0

ارز الروند چیست؟ و نحوه خرید آن

ارز الروند چیست؟ و نحوه خرید آن

الروند (EGLD) یک تازه وارد در عرصه کریپتو است، که در سال 2020 بلاکچین خود را راه‌اندازی کرد. با این حال، ادعا آن کافی است تا هر علاقه‌مند به کریپتو را با شگفتی به سمت خود بکشد. یکی از این ادعاها پایدار بودن بلاکچین و سرعت بالای تراکنش است.
الروند نرم‌افزاری برای ایجاد انگیزه در یک شبکه توزیع شده از رایانه‌ها و اجرای یک پلت فرم قرارداد هوشمند است. هدف آن اولویت‌بندی، مقیاس‌پذیری و هزینه‌های پایین تراکنش است.

Elrond چیست

الروند یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین با نماد EGLD است. الروند به خاطر شخصیتی در ارباب حلقه‌ها و چندین پروژه مرتبط با ارز، نام‌گذاری شده است.
در سال 2018 الروند تاسیس شد. بلاکچین الروند از یک پروتکل عملیاتی به نام اثبات سهام (SPoS) استفاده می‌کند که با تکیه بر مشارکت‌های چند شرکت‌کننده که هرکدام نقش‌های متفاوتی را به طور هم‌زمان بازی می‌کنند، تراکنش‌ها را به صورت موازی پردازش می‌کند.

ارز egld

الروند (EGLD) یک پلتفرم ارز دیجیتال و بلاکچین است که برای مدیریت حجم بالایی از تراکنش‌ها طراحی شده است. ارز EGLD این پلتفرم eGold نام دارد. الروند همچنین از برنامه‌های غیرمتمرکز از طریق قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند.

شبکه egld

الروند برای پردازش سریع و ارزان تراکنش‌ها متمایز شده است. قراردادهای هوشمند در پلتفرم الروند، بلاکچین را قادر می‌سازد تا 15000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. هر شش ثانیه یک بلوک جدید از تراکنش‌ها به بلاکچین الروند اضافه می‌شود. کارمزد هر تراکنش EGLD 0.001.2 دلار است.

بلاک‌چین الروند از فناوری‌ای استفاده می‌کند که آن را اشتراک‌گذاری تطبیقی می‌نامد تا شبکه خود را بسیار مقیاس‌پذیر و مقرون به صرفه کند. الروند در حال حاضر با استفاده از 3200 گره اعتبارسنجی اجرا می‌شود و در صورت لزوم قادر است تا 263000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.
سرعت و هزینه کم شبکه الروند، بلاکچین را برای نهادهای تجاری بزرگ و بسیاری از پروژه‌های مالی غیرمتمرکز بسیار جذاب می‌کند. در مقایسه با اتریوم، الروند انرژی کمتری مصرف می‌کند در حالی که تراکنش‌ها را سریع‌تر و با هزینه‌های بسیار کمتری پردازش می‌کند.

اثبات امن سهام (SPoS)

فرآیند اعتبار سنجی تراکنش‌ها در الروند، اثبات ایمن سهام نامیده می‌شود. اثبات سهام معمولاً با انتخاب یک گره برای تأیید اعتبارتراکنش بر اساس تعداد توکن‌هایی که در اختیار دارند، مانند یک حراج، کار می‌کند.
اثبات ایمن سهام (SPoS) ایده‌ای را توسعه داده که توسط بلاکچین Algorand آغاز شده است، یک عنصر تصادفی در انتخاب گره وجود دارد که این فرآیند را غیرمتمرکزتر می‌کند.
روش الروند چند تفاوت اصلی دارد. SPoS از یک سیستم رتبه‌بندی استفاده کرده است که در آن گره‌ها بر اساس عملکرد گذشته خود رتبه‌بندی می‌شوند، که در فرآیند انتخاب مورد توجه قرار می‌گیرد. روند الروند نیز سریعتر است. انتخاب یک کمیته می‌تواند تا 12 ثانیه طول بکشد، در حالی که الروند کمتر از 100 میلی ثانیه طول می‌کشد.
این پروتکل قادر است امنیت بالایی را حفظ کند، زیرا هر 24 ساعت یک سوم گره‌ها را در یک قطعه مختلف به هم می‌ریزد. این برای جلوگیری از تبانی در گروه و اطمینان از بی‌طرفانه بودن فرآیند است.

الروند چگونه کار می‌کند

با استفاده از اثبات ایمن سهام، الروند به جای استخراج، اعتبارسنجی می‌شود. الروند به نرم‌افزار منبع باز متکی است، به این معنی که هر کسی می‌تواند کد منبع را مشاهده کند.

اثبات ایمن سهام اعتبارسنجی‌ها تراکنش‌ها را پردازش و ثبت می‌کند: اعتبارسنجی‌ها برای به دست آوردن حق پردازش تراکنش‌های EGLD، توکن‌های EGLD را به اشتراک می‌گذارند. اعتبار سنجی‌ها برای پردازش همزمان تراکنش‌ها و افزودن بلوک‌های جدید به بلاکچین الروند با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ربات ناظم به طور مداوم تراکنش‌ها و کاربران مخرب را جستجو می‌کند: ربات‌های ناظم در شبکه‌های SPoS بلوک‌های جدید را پس از افزودن آن‌ها به بلاکچین الروند توسط اعتبارسنجی‌ها تأیید می‌کنند. ربات‌های ناظم وظیفه پیدا کردن بلوک‌های نامعتبر یا عوامل مخرب شرکت کننده در شبکه را دارند.

ناظران به طور منفعلانه تاریخ بلاک‌چین الروند را حفظ می‌کنند: ناظران بلاکچین الروند کل تاریخچه بلاک‌چین را ذخیره می‌کنند. ناظران، شرکت کنندگان شبکه منفعل هستند که بلوک‌های جدیدی ایجاد نمی‌کنند و واجد شرایط دریافت جوایز EGLD نیستند.
اعتبارسنجی‌ها، ربات‌های ناظم و ناظران بلاک‌چین، الروند را به طور همزمان اجرا می‌کنند. این مشارکت همزمان چیزی است که بلاکچین الروند را بسیار مقیاس‌پذیر می‌کند.

راه دیگر مشارکت در شبکه الروند این است که دارایی‌های EGLD خود را به اشتراک بگذارید، حتی اگر اعتبار سنجی نباشید. شرط بندی دارایی‌های EGLD شما را قادر می‌سازد EGLD بیشتری به عنوان پاداشی برای ارائه نقدینگی به شبکه الروند کسب کنید.

خرید الروند

شما می‌توانید EGLD را از طریق صرافی ارزهای دیجیتال از جمله Binance.us، KuCoin، Gate.io، Bitfinex، OKEx و Crypto.com.75 خریداری کنید. قبل از اینکه بتوانید ارز دیجیتال بخرید، به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید که با EGLD سازگار باشد. چند گزینه برای کیف پول وجود دارد:

کیف پول نرم‌افزاری: الروند از کیف پول رسمی الروند پشتیبانی می‌کند. سایر جایگزین‌های کیف پول نرم‌افزاری عبارتند از MetaMask، Trust Wallet و Math Wallet.

کیف پول سخت‌افزاری: کیف پول سخت‌افزاری Ledger و Trezor هر دو با EGLD سازگار هستند. هنگام استفاده از کیف پولی که توسط صرافی ارز دیجیتال میزبانی نشده است، شما مسئول حفظ امنیت اطلاعات کیف پول خود هستید. اگر دسترسی خود را از دست بدهید یا سهواً مورد کلاهبرداری قرار بگیرید، ممکن است EGLD خود را بدون هیچ امکانی از دست بدهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *