0

ایده های راه اندازی کافی شاپ با پول کم

ایده های راه اندازی کافی شاپ با پول کم

صنعت کافی شاپ به سرعت در حال افزایش است. کافی شاپ در واقع به عنوان سومین مکان خارج از محل کار و خانه برای استراحت در نظر گرفته می‌شود. راه اندازی کسب و کار کافی شاپ یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل عشق به قهوه، به یک تجارت خرده فروشی سودآور است.

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ

ایده های راه اندازی کافی شاپ با پول کم

اگرچه تجارت کافی شاپ به ظاهر آسان به نظر می‌رسد، اما عملاً اینطور نیست. کافی شاپ شبیه به رستوران است. برای موفقیت در این کار به فداکاری و برنامه‌ریزی خلاقانه زیادی نیاز دارید و بیشتر، زمانی که می‌خواهید با پول کم یا بدون پول شروع کنید. با این حال، اگر آماده انجام کار سخت باشید، می‌توانید یک تجارت سودآور ایجاد داشته باشید. در اینجا راهنمای گام به گام راه‌اندازی یک کسب و کار کافی شاپ بدون پول یا با پول کم آورده شده است.

1- در مورد بازار محلی تحقیق کنید

کمی مرخصی بگیرید و برای تحقیقات به بازار بروید. برای درک بهتر سلیقه و تقاضای مشتریان در محل تا حد امکان اطلاعات جمع‌آوری کنید. جلب توجه در یک تجارت رقابتی مانند کافی شاپ حیاتی است. همچنین باید درک روشنی از نحوه جذب مشتریان در ابتدا و برنامه‌ای برای بازگرداندن آنها و ارجاع شما به دوستانشان داشته باشید.

2- نوع کافی شاپ را انتخاب کنید

سه نوع کافی شاپ وجود دارد که می‌توانید بر اساس سرمایه و منابع خود باز کنید. این سه نوع به شرح زیر است:

-امتیاز یک برند کافی شاپ را بخرید

-یک کافه موجود بخرید

-یک کافی شاپ را از ابتدا باز کنید

هر گزینه ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارد. شروع دو گزینه اول آسان است و نیاز به سرمایه‌گذاری معقول دارد. از طرف دیگر، باز کردن یک کافی شاپ از ابتدا به تلاش بیشتری نیاز دارد اما کنترل بیشتری به شما می دهد.

3- یک طرح کسب و کار کافی شاپ ایجاد کنید

اولین و جدی‌ترین گامی که باید بردارید تهیه یک طرح تجاری است. کافی شاپ یک تجارت پر حجم و کم تراکنش است. ایجاد یک برنامه درست، فقط می‌تواند کسب و کار شما را به سمت موفقیت سوق دهد. استراتژی بازاریابی خود را تعریف کنید و اینکه چگونه با سایر کافی شاپ‌های موجود در آن محل رقابت خواهید کرد. هدف کسب و کار خود را تعیین و بازده درآمد مورد انتظار را محاسبه کنید.

تهیه یک طرح تجاری دقیق به شما در تنظیم سرمایه اولیه کمک می‌کند. هزینه تاسیس خود را با وسایل داخلی و تجهیزات مشخص کنید. هزینه سرمایه در گردش مواد اولیه، نیروی انسانی و هزینه های متفرقه را محاسبه کنید.

4- کافی شاپ خود را نامگذاری کنید

اگر به اطراف محل خود یا به صورت آنلاین نگاه کنید، یک چیز مسلم است، خواهید دید که تمام کافی شاپ‌های موفق نامی جذاب دارند. یک نام جذاب و منحصر به فرد برای کافی شاپ شما ضروری است.

5- مکان برای کافی شاپ

محل کافی شاپ شما باید در مکانی قابل دسترس باشد. جمعیت‌شناسی منطقه نقش مهمی در انتخاب فضا برای کافی شاپ دارد. با توجه به برنامه خود مساحت مورد نظر را نیز در نظر بگیرید.

6- کافی شاپ خود را از نظر قانونی مطابقت دهید

ساختار کسب و کاری را انتخاب کنید که بر اساس منابع و مقیاس عملیات شما مناسب‌ترین باشد. توصیه می‌شود از افراد ذیصلاح که در زمینه تشکیل شرکت تخصص دارند کمک بگیرید. برای افتتاح یک کافی شاپ، باید درخواست دهید و مجوزهای خاصی را برای فعالیت دریافت کنید. با مرجع صدور مجوز محلی تماس بگیرید و انواع مجوزهای مورد نیاز برای افتتاح یک کافی شاپ، در مکانی که انتخاب کرده‌اید را بدانید. علاوه بر این، بیمه مسئولیت تجاری را برای محافظت از کسب و کار خود در صورت بروز بلایای پیش بینی نشده خریداری کنید.

7- هزینه راه‌اندازی یک کافی شاپ را محاسبه کنید

هزینه راه‌اندازی کافی شاپ تا حد زیادی به مدل کسب و کار و مقیاس عملیات بستگی دارد. جنبه‌های مختلفی وجود دارد که میزان سرمایه‌گذاری استارت آپ را تعیین می کند. برخی از آنها به شرح زیر است:

-نوع کافی شاپ

-مواد غذایی که ارائه می‌دهید

-نوع تجهیزاتی که خریداری می‌کنید

-هزینه محل خرده فروشی

-هزینه داخلی و راه‌اندازی

-هزینه‌های نیروی انسانی

-هزینه‌های قانونی

-هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی

با این حال، اگر بودجه شما کم است، می‌توانید مدل‌های تجاری کم هزینه را انتخاب کنید. این می‌تواند یک استند قهوه فروشی یا کسب و کار آنلاین قهوه باشد. شما می‌توانید تجارت قهوه، با بودجه کمتر راه‌اندازی کنید.

8- راه‌اندازی کافی شاپ

ایجاد یک پلان بسیار مهم است. شما باید مکان‌هایی را برای ترتیبات نشستن، فضای کاری، پیشخوان، سینک ظرفشویی و انبار در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که چیدمان ایستگاه کاری کافی شاپ شما به گونه‌ای است که فضا به نحو احسن برای همه چیز فراهم است. یک چیدمان خوب برای نشستن راحت با دکوراسیون مد روز، موسیقی جالب و اتصال WiFi قطعاً در تجارت کافی شاپ اهمیت دارد.

9- محصولات منحصر به فرد ایجاد کنید

انتخاب محصولات مناسب جدا از قهوه‌ای که قرار است ارائه دهید بسیار مهم است. شما باید چندین محصول را از کافی شاپ خود تبلیغ کنید. به طور معمول شما می‌توانید کیک، کلوچه، برگر، نوشیدنی انرژی‌زا، بستنی و غیره را نگه دارید. توصیه می‌شود که دسته‌بندی‌های لازم را پوشش دهید، اما با پیشنهادات محدود و استراتژیک. روی غذای از قبل آماده شده تمرکز کنید و آن را به قهوه بسپارید.

یک کافی شاپ موفق 40 درصد فروش هفتگی را فقط از قهوه دریافت می‌کند. 60 درصد دیگر از محصولاتی غیر از قهوه به دست می‌آید. طعم، اندازه و انواع غذایی را که از کافی شاپ خود می‌فروشید، تعیین کنید.

11- استخدام نیروی انسانی

اگر در حال افتتاح یک کافی شاپ مستقل هستید، روی فروشندگان تمرکز کنید. به دست آوردن یک محصول با کیفیت با قیمت مناسب بسیار مهم است. بنابراین یک فروشنده یا تامین کننده قابل اعتماد پیدا کنید.

مانند هر صنعت خدمات خرده فروشی، نیروی انسانی نقش مهمی در کسب و کار کافی شاپ ایفا می‌کند. استخدام افراد با تجربه، نیروی انسانی ماهر با شخصیت دلپذیر و یک حسابدار آشنا با نرم افزار نیاز است.

12- مشتریان غذای آماده را هدف قرار دهید

روی مشتریان غذای آماده تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که مشتریان غذای آماده بهایی برابر با مشتری نشسته می‌پردازند، اما بدون افزایش هزینه‌های اشغال.

درک اینکه به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهید به شما کمک می‌کند تا پیشنهاد خود را ایجاد کنید که باعث بازگشت مشتریان شما شود.

-در ارائه غذای با کیفیت به مشتریان خود ثابت قدم باشید.

-به فعالیت برندسازی در فروشگاه توجه کنید.

-روی ساختمان کافی شاپ خود تمرکز کنید.

-با یک برند معتبر دیگر مانند کانال ورزشی و غیره به فعالیت در برندینگ مشترک بروید.

-روی پوشش رسانه‌ای تمرکز کنید

از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با دقت استفاده کنید.

بهترین ایده‌های کسب و کار کافی شاپ برای شروع چیست؟

اگر فضای خرده فروشی در مکانی خوب و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری دارید، کافی شاپ راه اندازی کنید. با این حال، اگر سرمایه‌تان کم است، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از کسب و کار فروش قهوه درآمد کسب کنید. برخی از آنها به شرح زیر است:

-یک کافی شاپ با کامیون مواد غذایی راه‌اندازی کنید

-کافی شاپ سیار کنار جاده را باز کنید

-کافی شاپ راه دور راه‌اندازی کنید

-یک کافی شاپ آنلاین راه‌اندازی کنید

انواع تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ چیست؟

لیست تجهیزات کافی شاپ شما تا حد زیادی به نوع کافی شاپی که قرار است افتتاح کنید بستگی دارد. در اینجا تعدادی از تجهیزات اساسی که برای راه‌اندازی یک کافی شاپ باید داشته باشید را فهرست می‌کنیم.

-دستگاه اسپرسوساز

-قهوه سازهای قطره‌ای

-آسیاب قهوه

-شیر و آب

-مخلوط کن‌ها

-فر و توستر

-یخچال و فریزر

-قفسه‌بندی

-ظروف

-یخچال

باز کردن یک کافی شاپ از ابتدا بدون گفتن کار سختی است. راه‌اندازی یک کافی شاپ سودآور بسیار سخت‌تر از این است. تنها علاقه واقعی به قهوه می‌تواند این تجارت را به یک تجارت واقعاً موفق تبدیل کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *