفظ کرد.

ساختار Cosmos

پنج جزء کلیدی ساختار Cosmos وجود دارد که اساس عملکرد آن را می‌سازد:

Tendermint

Tendermint هم یک شرکت و هم یک نرم افزار بلاکچین است. سازمان Tendermint گروه توسعه‌دهنده اصلی پشت بلاک چین Cosmos است که بر روی لایه توافق و شبکه‌سازی Tendermint اجرا می‌شود. این به توسعه‌دهندگان فعلی و آینده اجازه می‌دهد تا با استفاده از انواع زبان‌های برنامه‌نویسی از طریق ابزار Cosmos SDK، تنها بر روی توسعه برنامه‌های کاربردی خاص بلاک چین تمرکز کنند.

بنیاد بین زنجیره‌ای

بنیاد Interchain بنیادی مستقر در سوئیس است که توسعه اکوسیستم را هماهنگ می‌کند.

کیت توسعه دهنده نرم افزار کازماس (SDK)

یک جعبه ابزار چند زبان برنامه‌نویسی برای توسعه‌دهندگان و ساخت برنامه‌های خاص بلاک‌چین خود است. Cosmos معتقد است که بیشتر برنامه‌ها بر روی بلاکچین‌های خود عمل می‌کنند. بنابراین، تعامل Blockchain جایی است که Cosmos با استفاده از پروتکل Inter-blockchain (IBC) خود را از سایر شبکه‌ها جدا می‌کند.

Cosmos Hub

هاب کازماس، بلاک چین اصلی در مرکز اکوسیستم کازماس است. توکن ATOM-USD ارزش خود را از تسهیل تراکنش‌های بین بلاکچین‌ها در هاب کازماس به دست می‌آورد. بلاک‌چین‌ها از طریق پروتکل بین بلاکچین به هاب متصل می‌شوند.

پروتکل بین بلاک چینی

ساختاری که به زنجیره‌های بلوکی اجازه می‌دهد تا داده‌ها و توکن‌ها را بدون نیاز به برقراری ارتباط مستقیم بین یکدیگر انتقال دهند. مهمتر از آن، پل‌ها دیگر مورد نیاز نیستند. این در اوایل سال 2021 در Cosmos Hub راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای 28 بلاک‌چین در اکوسیستم است.
نکته کلیدی این است که Cosmos بر اساس اجماع و شبکه Tendermint ساخته شده است. به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به طور انحصاری بر روی توسعه برنامه‌های کاربردی خود با استفاده از زبان‌های مختلف از طریق Cosmos SDK تمرکز کنند. که سپس می‌توانند با خیال راحت با یکدیگر از طریق پروتکل IBC همکاری کنند.

چه ارزهایی از Cosmos استفاده کرده‌اند؟

طبق وب‌سایت Cosmos ،۴۹ بلاک‌چین از SDK برای ساخت بلاکچین‌های خود استفاده کرده‌اند که ۶۶ میلیارد دلار از کل ارزش بازار را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، از زمان راه‌اندازی در اوایل سال ۲۰۲۱، ۲۸ بلاک چین فعال شده‌اند که ۱۴ میلیارد دلار ارزش بازار دارند.
قابل‌ توجه‌ترین بلاک‌چین ساخته شده با استفاده از Cosmos SDK Terra (LUNA) بود که شامل استیبل کوین Terra نیز می‌شد. بلاک‌چین‌های قابل توجه دیگری که با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده‌اند شامل بایننس کوین (BNB-USD)، سکه Crypto.com (CRO)، Thorchain (RUNE)، Secret (SCRT)، شبکه Juno (JUNO)، اسمز (OSMO-USD) و بسیاری دیگر است.

قیمت ATOM

Cosmos در سال 2017 در یک عرضه اولیه سکه (ICO) 16 میلیون دلار جمع آوری کرد. تقریباً 20٪ از سرمایه به بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان سکه اختصاص یافت، در حالی که بقیه به سرمایه‌گذاران رسید. نرخ تورم سالانه کاسموس بین 7 تا 20 درصد است.
در سال‌های 2019 و 2020، قیمت ATOM بین 2 تا 8 دلار در نوسان بود. در طول دوره رشد ارز دیجیتال در سال 2021، قیمت ATOM در ماه می به 29.44 دلار رسید. چهار ماه بعد، قیمت ATOM به بالاترین حد خود یعنی 44.54 دلار رسید. از آنجا، قیمت ATOM برای مدت کوتاهی کاهش یافت و دوباره در اکتبر 2021 به 43.22 دلار رسید.
در حال حاضر نیز قیمت ارز اتم 8 دلار است.

آینده ارز اتم

ارز دیجیتال کازماس چیست؟ و آینده ارز اتم

WalletInvestor قیمت اتم برای سال 2023 را مبلغ ۲۲.۸۳ دلار پیش بینی کرده است، در حالی که سایت می‌گوید سکه طی پنج سال باید به ۷۴.۸۵ دلار برسد.
PricePrediction.net می‌گوید که در سال 2023 قیمت اتم باید به طور متوسط به حدود 18.93 دلار برسد. پیش بینی سایت برای سال 2024 26.98 دلار است. برای سال 2025 حدود 39.97 دلار خواهد بود. همچنین در سال 2026، میانگین قیمت اتم به 60.96 دلار خواهد رسید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *