0

معرفی شغل مدیر شبکه اجتماعی و شرح وظایف او

معرفی شغل مدیر شبکه اجتماعی و شرح وظایف او

در مورد آنچه برای موفقیت به عنوان یک مدیر رسانه‌های اجتماعی لازم است، و مهارت‌هایی که برای تبدیل شدن به آن نیاز دارید، بیشتر بدانید.

مدیر شبکه های اجتماعی

یک مدیر رسانه‌های اجتماعی به طور معمول مسئول تنظیم استراتژی محتوا و تعامل در سیستم‌ عامل‌های اجتماعی یک شرکت است. برای موفقیت در این نقش، مدیران رسانه‌های اجتماعی غالباً باید برای داستان‌پردازی، چشم مشتاق برای طراحی و توانایی تحلیل آنچه با مخاطب خوب انجام می‌دهد و آنچه که انجام نمی‌شود، داشته باشند.
رسانه‌های اجتماعی به لطف توانایی دستیابی و جذب مشتریان در مورد نیازها و خواسته‌ها، به یک منطقه اصلی بازاریابی تبدیل شده‌اند و این مسئله در سراسر صنایع همه‌گیر است.

شرح وظایف مدیر رسانه ای

معرفی شغل مدیر شبکه اجتماعی و شرح وظایف او

مدیران رسانه‌های اجتماعی معمولاً مسئول تدوین استراتژی‌هایی برای افزایش فالوور، ایجاد و نظارت بر کمپین‌های اجتماعی، تولید محتوا، بررسی تجزیه و تحلیل و برقراری ارتباط با ذینفعان اصلی در یک شرکت هستند. به عنوان یک مدیر رسانه‌های اجتماعی، مسئولیت‌های خاص شما به اندازه شرکت شما بستگی دارد.
اگر علاقه‌مند به کار به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی هستید، وظایف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افزایش تعداد دنباله کننده یا فالوور

با افزایش تعداد فالوور خود و میزان درگیری (لایک، نظرات) که دریافت می‌کنند، مشخصات یک شرکت را در تمام سیستم‌ عامل‌های فعال اجتماعی تقویت کنید. ممکن است از شما انتظار برود که برای دستیابی به هر دو، پست‌های کتبی یا بصری ایجاد کنید.

استراتژیک کردن محتوا و کمپین‌ها

برای ایجاد تعامل، شما مسئولیت شناسایی کمپین‌های اجتماعی را که با استراتژی‌های بازاریابی بزرگتر یک شرکت هماهنگ است، مسئولیت شناختن و گاهی اجرا را خواهید داشت. همچنین ممکن است ایده‌هایی را برای محتوای به موقع و همیشه سبز ایجاد کنید یا محتوای تولید شده توسط کاربر را مجدداً ایجاد نمایید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

علاوه بر کار خلاقانه، شما همچنین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها زمان صرف می‌کنید تا در مورد نحوه انجام پست‌ها و محتوای یک شرکت نتیجه‌گیری کنید. این می‌تواند شامل گوش دادن اجتماعی باشد یعنی نظارت بر آنچه کاربران رسانه‌های اجتماعی درباره یک برند یا رقبا می‌گویند.

گزارش معیارهای مربوط به ذینفعان اصلی

شرکت‌ها می‌خواهند بدانند کارهایی را که انجام می‌دهید تأثیر دارد یا خیر. بنابراین احتمالاً انتظار می‌ رود دستاوردهای خود را  یا هر مشکلی که به وجود می‌آید، به تیم بازاریابی شما و حتی ذینفعان شرکت گزارش دهید. آنها احتمالاً به دنبال این هستند که چگونه فالوورهای خود را افزایش می‌دهید.

نظارت بر سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی

بسته به اندازه تیم خود، ممکن است شما مسئول نظارت بر همه سیستم‌عامل‌های اجتماعی باشید. در این حالت، ممکن است شما نیاز به برنامه‌ریزی پست‌ها و مشاهده پاسخ‌های فالوورها داشته باشید. همچنین ممکن است شما مسئول پاسخ به نظرات و پیام‌های دنبال‌کننده‌ها باشید.

مهارت‌های مدیر رسانه‌های اجتماعی

اگر علاقه‌مند به شغل مدیر رسانه‌های اجتماعی هستید، ایده خوبی است که مهارت‌های خود را در زمینه‌های زیر بهبود بخشید:

نوشتن: چه شما در حال تهیه پست‌ها هستید یا در حال تهیه کپشن‌ها هستید، نوشتن در رسانه‌های اجتماعی، فراتر از دستور زبان است.

ویرایش: در کنار نوشتن، به احتمال زیاد باید کار اعضای تیم خود را مرور کنید و اطمینان حاصل کنید که از نظر گرامری صحیح و بدون خطا است.

درک سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی: شما باید از چندین سیستم عامل رسانه‌های اجتماعی برای مدیریت موفقیت‌آمیز، درک کاملی داشته باشید. آگاهی از سیستم‌عامل‌های زیر احتمالاً از همه مهم‌تر خواهد بود:
فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، یوتیوب و تیک تاک.

چشم برای طراحی: برای برقراری ارتباط در مورد تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر با طراحان گرافیک، مدیران بازاریابی و سایر ذینفعان بازاریابی آماده باشید. پیش‌بینی یک پست و سپس بیان دلایل تجارت یا دلایل استراتژیک برای انتخاب شما بسیار مهم خواهد بود.

انعطاف پذیری: تغییر در دنیای رسانه‌های اجتماعی ثابت است. هشتگ‌های جدید و الگوریتم‌ها اغلب مدیران رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کنند که همیشه فکر کنند و تازگی را در کار خود بگنجانند.

حقوق مدیر شبکه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی همچنان یک زمینه در حال رشد هستند. تقاضا برای مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی افزایش یافته است، در حالی که تقاضا برای مهارت‌های اینستاگرام از زمان شروع ویروس کرونا 28.4 درصد افزایش یافته است. به طور معمول حقوق یک مدیر یا ادمین رسانه‌های اجتماعی بسته به زمینه فعالیت و سابقه کاری خود، از 3 تا 30 میلیون می‌تواند متغیر باشد.

متوسط حقوق مدیران رسانه‌های اجتماعی در کشورهای خارجی

حقوق برای یک مدیر رسانه‌های اجتماعی 44،741 دلار در سال است. دامنه حقوق مدیران رسانه‌های اجتماعی بین 14000 تا 105000 دلار در سال متفاوت است. برخی از عواملی که می‌تواند بر حقوق شخصی که در این نقش کار می‌کند تأثیر بگذارد، شامل تجربه، سطح تحصیلات، شرکت یا حتی صنعت و موقعیت جغرافیایی آنها است.

چگونه ادمین شبکه‌های اجتماعی شویم؟

تبدیل شدن به یک ادمین یا مدیر شبکه اجتماعی تحصیلات خاصی نیاز ندارد. اما علاوه بر مهارت‌هایی که در بالا ذکر شد نیاز است که کمی از نرم افزارهای طراحی و ادیت ویدئو سر رشته داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *