0

رشته ریاضی چیست و معرفی بهترین شغل‌های آن

رشته ریاضی چیست و معرفی بهترین شغل‌های آن

ریاضیات تقریباً در هر زمینه‌ای حتی در زندگی روزمره نفوذ کرده است. غیرممکن است که یک روز کامل را بدون استفاده از ریاضی سپری کنید. اگر آشپزی می‌کنید، خرید می‌کنید، رفت‌وآمد می‌کنید یا حتی به ساعت نگاه می‌کنید، از ریاضیات استفاده خواهید کرد.

رشته ریاضی

ما هنگام ساختن، خرید، سفر و رشد از ریاضیات استفاده می‌کنیم. برای اختصار، بیایید فقط رشته‌هایی را در نظر بگیریم که عمدتاً مبتنی بر ریاضی هستند یا بدون پیش‌زمینه ریاضی قوی، قابل‌مطالعه نیستند. تدریس ریاضیات چه در دبیرستان و چه در دانشگاه اولین رشته‌ای است که به ذهن می‌رسد. پس از آن، کسانی که درگیر صنعت کامپیوتر هستند، برای توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار به مهارت‌های ریاضی قوی نیاز دارند. این امر به‌ویژه در مورد کسانی که زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌عامل‌های کامپیوتری را توسعه می‌دهند صادق است. دانستن ریاضیات مبتنی بر باینری و هگزادسیمال برای هر یک از این برنامه‌ها ضروری است.

فیزیک و شیمی هر دو به شدت با رشته ریاضی مرتبط هستند. بدون ریاضیات، هیچ کدام مبنایی برای وجود ندارند. قوانین گاز، شتاب و محاسبات سرعت همگی به درک ریاضی قوی نیاز دارند. حسابداری دقیقاً ریاضی در نظر گرفته نمی‌شود، اما این شغل با ریاضیات از اصول اولیه تا برخی از فرمول‌های پیچیده‌تر در صورت نیاز به ‌پیش بینی‌ها سروکار دارد.

اقتصاد یک رشته ریاضی است. ارتش به شدت از ریاضیات در نقشه برداری، هدایت سلاح و هدف‌گیری و مناطق لجستیکی استفاده می‌کند. بزرگ‌ترین رشته منفرد برای استفاده از ریاضیات زمانی که به عنوان یک کل در نظر گرفته شود، مهندسی خواهد بود. همچنین آن را می‌توان به‌گونه‌ای گسترش داد که کارهای معماری و نقشه‌برداری را در برگیرد.

شاخه های رشته ریاضی

ریاضی محض، مدیریت بازرگانی، مدیریت بانکداری، رفتار سازمانی، بانکداری، حسابرسی، عمران، ریاضی کاربردی،
آموزش ریاضی و محاسبات نرم از شاخه های رشته ریاضی هستند.

بهترین شغل های رشته ریاضی

اگر از کار با اعداد لذت می‌برید، دانشجوی ریاضی عالی هستید یا مدرک ریاضی دارید، به دنبال شغلی در ریاضیات، مالی، حسابداری یا مهندسی باشید. یادگیری اینکه چه نقش‌هایی در دسترس هستند، مسئولیت‌های هرکدام و میزان درآمدی که می‌توانید کسب کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر شغلی را که با اهداف و شخصیت شما مطابقت دارد، بهتر شناسایی کنید. در این مقاله، چند مورد از مشاغل پردرآمد ریاضی را بررسی می‌کنیم تا بتوانید جستجوی خود را آغاز کنید.

معلم ریاضی

رشته ریاضی چیست و معرفی بهترین شغل‌های آن

میانگین حقوق ملی: 85 میلیون در سال

یک معلم کلاس درس ریاضی دانش‌آموزان را در یادگیری مفاهیم پایه و پیشرفته ریاضی هدایت می‌کند. آنها معمولاً در آموزش سطح معینی از دانش‌آموزان، از جمله دبستان و دبیرستان تخصص دارند. صرف نظر از سطح دانش‌آموزی که تدریس می‌کنند، مسئول اجرای دروس ریاضی، نشان دادن نحوه حل مسائل، بررسی تست‌ها، نمره دادن به امتحانات و تکالیف هستند و در صورت لزوم کمک انفرادی را ارائه می‌دهند.

حسابدار

میانگین حقوق ملی: 120میلیون در سال

آنها برای کمک به مشتریان، سازمان‌ها و شرکت‌ها در ارزیابی و ثبت اطلاعات مالی گواهی دارند. آنها ممکن است وظیفه مدیریت دارایی‌ها و حساب‌های مالی، ثبت مالیات، نظارت بر حسابرسی، تهیه صورت‌های مالی و کمک به مشتریان و سازمان‌ها را برای تعیین اهداف مالی و کاهش ریسک داشته باشند.

مهندس عمران

میانگین حقوق ملی: 130 میلیون در سال

یک مهندس عمران ساختمان‌های عمومی را طراحی و بر پروژه‌های ساختمانی نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل نماید که مقررات و قوانین فنی رعایت می‌شود و میزان بودجه کافی است. آنها با شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی با استفاده از اصول ریاضی هندسی و مهندسی، طراحی سازه‌هایی مانند ساختمان‌ها یا پل‌ها همکاری می‌کنند.

تحلیلگر سرمایه‌گذاری

میانگین حقوق ملی: 145 میلیون در سال

یک تحلیلگر سرمایه‌گذاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اطلاعات بازار گذشته را بررسی می‌کند، مدل‌های مالی را توسعه می‌دهد، گزارش‌هایی درباره بینش ایجاد می‌کند و سهام، اوراق قرضه یا دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به مشتری، سازمان یا شرکت پیشنهاد می‌کند.

مهندس مکانیک

میانگین حقوق ملی: 160 میلیون در سال

مهندسان مکانیک دستگاه‌ها و ماشین‌های مکانیکی را طراحی، می‌سازند و آزمایش می‌کنند که مشکلات را حل کرده یا عیوب را کاهش می‌دهند. آنها مسائل و نقص‌ها را مطالعه می‌کنند، از نرم‌افزار طراحی به کمک کامپیوتر، مدل‌سازی ریاضی و ریاضیات مهندسی پیشرفته برای آزمایش راه‌حل‌های فرضی، توسعه نمونه‌های اولیه و نظارت بر بازنگری‌های طراحی و تولید اولیه استفاده می‌کنند.

آمارگیر

میانگین حقوق ملی: 110 میلیون در سال

آماردانان از روش‌ها و مدل‌های آماری برای جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل، آزمایش و استخراج بینش از داده‌ها استفاده می‌کنند. آنها عوامل کیفی، داده‌ها و گزارش‌های تاریخی را بررسی می‌کنند. همچنین روش‌ها و مدل‌های آزمایشی را انتخاب، آزمایش‌های داده ایجاد کرده و گزارش‌هایی می‌نویسند که به هدایت تصمیم‌گیری برای کسب‌وکارها، سازمان‌ها یا سازمان‌های دولتی کمک می‌کند.

مهندس هوانوردی

میانگین حقوق ملی: 240 میلیون در سال

بسته به شرایط کارفرما و شرح شغل خاص، یک مهندس هوانوردی هواپیماهایی، هواپیما، هلیکوپتر و موشک را برای سفرهای هوایی، حمل‌ونقل محموله، اهداف نظامی و خدمات اضطراری طراحی خواهد کرد. آنها مسئول ارزیابی اهداف هر پروژه هواپیما، ترسیم نقشه‌های ساخت و ایجاد نمونه‌های اولیه، انتخاب مواد و ایجاد بهبود در طول فرایند ساخت هستند.

مهندس رباتیک

میانگین حقوق ملی: 280 میلیون در سال

یک مهندس رباتیک در طراحی، ایجاد و آزمایش ماشین‌هایی که فعالیت‌های انسانی را تکرار یا تکمیل می‌کنند، متخصص است. بسته به صنعت، آنها ممکن است نمونه‌های اولیه بسازند و بر توسعه ماشین‌هایی که به آنها ربات گفته می‌شود نظارت کنند تا وظایف خطرناک، تکراری، ناسالم یا پرهزینه برای انسان‌ها را انجام ندهند. این مهندسان در مورد فناوری رباتیک تحقیق می‌کنند، راه‌حل‌های رباتیک را برای مشکلات مختلف شناسایی می‌کنند، نظریه‌ها و اصول را در پروژه‌ها به کار می‌گیرند و بر بودجه ساخت ماشین نظارت می‌کنند.

اقتصاددان

میانگین حقوق ملی: 200 میلیون در سال

یک اقتصاددان به مطالعه تخصیص و توزیع پول، منابع، کالاها و خدمات در جامعه می‌پردازد تا راه‌حل‌های مؤثری برای مشکلات اقتصادی فوری ارائه دهد. این متخصصان تحقیقات و نظرسنجی‌ها را انجام می‌دهند، از مدل‌سازی و اصول ریاضی برای ارزیابی داده‌های اقتصادی، ایجاد گزارش‌ها و تجسم‌های پراکندگی داده‌ها، شناسایی روندهای مهم و تفسیر پیش‌بینی‌ها استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *