0

معرفی شغل توسعه دهنده نرم افزار و درآمد آن

معرفی شغل توسعه دهنده نرم افزار و درآمد آن

توسعه دهندگان نرم افزار، نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی کامپیوتری را طراحی می‌کنند که به کاربران این را امکان می‌دهد کارهای مختلفی را انجام دهند، مانند پخش موسیقی، بازی کردن، و حتی ایجاد صفحات گسترده. وظایف آنها شامل بهبود سیستم‌های رایانه‌ای موجود، ایجاد کد برای برنامه‌ها، ارائه گزارش‌ها و همکاری با مدیران پروژه برای رفع نیازهای مشتری است. در این مقاله قصد داریم شما را با شغل توسعه دهنده نرم افزار آشنا کنیم:

یک توسعه دهنده نرم افزار چه کاری انجام می دهد؟

یک توسعه دهنده نرم افزار از دانش خود برای طراحی، ایجاد، پیاده سازی و نگهداری نرم افزار، برنامه‌های کاربردی و سایر سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کند. آنها معمولاً با مدیران پروژه و سایر توسعه دهندگان نرم افزار برای توسعه نرم افزار بر اساس نیازهای مشتریان همکاری می‌کنند.

مهارت‌های حل مسئله قوی دارند که به آنها امکان می‌دهد به روز رسانی‌هایی را در سیستم‌های فعلی انجام دهند و راه‌ حل‌هایی برای سیستم‌هایی که ممکن است به درستی کار نکنند، را بیابند.

وظایف توسعه دهنده نرم افزار

برای اینکه یک توسعه ‌دهنده نرم‌ افزار در این نقش برتر باشد، باید بتواند نیازهای مشتریان خود را با ارزیابی سیستم‌های نرم‌افزاری فعلی و تعیین به‌روزرسانی‌هایی که ممکن است نیاز به انجام آنها داشته باشند، برآورده کند. آنها همچنین ممکن است بر روی توسعه سیستم‌های کاملاً جدید بر اساس آنچه مشتری به دنبال آن است کار کنند. سایر وظایف و مسئولیت‌هایی که باید در آنها برتری داشته باشند عبارتند از:

توسعه، عیب یابی، تجزیه و تحلیل و آزمایش برنامه‌های نرم افزاری

کمک به مستندسازی نیازهای مشتری

مدیریت فروشندگان اولیه توسعه وب

ارائه آموزش به افراد جدید

ایجاد دستورالعمل‌های عملیاتی برای کاربران، مشتریان و اعضای تیم

ارائه ایده برای توسعه و بهبود محصول شرکت

کمک به توسعه نرم افزارهای کاربردی

همکاری با بخش فناوری اطلاعات برای تعیین محدوده و انتظارات پروژه‌های توسعه نرم افزار

مهارت های لازم طراح نرم افزار

توسعه دهندگان نرم افزار اغلب باید بتوانند اصطلاحات پیچیده را برای اعضای تیم غیرفنی توضیح دهند. آنها همچنین به مهارت‌های عالی تحقیق و تجزیه و تحلیل مسئله نیاز دارند. برخی دیگر از مهارت‌ها و صلاحیت‌های پیش نیاز عبارتند از:

آشنایی با متدولوژی‌های توسعه Agile، پایگاه‌های داده و چارچوب نقشه برداری رابطه‌ای (ORM).

سازماندهی قوی و مهارت‌های مدیریت زمان

آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی (مانند C، Python، Javascript و C+)

مهارت‌های ارتباطی شفاهی و کتبی قوی

دانش سازگاری بین مرورگرها، عملکردهای عمومی وب و استانداردها

توجه شدید به جزئیات

توانایی تجزیه و تحلیل مسائل و یافتن راه حل

الزامات تجربه توسعه دهنده نرم افزار

از آنجایی که سطوح زیادی از توسعه دهندگان نرم افزار وجود دارد، سطح تجربه لازم برای این نقش ممکن است به نیازهای یک موقعیت خاص بستگی داشته باشد. یک توسعه دهنده نرم افزار سطح پایه معمولاً بین یک تا سه سال تجربه کاری مرتبط نیاز دارد. توسعه دهندگان نرم افزار سطح ارشد، معمولا بیش از پنج سال تجربه حرفه‌ای دارند.

الزامات آموزشی توسعه دهندگان نرم افزار

بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار حداقل دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا رشته تحصیلی مرتبط هستند، اگرچه یک توسعه دهنده نرم افزار سطح پایه می‌تواند مدرک کاردانی داشته یا یک دوره آموزشی را گذرانده باشد.

درآمد توسعه دهنده نرم افزار

درآمد توسعه دهنده نرم افزار

متوسط حقوق یک توسعه دهنده نرم افزار در کشورهای خارجی حدود 77000 دلار در سال است. نرخ‌ها ممکن است بسته به مکان، تجربه و شرکت متفاوت باشد. در کشورمان نیز درآمد توسعه دهندگان نرم افزار ماهانه حدودا بین 15 تا 40 میلیون تومان متغیر است.

یک برنامه نویس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک توسعه دهنده نرم افزار با کیفیت دارای مهارت‌های کامپیوتری، سازمانی و کار تیمی قوی است. آنها باید سرعت یادگیری بالایی داشته باشند و اغلب فرآیندها و برنامه‌های جدید را بیاموزند. کسانی در این شغل برتری دارند که کنجکاو هستند. توسعه دهندگان نرم افزار همچنین باید ذهنیت مثبت و مهارت‌های حل مسئله عالی داشته باشند.

یک توسعه دهنده نرم افزار به چه کسی گزارش می دهد؟

اینکه یک توسعه دهنده نرم افزار به چه کسی گزارش می‌دهد می‌تواند بر اساس اندازه شرکتی که در آن کار می‌کند یا ساختار بخش خود، متفاوت باشد. برای شرکت‌های بزرگ، آنها می‌توانند به مدیر تیم یا مدیر بخش گزارش دهند. در شرکت‌های کوچک‌تر، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند مستقیماً به مدیر ارشد فناوری (CTO) یا سایر مدیران ارشد مانند مدیر ارشد اجرایی (CEO) یا مدیر ارشد عملیات (COO) گزارش دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *