0

آوسبیلدونگ چیست؟ و همه چیز در مورد آن

آوسبیلدونگ چیست؟ و همه چیز در مورد آن

آلمان یک سیستم خاص به نام آوسبیلدونگ دارد که به دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا زمانی که در حال آموزش و تحصیل هستند در شرکت‌های آلمانی به عنوان کارآموز کار کنند. شرکت‌هایی که موقعیت‌های کارآموزی دارند این امکان آموزش را به افراد جوان می‌دهند. این موقعیت نه تنها در هزینه‌های استخدام صرفه‌جویی می‌کند بلکه از خطر استخدام کارگران آموزش ندیده برای این کار جلوگیری می‌کند.

آوسبیلدونگ چیست؟

Ausbildung یک اصطلاح آلمانی برای “کارآموزی” یا “آموزش حرفه‌ای” در زبان انگلیسی است. این یک برنامه آموزشی با حرفه‌های مختلف است که به شما امکان می‌دهد هم‌ زمان کار و تحصیل کنید. این سطح تحصیلات عالی نیست، بلکه حرفه‌ای است.
صنایع‌دستی، نظافتچی، نجاری، پرستار، قصاب، حرفه‌های فناوری اطلاعات، منشی یا راننده قطار. اساساً به این معنی است  یک شغل فعال است که در آن با دستان خود کار می‌کنید. این آموزش به شما کمک می‌کند مدرکی تحت کنترل دولت به‌عنوان یک کارگر با استعداد دریافت کنید و دیدگاه‌های بسیار خوبی برای زندگی و کار در آلمان به شما می‌دهد، حتی اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشید. آوسبیلدونگ هر سال در اوت یا سپتامبر آغاز می‌شود.
شرکت‌کنندگان در آوسبیلدونگ هر هفته به عنوان بخشی از برنامه، توسط شرکتی که در آن کار می‌کنند، کمک هزینه دریافت می‌کنند. به طور کلی، آنها حق دریافت حداقل مبلغ 850 یورو در ماه را دارند. این می‌تواند بیشتر باتوجه‌ به مهارت‌ها، بهره‌وری هر شرکت‌کننده و تعداد ساعات کار در هفته باشد.

آوسبیلدونگ چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که هر یک از شرکت‌های آلمانی به عنوان یک Azubi (کارآموز) یا Ausbildender (مربی) به این برنامه اذعان کردند، آموزش شما تحت آوسبیلدونگ به طور خودکار به دو بخش تقسیم می‌شود:

ابتدا به یک شرکت آلمانی متصل می‌شوید تا به‌عنوان کارآموز کار کنید. ثانیاً، شما به یک مدرسه حرفه‌ای به نام Berufsschule متصل خواهید شد، جایی که کلاس‌های آموزشی شما برگزار می‌شود.

پس از انجام این کارها، تقریباً 50٪ زمان خود را بر اساس دوره کارآموزی و برای حضور در هر دو مکان تقسیم می‌کنید. بعنوان مثال، اگر برای آوسبیلدونگ در یک بیمارستان درخواست داده‌اید، ممکن است مجبور شوید در چندین بخش اختصاص ‌داده‌شده کار کنید.
بخش‌های تعیین شده برای شما می‌توانند در یک ماه تغییر کنند تا بتوانید تجربه کلی در شغل پرستاری را به دست آورید. روزهای باقیمانده هفته در مدرسه آموزش حرفه‌ای(Berufsschule) برای مطالعه رده و موارد فنی تعیین شده سپری خواهد شد.
مدرسه آموزش حرفه‌ای امتحانات شما را برگزار می‌کند. میان‌ترم‌ها و امتحانات، و نمره کلی آوسبیلدونگ شما شامل نمرات کارفرما و مدرسه آموزشی خواهد بود. در پایان برنامه، گواهینامه‌ای دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد فقط در شغلی که برای آن آموزش‌ دیده‌اید کار کنید. این گواهی در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا نیز به رسمیت شناخته شده است، بنابراین شما محدود به کار در آلمان نخواهید بود.

مزایای آوسبیلدونگ چیست؟

همزمان بودن تحصیل و کار: شما می‌توانید همزمان درس بخوانید و درآمد کسب کنید، احتمالاً بزرگترین مزیت است. همچنین، در هنگام درخواست ویزا نیازی به اثبات وجوه ندارید، در مقایسه با برنامه‌های دانشگاهی، 10000 یورو باید در حساب بانکی شما باشد.

همزمان بیاموزید و تمرین کنید: این برنامه بخش‌های عملی و نظری را پوشش می‌دهد که به کارآموزان کمک می‌کند تا درک بیشتری از نقش داشته باشند و به رشد حرفه‌ای آنها کمک می‌کند.

استقلال مالی: کارآموزان مجبور نیستند برای هزینه‌های زندگی یا تحصیل خود به والدین وابسته باشند. آنها به‌ اندازه‌ای درآمد دارند که بتوانند از خودشان حمایت کنند.

فرصت‌های شغلی: این برنامه به کارآموزان پس از تکمیل، راهی ساده برای شغل مناسب می‌دهد.

مدت زمان برنامه آوسبیلدونگ در آلمان چقدر است؟

آوسبیلدونگ چیست؟ و همه چیز در مورد آن

به طور معمول، برنامه آوسبیلدونگ برای 3-4 سال طول می‌کشد، اما اگر نمرات شما بر اساس عملکرد در شرکت و آموزشگاه حرفه‌ای و عالی باشد، می‌توان این دوره زمانی را کاهش داد. مدت زمان معمولاً به عوامل مختلفی مانند شرکتی که در آن کار می‌کنید، بخشی که در آن منصوب شده‌اید، مدرسه آموزش حرفه‌ای که در حال تحصیل هستید بستگی دارد. همان‌طور که گفته شد، مهم‌ترین چیزی که برای واجد شرایط بودن در برنامه آوسبیلدونگ نیاز دارید، تسلط به زبان آلمانی است.

زبان مورد نیاز برای آوسبیلدونگ در آلمان

زبان مورد استفاده در آموزشگاه حرفه‌ای، آلمانی است که شامل تمام امتحانات می‌شود. علاوه بر این، آموزش عملی شما در شرکت نیز به زبان آلمانی خواهد بود. گاهی اوقات، ممکن است متفاوت باشد زیرا افراد انگلیسی‌ زبان نیز وجود دارند. اما معمولاً ارتباط به زبان آلمانی خواهد بود.
بنابراین، شما باید شرایط یا سطح اولیه زبان آلمانی را برآورده کنید، یعنی بتوانید ثابت کنید که سطح شما حداقل B1 است. اما، اگر به اندازه کافی به زبان آلمانی تسلط دارید، برای شما بسیار خوب است زیرا جهت تکمیل برنامه آوسبیلدونگ باید تسلط خوبی به زبان آلمانی داشته باشید.

چه مدارکی برای درخواست آوسبیلدونگ به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا مورد نیاز است؟

به عنوان یک خارجی، اگر به دنبال درخواست برای آوسبیلدونگ در آلمان هستید، باید ماه‌ها برنامه‌ریزی کنید. اکثر کارفرمایان و شرکت‌ها از یک سال قبل از شروع برنامه به دنبال کارآموز می‌گردند. با این‌ حال، همانطور که قبلاً گفته شد، هر جلسه در ماه اوت یا سپتامبر سالانه آغاز می‌شود.

مدارک مهم مورد نیاز است که عبارتند از:

– رزومه (CV)

– نامه‌های تجربه کاری تأیید شده/تصدیق شده (فقط در صورت وجود)

– گواهی مدرسه، دیپلم یا مدارک تحصیلی

شما باید گواهینامه‌های فوق‌الذکر (کپی‌های تأیید شده) خود را به زبان آلمانی ارائه دهید.

الزامات مالی و مزایای آوسبیلدونگ در آلمان چیست؟

اگر برای ویزای آوسبیلدونگ اقدام می‌کنید، باید موارد زیر را داشته باشید:

– تاییدیه کتبی یا قرارداد توسط شرکت آموزشی

– مقدار پول کافی (863 یورو در ماه) برای حفظ هزینه‌های زندگی در آلمان برای مدت اقامت قبل از شروع آوسبیلدونگ.

– بیمه درمانی معتبر حداقل برای سال اول یا قبل از شروع آموزش حرفه‌ای شما

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *