0

تفاوت بازی ساز و طراح بازی چیست؟

تفاوت بازی ساز و طراح بازی چیست؟

بازی‌های ویدئویی در سراسر جهان محبوب هستند، بنابراین تبدیل چنین سرگرمی به یک شغل، فرصتی عالی به نظر می‌رسد. انجام بازی‌های ویدئویی برای بسیاری از افراد یک شغل هیجان‌انگیز است، اما بسیاری تفاوت بین طراحی بازی و سازنده بازی را نمی‌دانند. اگر به ساخت بازی‌های ویدئویی علاقه دارید، درک تفاوت‌های بین یک طراح بازی و یک توسعه‌دهنده می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام مسیر شغلی برای شما مناسب است. در این مقاله، ما طراح بازی و سازنده بازی را با هم مقایسه می‌کنیم و در مورد مسیرهای شغلی که می‌توانید در هر موقعیتی انتخاب کنید بحث می‌کنیم.

طراح بازی در مقابل سازنده بازی

هنگام یادگیری تفاوت‌های بین یک طراح بازی در مقابل توسعه‌دهنده بازی، مسئولیت‌های زیادی باید در نظر گرفته شود. در صنعت بازی‌های ویدئویی، این دو شغل شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما نقش‌های متفاوتی دارند. در اینجا تعاریف کلی از هر شغل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

طراح بازی چیست؟

وقتی یک طراح بازی پروژه جدیدی را شروع می‌کند، نقشه‌ای با جزئیاتی که بازی جدید را توصیف می‌کند، ترسیم می‌نماید. در ابتدا، یک طراح بازی در مورد موضوعات مختلف پروژه مانند مخاطبان هدف، طرح‌ها، ژانرها، سطوح، نقشه‌ها، شخصیت‌ها و رابط‌های کاربری بحث می‌کند. این اطلاعات اجازه کار بیشتر روی بازی را می‌دهد. پس از انتخاب مفهوم، یک طراح بازی با هنرمندان و توسعه‌دهندگان کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که دیدگاه کلی بازی سازگار است و اجرای آن با مفاهیم اصلی هماهنگ است.

طراحان بازی می‌توانند در تیم‌های مختلفی کار کنند که هرکدام مسئول جنبه‌های مختلف، بازی هستند. به‌عنوان‌مثال، یک گروه می‌تواند روی ظاهر بازی و قراردادن آیتم‌های مختلف برای استفاده بازیکنان تمرکز کند. تیم دیگری ممکن است در هنگام پیشرفت در بازی، تکامل شخصیت‌ها و بهبود مهارت‌ها را ایجاد کند. کار طراحان بازی پایه و اساس کار است، زیرا سایر متخصصان از مفاهیم آنها برای ساختن بازی خود استفاده می‌کنند.

سازنده بازی چیست؟

بازی‌سازها روی جنبه‌های فنی بازی کار می‌کنند. آنها از مفاهیم طراح برای نوشتن کد، ایجاد برنامه‌ها و پیاده‌سازی جلوه‌های صوتی و عناصر هنری استفاده می‌کنند. آنها از اطلاعات یک طراح برای شناسایی راه‌حل‌ و محدودیت‌های فنی بالقوه استفاده می‌کنند. اگر شرکتی تیم تضمین کیفیت نداشته باشد، سازندگان بازی تست‌های مختلفی را انجام می‌دهند. سازندگان بازی ایده‌ها و طرح‌بندی‌های طراح بازی را در کد قرار می‌دهد. هنگام کدنویسی یک بازی، بازی‌ساز هر چیزی را مانند تفاوت‌های ظریف حرکتی، نتایج تعامل اشیا و مکانیک بازی در نظر می‌گیرد.

ساخت بازی می‌تواند پیچیده باشد، بنابراین بازی‌سازها گاهی اوقات از یک موتور بازی استفاده می‌کنند. موتور بازی یک نرم‌افزار بازی زیربنایی است که توسعه‌دهنده می‌تواند از آن به عنوان پایه یک بازی جدید استفاده مجدد کند. این نرم‌افزار به بازی‌سازها کمک می‌کند؛ زیرا به آنها اجازه می‌دهد بدون نوشتن کد جدید، یک بازی بسازند. استودیوهای بزرگ بازی از موتورهای بازی خود استفاده می‌کنند، درحالی‌که سازمان‌های کوچک‌تر به گزینه‌های منبع‌باز متکی هستند.

مسیرهای شغلی طراح و سازنده بازی

اگر به نقشی در طراحی یا ساخت بازی فکر می‌کنید، هر شغلی مسیر متفاوتی دارد که می‌توانید طی کنید و بر عناصر مختلف طراحی و توسعه بازی تمرکز نمایید. در اینجا برخی از ملاحظات هنگام بررسی این دو مسیر شغلی وجود دارد:

فرصت های شغلی طراحی بازی

طراح سیستم: یک طراح سیستم بازی، بر روی طراحی مکانیک‌ها، سیستم‌ها و محتوای بازی تمرکز می‌کند. آنها با مهندسان، هنرمندان، متخصصان تجربه کاربری، مدیران محصول و تیم‌های تولید برای نظارت بر اجرای یک سیستم کار می‌کنند.

انیماتور بازی: انیماتورهای بازی تصاویر یا فریم‌های تکراری را ایجاد می‌کنند تا در هنگام ترتیب دادن این فریم‌ها با هم، توهم حرکت ایجاد کنند. به طور معمول، انیماتورهای بازی به صورت دو بعدی، سه بعدی، استاپ فریم، ساخت مدل یا انیمیشن رایانه‌ای کار می‌کنند و می‌توانند مدل‌ها، تصاویر یا عروسک‌های دستی طراحی کنند.

هنرمند مفهومی: این هنرمندان تصاویری از موجودات، وسایل، مکان‌ها و افراد خلق می‌کنند. آنها طرح‌هایی از ظاهر شخصیت و جزئیات محیطی را در یک مهلت زمانی ارائه می‌دهند.

فرصت های شغلی بازی سازی

برنامه نویس هوش مصنوعی: این برنامه‌نویسان از هوش مصنوعی (AI) برای توسعه پاسخ‌های حریف و متحدان کنترل شده توسط رایانه با توجه به اقدامات بازیکن استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی شخصیت‌های بازی را قادر می‌سازد تا واکنش‌های استراتژیک و واقع‌بینانه‌ای به بازیکن داشته باشند، به خصوص در بازی‌هایی با تنظیمات سختی متفاوت.

برنامه‌نویس گرافیک: برنامه‌نویسان گرافیک با هنرمندان کار می‌کنند تا نحوه گنجاندن هنر را در یک بازی شناسایی کنند. آنها از ریاضیات برای ایجاد الگوریتم‌ها و تولید گرافیک‌های دو بعدی و سه بعدی استفاده می‌کنند.

برنامه‌نویس شبکه: برنامه‌نویسان شبکه کدی را می‌نویسند که به بازیکنان بازی اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین به سراسر جهان متصل شوند. آنها اقدامات امنیتی را برای جلوگیری از تقلب بازیکنان ایجاد می‌کنند و آنها را قادر می‌سازند در حالی که در مناطق جغرافیایی مختلف زندگی می‌کنند با یکدیگر رقابت کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *