0

معرفی کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی

معرفی کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی

در طول تاریخ، بشر همیشه با مشکلات اقتصادی متفاوتی مواجه بوده و همیشه به دنبال یافتن راه‌های بهتر و قدرتمندتر برای حل این مشکلات بوده است. راه‌های زیادی تجربه شده و افراد کم‌وبیش به مشکلات فائق آمده و درآمدی برای خود دست‌وپا کرده‌اند.

مشاغل خانگی از کسب و کارهای پرطرفداری است که همیشه در مورد مشکلات اقتصادی جواب داده است. خانم‌های خانه‌داری که به فکر کسب درآمد در محیط منزل هستند و یا مردانی که به دنبال شغل دوم می‌گردند و یا حتی نوجوانانی که طعم دلچسب کسب درآمد شخصی را چشیده‌اند، به دنبال راه‌اندازی شغلی هستند که بدون نیاز به بیرون رفتن، در محیط خانه انجام شود.

تاریخچه کسب و کارهای خانگی در ایران به زمان‌های خیلی دور برمی‌گردد، شاخص‌ترین نمونه آن، تولید صنایع دستی توسط زنان عشایر بوده که هنر و سلیقه کم‌نظیر این بانوان به خوبی در تولیدات دستی آنها به چشم می‌خورد. اما کم‌کم با بروز مشکلات اقتصادی، مشاغل خانگی در بین زنان شهری نیز جا باز کردند و اکنون تقریباً تمام اقشار جامعه به نوعی وارد یکی از این مشاغل شدند.

مزیت‌های داشتن یک شغل خانگی

– نیاز به سرمایه زیاد و تهیه مکان برای راه‌اندازی شغل ندارد و با حداقل سرمایه می‌توان کار را آغاز کرد.

– در انجام کارها مستقل هستید و کسی رئیس شما نیست.

– ساعت کاری انعطاف‌پذیری بالایی دارد و انجام دادن آن در هر زمانی امکان‌پذیر است.

– ورشکستگی ندارد چون سرمایه زیادی برای شروع کار مصرف نشده، پس دوام بیشتری در شرایط بد اقتصادی دارد.

– اعتماد به نفس و خلاقیت شما در انجام مشاغل خانگی، روز به روز بیشتر می‌شود.

پرسودترین کسب و کارهای خانگی

مشاغل خانگی به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با پرسودترین کسب و کارهای خانگی آشنا کنیم.

1- صنایع دستی

این شغل به طور معمول ویژه بانوان است، البته گاهی آقایان نیز به این مشاغل علاقه نشان می‌دهند اما اکثریت اشخاصی که چنین شغلی را انتخاب می‌کنند، جمعیت زنان کشور هستند. صنایع دستی گستردگی بالایی دارد و افراد زیادی برای خرید این صنایع مشتاق هستند. چون زحمت زیادی برای تولید آنها کشیده می‌شود، پس با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌روند، بنابراین سود زیادی به همراه دارند.

از جمله صنایع دستی به این موارد می‌توان اشاره کرد: قالی‌بافی، گلیم بافی، صنایع دستی چوبی، سفال و سرامیک و کاشی‌های سنتی، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی سنگی، دوخت کیف و کفش سنتی، صنایع چرمی، نساجی‌های سنتی، صنایع فلزی، صنایع وابسته به معماری و….

2- هنرهای دستی

هنرهای دستی نیز جزء شاخه‌ای از صنایع دستی به حساب می‌آیند ولی به دلیل گستردگی، این طیف فعالیت‌ها در یک دسته جداگانه معرفی می‌شوند.

هنرهای دستی نیز طرفداران زیادی دارند، امروزه افراد جامعه به خصوص بانوان به تهیه وسایل زیبا و مدرن علاقه زیادی نشان می‌دهند. به همین دلیل تولید این محصولات می‌تواند سود خوبی برای شما داشته باشد.

هنرهای دستی شامل: شمع‌سازی، جواهردوزی، روبان دوزی، گلدوزی، تولید زیورآلات، انواع کارهای دستی ظریف مانند جعبه‌سازی و تهیه کارت عروسی، تهیه وسایل سفره عقد، ساخت صابون‌های زینتی و…

3- ارائه خدمات

مشاغلی مانند خیاطی، آشپزی، شیرینی‌پزی، طراحی دکوراسیون منزل، تعمیرات لوازم خانگی و الکترونیکی و… که در منزل انجام می‌شود، جزء این دسته قرار می‌گیرند. به طور معمول این افراد خدمات خود را از طریق اینترنت تبلیغ می‌کنند و با پیدا کردن مشتری و گرفتن سفارش، کار خود را آغاز می‌کنند. آموزش دادن تمام شاخه‌های این دسته نیز جزء کسب و کارهای درآمدزا می‌باشد.

افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند امور خود را از طریق اینترنت رتق و فتق کنند، چون در این بستر می‌توانند نظرات بقیه کاربران را بخوانند و از کیفیت کار ارائه‌دهنده خدمات مطمئن شوند. بنابراین چنین مشاغلی به تناسب مشتری‌های زیادی که دارد، سودآوری بالایی نیز خواهد داشت.

4- مشاغل مجازی

از پرطرفدارترین و سودآورترین مشاغل خانگی است. برای انجام این کار داشتن یک رایانه شخصی و اینترنت پرسرعت کافیست. هرروز به شاخه‌های مختلف کسب و کارهای مجازی اضافه می‌شود. از جمله آنها می‌توان خدمات تایپ و ترجمه، ویراستاری، نویسندگی، طراحی سایت، طراحی گرافیک، تولید محتوا، بهینه‌سازی سئو، ادمین شبکه‌های اجتماعی، فروش کالا به صورت مستقیم و… را نام برد.

این کسب و کارها از عهده هر شخصی برمی‌آید چرا که به راحتی قابل یاد گرفتن هستند. کمی صبر و تلاش با چاشنی استعداد و خلاقیت، شما را به یک فرد حرفه‌ای در زمینه کسب و کار مجازی تبدیل می‌کند. درآمد این مشاغل مناسب و اکثراً کارها به صورت پروژه‌ای و دورکاری است.

5- پرورش‌دهنده گیاهان و پرندگان

معرفی کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی

با گسترش سبک آپارتمان‌نشینی، افراد زیادی به استفاده از گل و گیاه زینتی و آپارتمانی روی آورده‌اند. پس پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی و همچنین گیاهان دارویی که امروزه طرفداران زیادی دارند، کسب و کاری پر سود خواهد بود. پرورش قارچ نیز در این دسته قرار دارد که با یک آموزش ساده برای هرکس قابل انجام است.

از طرفی، پرورش بلدرچین، شترمرغ و مرغ نیز از مشاغل پر سود است. با فروش گوشت، تخم و دیگر اجزای این پرندگان می‌توانید به سود خوبی دست پیدا کنید.

برای شروع کافیست یک محوطه کوچک و سرمایه اندکی داشته باشید تا کار را آغاز کنید، سپس از سود حاصل شده، کار را گسترش دهید.

6- فروش محصولات خانگی

امروزه عده زیادی طرفدار خرید محصولات خانگی و ارگانیک هستند. محصولاتی که به آنها نگهدارنده و مواد شیمیایی افزوده نشده باشد. بنابراین تولید آنها به روش سنتی و در منزل کسب و کار خوب و پردرآمدی خواهد بود. از جمله این محصولات می‌توان به ترشی خانگی، رب خانگی، خیارشور، پیاز داغ، سبزی‌های خورد شده، بادمجان سرخ‌شده، مربا، لواشک، میوه خشک، تهیه انواع لبنیات در منزل و… اشاره کرد.

سخن پایانی

کسب و کارهای خانگی بسیار متنوع و مناسب هر سلیقه‌ای می‌باشند. گاهی افراد توانایی خاصی دارند و در همان راستا قدم برمی‌دارند و به سود خوبی می‌رسند. کارهایی مانند تهیه ترشی خانگی و یا طراحی سایت که به تخصص و تجربه نیاز دارند جزء این دسته می‌باشند.

اما گاهی افراد به رشته خاصی علاقه دارند و درصدد یادگیری یک هنر برمی‌آیند تا از طریق آن کسب درآمد کنند، مانند جواهردوزی، سنگ‌تراشی، خیاطی.

اینکه شما جزء کدام دسته هستید، بستگی به علاقه شخصی خودتان دارد. اما بدانید راه‌اندازی کسب و کار خانگی، کار سختی نیست و اگر کمی اعتماد به نفس و شجاعت داشته باشید، به راحتی از عهده آن برخواهید آمد.

در قدم‌های اول این کار ممکن است سود چندانی به دست نیاورید و یا سود و هزینه شما با هم یکی شود. اما با کمی صبوری و پشتکار می‌توانید سود خود را افزایش داده و به درآمد بالایی برسید. پس با توکل به خدا و اعتماد به توانایی‌های خود، کسب و کار خود را آغاز کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *