1

چگونه در ژاپن کار پیدا کنیم؟

چگونه در ژاپن کار پیدا کنیم؟

اگر از فرهنگ ژاپنی لذت می‌برید و می‌خواهید به عنوان یک خارجی در این کشور زندگی و کار کنید، یادگیری در مورد چگونگی کار در این کشور اولین قدم است. فرهنگ کار در ژاپن با فرهنگ کار در کشورهای غربی متفاوت است، بنابراین آموزش در مورد آنچه برای کار در این کشور لازم است، می‌تواند به شما کمک کند تا با زندگی در ژاپن با موفقیت سازگار شوید.

آشنایی با فرهنگ کاری، نحوه یافتن شغل، و اینکه چه مشاغلی برای خارجی‌ها مورد تقاضا هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا برای حرفه خود در خارج از کشور آماده شوید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که کار در ژاپن چگونه است، به الزامات زبانی می‌پردازیم، مراحل پیدا کردن شغل را شرح می‌دهیم، و ملاحظاتی را برای فرصت‌های شغلی و مکان‌های جستجوی شغل در این کشور ارائه می‌کنیم.

شرایط کار در ژاپن

هفته کاری استاندارد در ژاپن، از دوشنبه تا جمعه است، اگرچه ممکن است بسته به شغل شما متفاوت باشد. خود اشتغالی در کشور تا حدودی غیرمعمول است، اگرچه در حال محبوب شدن است. از آنجایی که ژاپن فرهنگ جمعی قوی دارد، معمولاً کارمندان برای یک شرکت کار می‌کنند و با اعضای تیم خود، همکاری نزدیک دارند. لازم به ذکر است که کارفرمایان قبل از استخدام، زمان زیادی را صرف شناخت کارجویان می‌کنند. این برای اطمینان از مناسب بودن آنها برای شرکت است.

ساعت کاری در ژاپن

درک اینکه کار در ژاپن چگونه است می‌تواند به شما کمک کند تا با فرهنگ کار ژاپنی آشنا شوید. در ژاپن، روزهای کاری بیشتر از کشورهای غربی است. در حالی که قوانین کار بیان می‌کند که 40 ساعت در هفته، به اضافه هشت ساعت اضافه کاری، حداکثر کار در هفته است، معمولاً کارمندان ژاپنی 12 ساعت در روز کار می‌کنند.
از نظر فرهنگی، تأکید زیادی بر همکاری و داشتن یک اخلاق کاری کوشا وجود دارد. بسیاری از کارمندان در این کشور همکاران خود را به عنوان یک خانواده بزرگ می‌بینند، بنابراین گذراندن وقت با هم بعد از کار از نظر اجتماعی قابل قبول است و اغلب مورد انتظار است.

الزامات زبان برای کار در ژاپن

تسلط به زبان انگلیسی در میان مردم محلی ژاپن رایج نیست، اگرچه ممکن است در مناطق شهری وجود داشته باشد. به طور کلی، اگر قصد دارید در ژاپن زندگی و کار کنید، بهتر است این زبان را یاد بگیرید. دانستن زبان ژاپنی نه تنها یافتن شغل در این کشور را آسان‌تر می‌کند، بلکه برای تعاملات روزانه نیز لازم است.
قبل از اینکه متعهد به کار در این کشور شوید، در نظر بگیرید که یک دوره آموزشی بگذرانید و مهارت‌های مکالمه خود را با دیگر ژاپنی‌زبانان تمرین کنید. از آنجایی که ژاپنی اغلب برای غیر بومی زبانان چالش برانگیز است، خود را آماده کنید تا برای یادگیری زبان تلاش کنید.

چگونه در ژاپن کار پیدا کنیم

در اینجا 3 مرحله وجود دارد که می‌توانید برای کار در ژاپن دنبال کنید:

 واجد شرایط بودن را درک کنید

بازار کار در ژاپن می‌تواند رقابتی باشد، بنابراین قبل از درخواست از شرایط واجد بودن یک موقعیت، مطمئن شوید. بسیاری از کارفرمایان از داوطلبان می‌خواهند که مدرک دانشگاهی یا حداقل 10 سال تجربه در زمینه شغلی خود داشته باشند. و اگر قصد دارید برای یک شرکت چند ملیتی در ژاپن کار کنید، مهارت در زبان ژاپنی یک نیاز معمولی برای استخدام است.

یک کارفرمای بالقوه ممکن است از شما بخواهد که در آزمون مهارت زبان ژاپنی شرکت کنید تا سطح تسلط شما را ارزیابی کند. این آزمون دارای پنج سطح است و سطح 1 بالاترین سطح است. اکثر کارفرمایان از داوطلبان انتظار دارند که سطح 2 آزمون را به عنوان حداقل شرط قبول کنند.

بدانید که چگونه شایستگی‌های خود را توضیح دهید

مشابه روندی که در کشورهای غربی وجود دارد، متقاضیان کار در مراحل ارسال رزومه، نوشتن نامه درخواست و تکمیل مصاحبه را در هنگام درخواست کار طی می‌کنند. پیروی از این مراحل به کارجویان این امکان را می‌دهد تا صلاحیت‌های خود را به یک کارفرمای بالقوه بیان کنند.
اگرچه مراحل مشابه فرایند درخواست شغل غربی است، سبک رزومه ژاپنی چندین تفاوت کلیدی دارد و مصاحبه‌های شغلی دارای برخی انتظارات فرهنگی خاص است. به عنوان مثال، یک رزومه معمولی ژاپنی یک سند دست نویس است. این شامل دو بخش است که ویژگی‌های شخصی و حرفه‌ای شما را پوشش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید یک عکس از خودتان را به رزومه اضافه کنید.
هنگام شرکت در یک مصاحبه در ژاپن، انتظار یک محیط بسیار رسمی را داشته باشید. مرسوم است که 5 تا 10 دقیقه قبل از مصاحبه حاضر شوید و دیر یا خیلی زود آمدن ممکن است بی‌ادبانه تلقی شود. وقتی برای مصاحبه لباس می‌پوشید، از شما انتظار می‌رود که لباس رسمی بپوشید.
یک مصاحبه معمولی 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. علاوه بر این، بیشتر مصاحبه‌ها شامل چند مصاحبه‌کننده است. این سبک مصاحبه به تیم مصاحبه این امکان را می‌دهد که در کنار مدارک کاری شما، شخصیت شما را نیز بررسی کنند.

درباره ویزاهایی که نیاز دارید بدانید

برای زندگی و داشتن شغل در ژاپن به عنوان یک خارجی، مطمئن شوید که نوع مناسب ویزا را دریافت کرده‌اید. انواع مختلفی از ویزاهای کاری وجود دارد که مربوط به مدت زمان اقامت شما در کشور و نوع کاری است که انجام می‌دهید. زمانی که شما در ژاپن شغلی پیدا می‌کنید، معمول است که کارفرمای شما حامی ویزای شما باشد.
هنگامی که در ژاپن شغلی پیدا می‌کنید، کارفرمای شما از طرف شما درخواستی را تکمیل می‌کند تا به شما کمک کند گواهی واجد شرایط بودن را دریافت کنید. پس از دریافت این گواهی، می‌توانید برای ویزای کاری یا طولانی‌مدت اقدام کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ستاره گفت:

    سلام آیا با مدرک علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستان درخارج کشور برایم شغلی هست