0

همه چیز در مورد کسب درآمد از طریق نویسندگی در خانه

همه چیز در مورد کسب درآمد از طریق نویسندگی در خانه

در قدیم تصور اکثر افراد بر این بود که نویسندگی شغل درآمدزایی نیست. شاید شما هم این جمله معروف را قبلاً شنیده باشید که می‌گفتند: «نویسندگی نون و آب نمی‌شود.» به همین دلیل افرادی که به این شغل علاقه زیادی داشتند، راه سختی را پیش روی خود می‌دیدند که حمایت کسی در آن وجود نداشت.

اما امروز تصور افراد تغییر کرده است. بسیاری از نویسندگان، درآمد خوبی از این راه کسب می‌کنند و تمام مخارج زندگی خود را از طریق نویسندگی تأمین می‌کنند. چیزی که شاید در گذشته خارج از تصور بود. با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و گسترش اینترنت در سراسر جهان نیز به این شغل توجه ویژه‌ای شد، به طوری که هم اکنون به یکی از شغل‌های پرطرفدار و درآمدزا تبدیل شده است.

نویسندگی چیست؟

به بیان ساده هرکس که توانایی نوشتن در خود می‌بیند، به نوعی یک نویسنده است و به فرآیند نوشتن، نویسندگی می‌گویند. اما اگر قرار است، نویسندگی را به عنوان یک شغل انتخاب کنید، باید مهارت‌های زیر را در خود پرورش دهید:

– مهارت‌های ارتباطی و تعاملات اجتماعی

– آشنایی کامل به قواعد و دستور زبان فارسی

– تحقیق و مطالعه دائمی

– تمرکز بالا و نظم در کارها

– داشتن ذهن خلاقانه و پرورش دادن آن

چگونه از نویسندگی پول در بیاوریم

بسته به علاقه شما به هنر نویسندگی، این رشته به چند شاخه تقسیم می‌شود. هرکدام از این شاخه‌ها درجه سختی خاصی دارد و میزان تلاش خودش را می‌طلبد. با مطالعه ادامه مقاله، تصمیم خود را بگیرید.

نویسندگی کتاب

گاهی اوقات شما در زمینه رشته خاصی تخصص دارید و با مطالعه و تحقیق بر روی موضوعی، قادر هستید که یک کتاب علمی و تخصصی بنویسید. گاهی ذهن خلاقی دارید و توانایی خلق داستان‌های بلند و کوتاه را در خود می‌بینید. گاهی هم یک ذهن هنری دارید که چشمه‌های شعر و ترانه از آن می‌جوشد.

اینکه کدام زمینه را انتخاب کنید، کاملاً به خود شما بستگی دارد. اما توجه کنید که برای نوشتن کتاب موارد زیر را رعایت کنید تا به موفقیت بیشتری برسید:

– زمانی بنویسید که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید. از نوشتن داستان با موضوعات تکراری و یا کتاب‌های علمی که قبلاً نوشته شده‌اند، پرهیز کنید.

– از سبک نوشتن دیگران تقلید نکنید و سعی کنید قلم خودتان را داشته باشید.

– بازه مشخصی برای نوشتن کتاب خود در نظر بگیرید. داشتن نظم و قانون برای نوشتن کتاب، چیزی است که شما را به درآمد نزدیک‌تر می‌کند.

– قواعد و دستور زبان فارسی را به درستی رعایت کنید تا خوانایی متن شما راحت‌تر شود. در این صورت خوانندگان بیشتری به مطالعه کتاب شما علاقمند می‌شوند.

نویسندگی محتوا

چگونه از نویسندگی پول در بیاوریم

نویسندگی محتوا یا همان تولید محتوا شغل جدیدی است که با گسترش اینترنت و بالا رفتن تعداد وبسایت‌ها ایجاد شد. شما می‌توانید با نوشتن مطلب برای وبسایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی به درآمد خوبی برسید. شیوه کسب درآمد تولید محتوا به دو صورت است: یا شما بر اساس تعداد کلمات مقاله پول دریافت می‌کنید و یا حقوق ثابتی می‌گیرید تا تعداد مقالات مشخصی در ماه بنویسید.

سایت‌های زیادی به دنبال جذب نویسنده محتوا هستند، با کمی جستجو در سایت‌های کاریابی و آگهی‌های استخدام، به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت.

برای کسب موفقیت بیشتر در این حوزه سعی کنید مهارت تایپ و ترجمه خود را بالا ببرید، خلاقیت خود را برای نوشتن مطالب تأثیرگذار و تک (یا همان یونیک) پرورش دهید و کمی درباره بهینه‌سازی سئو مطالعه کنید تا مطالب شما در صفحه‌های اول گوگل بازدید بخورد.

نویسندگی برای مجلات و روزنامه‌ها

برای نویسندگی در مجلات و روزنامه‌ها، می‌توانید به صورت تخصصی رشته دانشگاهی روزنامه‌نگاری و خبرنگاری را بخوانید و سپس مشغول به کار شوید و یا با گذراندن دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به این هنر تسلط پیدا کرده و خبرنویس شوید.

امروزه با گسترش کانال‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی بازار نویسندگی برای آنها نیز پررونق شده و شما به راحتی با گذراندن یک دوره ساده می‌توانید جذب این بازار شوید. اینکه در کدام یک از حوزه‌های طنز، خبری، حوادث، سرگرمی و… بنویسید، بستگی به علاقه شخصی شما دارد.

فیلم‌نامه‌نویسی و ترانه‌سرایی

حتماً شما هم سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی زیادی دیده‌اید، یا فیلم‌های سینمایی که روی پرده سینما قرار می‌گیرند و مخاطبان زیادی دارند و یا حتی سریال‌های شبکه خانگی که هر هفته به فروش خوبی دست پیدا می‌کنند. نوشتن متن این فیلم‌ها و سریال‌ها یکی از راه‌های پردرآمد نویسندگی می‌باشد.

برای این کار باید خلاقیت خود را پرورش دهید و با اصول فیلم‌نامه‌نویسی آشنا شوید. سپس برای معرفی خود به تهیه‌کنندگان در ابتدا به دفاتر آنها بروید تا با خواندن متن شما، قانع به خرید آن شوند؛ پس از آن شناخته می‌شوید و با معروفیتی که کم کم به دست می‌آورید، تهیه‌کنندگان در صدد سفارش کار به شما برمی‌آیند.

درمورد ترانه‌سرایی نیز باید بگوییم، اگر در درون خود استعداد سرودن شعر می‌بینید، تردید نکنید و به سراغ پروراندن آن بروید. شما در ابتدای کار می‌توانید شعرهای خود را رایگان در اختیار خوانندگان قرار دهید و یا در وبسایت‌های فروش ترانه، سروده خود را در معرض فروش قرار دهید. اما وقتی شناخته شوید، خوانندگان زیادی مشتاق به خواندن ترانه‌های شما می‌شوند.

آموزش دادن نویسندگی

تعلیم نویسندگی به افرادی که مشتاق یادگیری آن هستند، نیز درآمد خوبی به همراه دارد. فقط توجه داشته باشید که اول خودتان مهارت کافی در نویسندگی کسب کنید و سپس برای آموزش دادن آن اقدام کنید.

شما می‌توانید با تولید بسته‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، وبینارها و ورکشاپ‌های تخصصی در این زمینه فعالیت کنید و علم خود را در اختیار جویندگان آن قرار دهید و از این راه کسب درآمد کنید.

کلام پایانی

کسب درآمد از طریق هنر نویسندگی، به امکانات زیادی نیاز ندارد. تنها کافیست شما یک رایانه شخصی داشته باشید و ذهنی خلاق که برای نوشتن سوار بر بال‌های آن تا بی‌نهایت بروید.

ورود به این شغل علاقه، صبر و حوصله زیادی می‌طلبد. شاید برای رسیدن به درآمد دلخواه خود، مجبور شوید مدت زیادی رایگان و یا با درآمد اندک کار کنید تا مهارت و خلاقیت خود را پرورش دهید. اما اگر به این کار علاقه داشته باشید، هیچ‌گاه از آن خسته نمی‌شوید و نویسندگی را به عنوان اوقات فراغتی برای دور شدن ذهن از دنیای مادی می‌بینید.

پس اگر قلم خوب و اعتماد به نفس کافی برای بارور کردن افکار خود دارید، همین حالا موضوعی را در ذهن بیاورید، قلم در دست بگیرید و نوشتن را آغاز کنید تا طعم شیرین نویسندگی را بچشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *