0

کیف پول ترزور وان چیست و خرید آن

کیف پول ترزور وان چیست و خرید آن

همان‌طور که گفته شد کیف پول سخت افزاری، وسیله‌ای برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. ترزور یکی از ولت‌های معروف ارز دیجیتال است. در این مقاله سعی داریم شما را با این کیف پول آشنا کنیم پس با ما همراه باشید:

کیف پول سخت افزاری Trezor

کیف پول ترزور یک کیف پول سخت افزاری و سرد است که برای نگهداری بیت کوین ایجاد شد. Trezor امنیت درجه یک برای بیت کوین (BTC) را فراهم می‌کند و از هر دو سرقت فیزیکی و مجازی محافظت می‌کند.
این کیف پول محبوب در دو مدل Trezor One و Trezor model T در بازار موجود است. در این مقاله می‌خواهیم مدل ترزور وان را بررسی کنیم:

کیف پول ترزر وان

Trezor One یک کیف پول سخت افزار بیت کوین است و در آگوست 2014 راه اندازی شده است. Trezor One یک دستگاه کوچک و در اندازه یک کلید کوچک است که با کابل USB به رایانه شما متصل می‌شود. Trezor One از حدود 1800 سکه و نشانه پشتیبانی می‌کند.

این شرکت از سکه‌های بیت کوین(BTC) ، Ethereum (ETH) ، Bitcoin Cash ، Ripple (XRP)  ،Cardano (ADA) ، Ethereum Classic (ETC) ، Monero ، ZCash و سایر کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال به صورت آفلاین نگهداری می‌کند. حتی با خیال راحت می‌توانید این کیف پول را به رایانه آلوده به بد افزار و ویروس متصل کرده و استفاده کنید.

خرید کیف پول ترزور وان

شما می‌توانید یک Trezor را با قیمت 119 دلار خریداری کنید. با توجه به محبوبیت محصولات Trezor، اغلب ممکن است استوک باشند و تحویل آنها با تأخیر مواجه شوند. بنابراین هنگام سفارش و تحویل آن را بررسی کنید.

هرگز یک Trezor یا هر کیف پول سخت افزاری دیگر را از eBay خریداری نکنید و فقط از فروشگاه Trezor، یا هر فروشنده مجاز دیگر خریداری نمایید.

مشخصات فنی Trezor One

کیف پول ترزور وان چیست و خرید آن

ابعاد: دستگاه  30×6 x60 میلی متر
وزن: 12 گرم
دمای عملیاتی: -20 درجه سانتیگراد تا +60 درجه سانتیگراد
نحوه اتصال: اتصال میکرو USB برای اتصال به رایانه یا تلفن همراه.
CPU: پردازنده ARM تعبیه شده 120 مگاهرتز (Cortex M3)
صفحه نمایش: OLED روشن – با رزولوشن 12864 پیکسل.

در این اندازه شش خط متن نمایش داده می‌شود. اندازه صفحه به گونه ای است که می‌تواند تمام جزئیات مورد نیاز برای تأیید معامله را در یک صفحه نمایش نشان دهد.

کیف پول نرم افزاری

Trezor سازگاری با تعدادی کیف پول از جمله Electrum و Blockstream Green را در دسکتاپ، میسلیوم در Android و Mytrezor.com را در وب ارائه می‌دهد. برای استفاده از سایت Mytrezor.com باید از Trezor Bridge برای اتصال Trezor و مرورگرهای پشتیبانی شده خود استفاده کنید. Trezor One قبلاً بر بروی کروم انجام می‌شد که اکنون منسوخ شده است.

حریم خصوصی ترزور وان

Trezor خود حریم خصوصی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. هکرها هیچ راهی برای ردیابی اقدامات شما ندارند زیرا نمی‌توانند به شماره سریال دسترسی یابند. همه‌ی نرم افزار منبع باز است. در هنگام استفاده از Trezor هیچ نام کاربری یا رمز عبور لازم نیست.

مزایای ترزور وان

در زیر به چند نمونه از مزایای ترزور وان اشاره می‌کنیم:

بازیابی عبارت خصوصی ترزور وان

در صورتی که Trezor شما از بین برود یا آسیب دیده باشد، می‌توانید کل کیف پول را با عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای بازیابی کنید. بازیابی را می‌توان با یک تریزور دیگر یا با کیف پول دیگر مانند الکتروم یا میسلیوم انجام داد.

صفحه نمایش ترزور وان

توکن‌های معمولی فاقد نمایشگر هستند، بنابراین شما هرگز نمی‌توانید در مورد آنچه تأیید می‌کنید مطمئن باشید. Trezor از صفحه نمایش قابل اعتماد خود برای نشان دادن جزئیات درخواست تأیید اعتبار و تأیید سرویس مورد نظر استفاده می‌کند. اما این امر در برابر حملات فیشینگ مانع نمی‌شود.

دکمه‌های دستگاه ترزور وان

با استفاده از دکمه‌ها در Trezor اطمینان حاصل کنید که یک هکر نمی‌تواند به طور خودکار معامله‌ای را از دستگاه شما ارسال کند. برای تأیید هر معامله خروجی، دکمه به عنوان تأیید باید از نظر فیزیکی فشرده شود.

استاندارد U2F ترزور وان

مدل ترزور وان همچنین به عنوان یک توکن سخت افزاری دارای استاندارد U2F(فاکتوری برای امینت بیشتر) خدمت می‌کند. Universal 2nd Factor (U2F) نوعی دستگاه احراز هویت فیزیکی است که از رمزگذاری و کلیدهای خصوصی برای محافظت و باز کردن حساب‌های پشتیبانی شده استفاده می‌کند. تأیید هویت دو عاملی، با استفاده از فناوری تراشه هوشمند ساده و تقویت می‌شود.

ایمنی و گواهینامه‌ها ترزور وان

Trezor دارای گواهی CE و ROHS است، بنابراین تمام کیفیت، قابلیت اطمینان و استانداردهای زیست محیطی را رعایت می‌کند. همچنین می‌توانید ترزور خود را داخل هواپیما ببرید. مانند همه دستگاه‌های الکترونیکی مدرن، اشعه ایکس به آن آسیب نمی‌رساند.

ROHS یک استاندارد رعایت سطح محصول است که بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا 2002/95/EC، محدودیت استفاده از ماده خطرناک خاص مانند سرب، جیوه، کادمیوم در تجهیزات الکتریکی الزامی است.

استاندارد CE یک علامت گذاری اجباری اروپایی برای گروه‌های خاص محصول است. در این استاندارد رعایت الزامات اساسی بهداشت و ایمنی مندرج در دستورالعمل‌های اروپایی ضروری است.

سخن پایانی

گر از Trezor خود برای نگه داشتن رمزنگاری استفاده می‌کنید، بهتر است آن به دستگاه‌های دیگر وصل نشود. به همین دلیل، ما توصیه نمی‌کنیم که از Trezor خود به عنوان مدیریت رمز عبور و یک کیف پول رمزنگاری استفاده کنید. بهتر است که دو ترزور بخرید و یکی را به نگه داشتن سکه‌ها و دیگری را برای مدیریت رمزهای عبور و حسابهای تأیید کننده اختصاص دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *