0

روش های بازاریابی در فضای مجازی

روش های بازاریابی در فضای مجازی

امروزه، با تکامل الگوریتم‌های جستجوی اصلی گوگل و در پی تغییرات عمده‌ای که با نام‌هایی مانند پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار انجام شده است، بالا آمدن در وب به اخذ مدرک دکترا در فیزیک یا ریاضیات تشبیه شده است. اما در این مقاله قصد داریم روش‌های بازاریابی در فضای مجازی را با شما در میان بگذاریم:

بازاریابی مجازی

همه ما می‌دانیم که بهترین راه برای بازاریابی آنلاین هر کسب‌وکاری، این است که به صورت ارگانیک از طریق جستجو در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) پیدا شود. این روش رایگان است و ترافیک تقریباً نامحدودی را برای کسانی که می‌توانند در این زمینه بسیار پیچیده جستجوی آنلاین، تسلط داشته باشند ارائه می‌دهد. اما انجام این کار نیز به یک اقدام تاریخی تبدیل شده است.

با این حال، به عنوان یک صاحب کسب و کار یا حرفه، به‌خوبی می‌دانید که ظاهر شدن مناسب در فضای مجازی بر اساس کلمات کلیدی بسیار رقابتی بوده و به یک کار دشوار تبدیل شده است. اما اگر نتوانیم به صورت رقابتی در SERPهای گوگل ظاهر شویم، چگونه باید تجارت خود را به صورت آنلاین بازاریابی کنیم؟ و چگونه برخی افراد بر جستجوهای گوگل تسلط دارند درحالی‌که برخی دیگر دچار تزلزل و شکست می‌شوند؟

واضح است که آسان نیست. همچنین ممکن است این دلیلی باشد که برترین متخصصان سئو در جهان می‌توانند هزاران دلار در ساعت برای تجزیه‌وتحلیل، تغییر دادن و بهینه‌سازی سایت‌ها بر اساس کلمات کلیدی خاص هزینه کنند. مطمئناً کار کوچکی نیست.

انواع بازاریابی مجازی

مهم نیست که چه روشی را برای بازاریابی کسب‌ و کار خود در وب انتخاب می‌کنید، تا زمانی که اطمینان حاصل کنید که در این مسیر ارزش‌ افزوده دارید و مجموعه مناسبی از عادات بازاریابی را اجرا می‌کنید، در نهایت از مزایای خود بهره‌مند خواهید شد. در زیر بهترین روش‌ها را در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای هدایت ترافیک به سایت و صفحات آنلاین خود خواهید یافت.

یک وبلاگ ایجاد کنید و به طور منظم محتوای باکیفیت بالا ارسال کنید.

واضح است که مهم‌ترین روشی که می‌توانید کسب‌ و کار خود را به‌صورت آنلاین بازاریابی کنید، ساختن وبلاگی است که در آن بتوانید محتوای باکیفیتی را که به طور منظم ارزش فوق‌العاده‌ای به آن اضافه می‌کند، پست کنید و به اشتراک بگذارید. این قطعاً یک استراتژی بسیار بلندمدت است و یک‌ شبه نتیجه نخواهد داد، اما هر کارآفرینی باید اهمیت پذیرش این روش بازاریابی آنلاین را درک کند.

اگر بتوانید در صنعت خود به یک مرجع تبدیل شوید، توجه مصرف‌کنندگان، رسانه‌ها و صاحبان مشاغل را به خود جلب خواهید کرد. که باعث ایجاد اقتدار بیشتر و در نهایت میزان قابل‌توجهی از دید و فروش خواهد شد.

در گروه‌های LinkedIn با دیگران ارتباط برقرار کنید.

گروه‌های لینکدین یک راه عالی برای ارتباط سریع با دیگران در صنعت یا جایگاه شما هستند تا به انتشار پیام شما کمک کنند. شما می‌توانید محتوای خود را از طریق گروه‌های لینکدین تبلیغ کنید.

گروه‌های LInkedIn همچنین یک راه عالی برای تماس با افرادی هستند که ممکن است با آنها ارتباط متقابل نداشته باشید. شما می‌توانید بدون اتصال به هر عضو دیگری در گروه پیام دهید که بسته به شرایط خاص می‌تواند به یک دارایی بزرگ تبدیل شود. به‌روزرسانی‌ها را اغلب در گروه به اشتراک بگذارید و مطمئن شوید که بدون اشتراک‌گذاری بیش از حد در کانون توجه قرار می‌گیرید.

از قدرت اینفلوئنسرهای اینستاگرام استفاده کنید.

امروزه، با قدرت همیشگی رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید فوراً به انبوهی از مردم از سراسر جهان در یک‌لحظه دسترسی پیدا کنید. اما ما می‌دانیم که الگوریتم‌ها و قابلیت مشاهده علیه ما کار می‌کنند، به‌خصوص زمانی که دسترسی صدها هزار یا میلیون‌ها دنبال‌کننده را نداریم.

برای دسترسی به این افراد، به کاربران قدرتمند و اینفلوئنسرها نیاز داریم تا به انتشار پیام‌های ما کمک کنند. درحالی‌که رایگان نخواهد بود. زمانی که اینفلوئنسر مناسب اینستاگرام را برای کمک به انتشار پیام خود انتخاب کنید، به شما امکان دسترسی فوری به مخاطبان گسترده‌ای داده می‌شود.

 آموزش‌های ویدئویی مفیدی را در یوتیوب ایجاد کنید.

یوتیوب یک منبع عالی برای بازاریابی کسب‌ و کار شما، در وب ارائه می‌دهد. درحالی‌که ممکن است در ابتدا برای ایجاد مخاطبان خود کمی اذیت شوید، اما اگر روی ایجاد آموزش‌های ویدئویی مفید تمرکز کنید، در نهایت به تعداد زیادی از مردم خواهید رسید. باز هم شما باید بر روی ارزش‌افزوده تمرکز کنید، بدون اینکه نگرانی زیادی برای ایجاد سود داشته باشید.

 از طریق ایمیل مارکتینگ با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی ایمیلی چیزی است که هر صاحب کسب‌ و کاری باید در آن مشغول باشد، اما این کار آسانی نیست. برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی، باید چیزی را به‌صورت رایگان در ازای آدرس ایمیل مصرف‌کننده هدیه دهید. اگر در جمع‌آوری ایمیل‌ها جدی هستید، وقت بگذارید و یک گزارش یا کتاب الکترونیکی رایگان ایجاد کنید که به افراد در صنعت یا جایگاه شما کمک کند. سپس، از طریق کمپین‌ها و با استفاده از سیستمی مانند Aweber، Get Response، Constant Contact یا Mailchimp، با مصرف‌کننده ارتباط برقرار کنید.

با وبلاگ‌نویسان محبوب در جایگاه خود همکاری کنید.

ارتباط با وبلاگ‌نویسان محبوب در جایگاه خود ممکن است راهی مؤثر برای بازاریابی آنلاین کسب‌ و کار شما باشد، به‌خصوص اگر چیزی ارزشمند برای افزودن به یکی از پست‌های آنها دارید. یک راه عالی برای تحقق این امر این است که خدمات خود را به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس مهمان ارائه دهید.

واضح است که شما باید خودتان پیشینه خوبی در نوشتن داشته باشید، و ممکن است یافتن یک وبلاگ محبوب که بخواهد این اجازه را به شما بدهد دشوار باشد.

یک محصول یا خدمات رایگان به مشتریان ارائه دهید.

مطالعات تأیید کرده‌اند که احتمال دارد بیشتر مردم چیزی را به‌صورت رایگان بپذیرند تا اینکه بهای اسمی آن را بپردازند؛ بنابراین، چرا یک سرویس یا محصول رایگان به مشتریان خود ارائه نمی‌دهید؟ یک مشاوره 15 دقیقه‌ای رایگان یا یک محصول ابتدایی ارائه دهید که می‌خواهید بفروشید.

هر چیزی که ارائه می‌دهید، مطمئن شوید که اطلاعات تماس مشتری در دسترس شماست تا بتوانید بعداً با آنها در تماس باشید. اگر خدماتی را به‌صورت رایگان ارائه می‌کنید، فرصتی دارید که آن مشتریان را به خدمات پولی خود افزایش دهید. مردم وقتی چیزی را به‌صورت رایگان می‌پذیرند، به‌احتمال زیاد احساس می‌کنند که مدیون شما هستند.

وب‌سایت خود را برای سئو بهینه کنید.

واضح است که بهینه‌سازی سایت شما بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، یکی از جنبه‌های مهم بازاریابی آنلاین کسب‌ و کار شما است. با این‌حال، نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر کسب‌ و کار شما جدید است، کمتر از دو سال از عمرش می‌گذرد و قدرت یا محتوای بسیار کمی ایجاد کرده‌اید، برای رتبه‌بندی در صدر مشاغل کار سختی خواهید داشت.

 اجرای قانون 80-20 جهت شناسایی و بازاریابی برای مشتریان باارزش.

قانون 80-20 یا اصل پارتو بیان می‌کند که 80 درصد از نتایج، حاصل 20 درصد از تلاش‌ها است. اساساً، این تنها بخش کوچکی از کارهایی است که انجام می‌دهیم و نتیجه می‌دهد. بااین‌حال، این امر در مورد فروش نیز صدق می‌کند که 80 درصد درآمد شما از 20 درصد مشتریان شما می‌آید.

اگر بتوانید تشخیص دهید کدام مشتریان بیشترین درآمد را برای کسب‌ و کار شما دارند، می‌توانید با ارسال پیشنهادها و تخفیف‌های اضافی برای خدمات و محصولات دیگر، فروش خود را افزایش دهید. همچنین اگر از یک سیستم پورتال برای ورود به سیستم استفاده می‌کنند یا اگر توسط کوکی‌ها ردیابی می‌شوند، می‌توانید بازاریابی آنلاین خود را مستقیماً به این مشتریان اختصاص دهید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *