0

همه چیز درباره آینده شغلی رشته مهندسی مکانیک و مشاغل پردرآمد آن

همه چیز درباره آینده شغلی رشته مهندسی مکانیک و مشاغل پردرآمد آن

یک مهندس مکانیک تخصص ویژه‌ای در تعمیر ماشین‌آلات و مدیریت سیستم‌های مکانیکی دارد. برای اینکه برای این حرفه آماده شوید، به پیشینه قوی در علوم و ریاضی نیاز دارید. اغلب مدرک تحصیلات تکمیلی در مهندسی مکانیک حداقل نیاز برای مشاغل در این زمینه است. با این حال، چشم‌انداز شغل مهندسی قوی است.

شغل مهندسی مکانیک

شغل یک مهندس مکانیک متفاوت است اما می‌تواند شامل طراحی محصولات، ساخت ماشین‌آلات، تعمیر سیستم‌های مکانیکی و ارائه بینش در مورد به حداکثر رساندن بهره‌وری سیستم باشد. یک مهندس مکانیک ممکن است در زمینه پزشکی در طراحی اندام مصنوعی کار کند.

مهندسی مکانیک در چه رشته ای است

اگر رشته مهندسی مکانیک را برای تحصیل و آینده خود مد نظر دارید، در دوره متوسطه باید رشته ریاضی فیزیک را انتخاب کنید. همچنین در کنکور ریاضی فیزیک شرکت کرده و پس از قبولی رشته مهندسی مکانیک را انتخاب رشته کنید.

آینده شغلی رشته مکانیک

به طور کلی انتظار می‌رود که چشم‌انداز مهندسان مکانیک خوب باشد. مهندسان مکانیک اغلب بر روی جدیدترین مشاغل صنعتی، به ویژه در اتوماسیون و رباتیک کار می‌کنند. زمینه‌های انرژی‌های جایگزین و فناوری نانو نیز فرصت‌های جدیدی را برای رشد شغلی ارائه خواهند داد.
پیش‌بینی می‌شود که مهندسین مکانیک رشد بالایی را در خدمات مهندسی تجربه کنند زیرا شرکت‌ها به قرارداد کار با این شرکت‌ها ادامه می‌دهند. مهندسان مکانیک نیز همچنان در صنایع مختلف تولیدی، به ویژه در ساخت خودرو مشغول خواهند بود. این مهندسان نقش کلیدی در بهبود برد و عملکرد خودروهای هیبریدی و الکتریکی خواهند داشت.

پردرآمدترین رشته مکانیک

همه چیز درباره آینده شغلی رشته مهندسی مکانیک و مشاغل پردرآمد آن

مهندسان مکانیک نقش محوری در فرآیندهای تولید در بسیاری از صنایع دارند. از آنجایی که مهندسان مکانیک گزینه‌های شغلی زیادی دارند، حقوق آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در اینجا 5 شغل پردرآمد دنیا در مهندسی مکانیک آورده شده است:

مهندس اتوماسیون

مهندسین اتوماسیون ماشین‌ها و فرآیندهای خودکار را طراحی، ساخت و نگهداری می‌کنند. آنها از نزدیک با مشتریان کار می‌کنند تا فرآیند یا وظیفه خودکار شدن را درک کنند. سپس یک مهندس اتوماسیون ماشین یا سیستم را طراحی، آزمایش، برنامه‌ریزی و نگهداری می‌کند.

میانگین حقوق سالیانه: 90.000 دلار در سال

مهندس تحقیق و توسعه

مهندسان تحقیق و توسعه روش‌ها و محصولات جدید تولید می‌سازند. آنها همچنین سیستم‌های موجود را برای افزایش بهره‌وری، ایمنی و کارایی بهبود می‌بخشند. آنها طرح‌های مفهومی می‌سازند، نمونه‌های اولیه را آزمایش می‌کنند و به معرفی روش‌ها و محصولات جدید به بازار کمک می‌کنند.
مهندسان تحقیق و توسعه برای تشخیص مشکلات و یافتن راه حل باید مبتکر و تحلیلگر باشند. آنها در یک محیط مهلت محور کار می‌کنند و باید بتوانند هم مستقل و هم با یک تیم کار کنند.

میانگین حقوق سالیانه: 92781 دلار در سال

 مهندس ارشد طراحی

مهندسین ارشد طراحی در ایجاد محصولات جدید تخصص دارند. آنها معمولا یک تیم را از ابتدای پروژه تا تولید هدایت می‌کنند. مهندسان ارشد طراحی اغلب به عنوان مدیران پروژه از طریق همکاری با مشتریان برای درک اهداف و الزامات آنها، تدوین برنامه و بودجه، هدایت تیم در فرآیند طراحی و تلاش برای بهبود فرآیندهای پروژه‌های آینده، عمل می‌کنند.
آنها باید بتوانند ریسک را ارزیابی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند، فرآیندهای طراحی سطح بالا را درک کنند و آزمایش محصول را هدایت کنند.

میانگین حقوق سالیانه: 100882 دلار در سال

 مهندس مکانیک خودرو

مهندسان خودرو، مهندسان مکانیک هستند که در صنعت خودرو کار می‌کنند. آنها ظاهر و عملکرد موتورها، پیشرانه، قطعات الکتریکی و نرم‌افزار را در وسایل نقلیه مدرن بهبود می‌بخشند. مهندسان پیشرانه ممکن است با موتورسیکلت‌ها، اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون‌ها و اتوبوس‌ها کار کنند.

میانگین حقوق سالیانه: 102.363 دلار در سال

 مهندسی ابزار دقیق

مهندسان ابزار دقیق در تجهیزاتی که سیستم‌های مهندسی را نظارت و کنترل می‌کنند تخصص دارند. آنها طراحی، ساخت، تست، نصب را مدیریت می‌کنند و تجهیزاتی را نگهداری کنید که از عملکرد صحیح سایر سیستم‌های مهندسی اطمینان حاصل کند.
آنها باید بدانند که چه تعداد سیستم با هم کار می‌کنند، چگونه و کجا محدوده‌های قابل قبول را اندازه‌گیری کنند و در مورد تغییر مقررات ایمنی و بهداشت در جریان باشند.

میانگین حقوق سالیانه: 107881 دلار در سال

راه‌های افزایش درآمد مهندسی مکانیک خودرو

حقوق و چشم‌انداز آینده مهندسی مکانیک بد نیست، اما همیشه راه‌هایی برای مهندسان مکانیک وجود دارد که حقوق خود را افزایش دهند. بیشتر رویکردها نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری قابل توجه در زمان، پول و آموزش و همچنین مهارت‌های ارتباطی عالی و گاهی اوقات مذاکره هستند.
در اینجا چند مورد از بهترین راه‌ها برای شروع افزایش حقوق مهندسی شما آورده شده است.

مدرک کارشناسی ارشد بگیرید

مدرک کارشناسی ارشد به طور فزاینده‌ای برای پیشرفت در نقش‌های نظارتی و مدیریتی با درآمد بالاتر مورد نیاز است. این مهارت‌های فنی شما را تقویت می‌کند و می‌تواند شما را به عنوان یک متخصص در یک زمینه داغ، مانند تولید مواد افزودنی و چاپ سه بعدی معرفی کند.

MBA کسب کنید

اگر به فرصت‌های مدیریت علاقه‌مند هستید، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ممکن است بهترین رویکرد باشد. MBA برای مهندسین مکانیک با استعداد مدیریت بازرگانی ایده‌آل است. مهارت‌هایی که با MBA به دست می‌آیند، مهندسان را قادر می‌سازد تا در نقش‌های نظارتی کسب‌وکار ارتقا یابند.

فرصت‌های توسعه داخلی

آیا شرکت شما در پروژه‌ای به شخص داوطلبی نیاز دارد، داوطلب شدن برای این پروژه‌ها در بررسی شایستگی بعدی شما به یاد خواهد ماند. کارمندانی که در نظر گرفته می‌شوند در هر کجا که لازم باشد کمک می‌کنند، برای ارتقای شغلی و افزایش حقوق در آینده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
این پروژه‌ها همچنین توانایی‌های فنی شما مانند کدنویسی، اکسل و مدیریت پروژه را گسترش می‌دهند. در صورت اخراج شرکت، یا در شرکت فعلی خود غیرقابل‌ جایگزین خواهید بود، یا برای شرکت دیگری جذاب‌تر خواهید بود. توانایی اثبات شده شما برای کمک به هر جا که نیاز باشد، در بحث حقوق بعدی شما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

صنعت مهندسی خود را تغییر دهید

متوسط دستمزد سالانه برای مهندسان مکانیک در صنایع برتر متفاوت است. برای مثال، یک تغییر ساده از تولید ماشین‌آلات به تحقیق و توسعه علمی (مانند رباتیک، دستگاه‌های پزشکی، داروسازی)، می‌تواند سالانه مبلغ زیادی را به درآمد شما اضافه کند.

موقعیت مکانی خود را تغییر دهید

حقوق و مزایا در پایتخت یا مراکز استان‌ها به نسبت شهرستان‌ها بالاتر است. برای پیشرفت و دریافت حقوق بیشتر محل خدمت خود را ارتقا دهید.

درخواست افزایش حقوق کنید

به دست آوردن پول بیشتر می‌تواند به آسانی درخواست افزایش حقوق باشد، به خصوص اگر بدانید که دستمزد کمتری دریافت می‌کنید یا عملکرد خوبی داشته‌اید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *